וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל קאן 2014: ראיין גוסלינג, יעל אבקסיס ורוברט פטינסון

פסטיבל קאן, אירוע הקולנוע היוקרתי בעולם, חשף הבוקר (חמישי) את מרבית התפריט האמנותי של מהדורה ה-67 שלו, שתתקיים בין ה-14 ל-25 במאי

מעיין תורג'מן בסרט "הרחק מהיעדרו". צילום: לורן ברונה,
ידעיה תגיע פעם שלישית לפסטיבל. מתוך "הרחק מהיעדרו"/צילום: לורן ברונה

מנקודת מבט ישראלית, החדשות הגדולות מהאירוע שערכה הנהלת פסטיבל קאן הן בחירתו של "הרחק מהיעדרו" פרי עטה של קרן ידעיה, למסגרת "מבט מסוים", מסגרת הצד החשובה בתחרות. זהו סרטה העלילתי הארוך השלישי של הבמאית – שגם שתי עבודותיה הקודמות, "אור" ו"כלת הים", הוקרנו בריביירה, מה שניצב כהישג מרשים בכל קנה מידה בינלאומי. בעבודתה החדשה מככבים צחי גראד ויעל אבקסיס, והיא מבוססת על ספר של שז ועוסקת ביחסים החולניים בין אב ובתו.

מנהל הפסטיבל, תיירי פרמו, רואה ככל הנראה בסרט כאחת מגולות הכותרת של הפסטיבל ובחר לסיים עמו את ההכרזה על המשתתפים ב"מבט מסוים". הוא הוסיף כי היצירה של ידעיה "מלאת עוצמה, ועוד תעורר הרבה מחלוקת". נציגות ישראלית נוספת במסגרת "מבט מסוים" תגיע מצדו של הצלם הצעיר דניאל מילר, שיזכה לצעוד על הריביירה כבר לכבוד הסרט העלילתי הראשון שצילם - "Run" של פיליפ לקוט, הצרפתי-חוף השנהבי. למי שתוהה כיצד הכירו השניים: מתברר שזה קרה בחממה הבינלאומית ירושלים.

מתחרה בולט נוסף במסגרת זו יהיה "נהר אבוד", סרטו הראשון כבמאי של ראיין גוסלינג בכיכובה של כריסטינה הנדריקס.. נציג ישראלי נוסף יהיה "הביקור", סרט הגמר של ענבר חורש, תלמידת בית ספר מנשר לאמנות, שיתחרה במסגרת הסינפונדסיון המוקדשת לסטודנטים.

במסגרת התחרות הרשמית, יוכלו שוחרי הקולנוע ליהנות מרשימה ביותר, נבחרת חלומות ממש, של במאים בעלי שם שיציגו את סרטיהם החדשים. בין השאר, מדובר בז'אן לוק גודאר, מייק לי, קן לואץ', דיוויד קרוננברג, האחים דארדן, אוליביה אסיאס, נורי בילג'ה צ'יילן, מישל הזנוויציוס ("הארטיסט"), בנט מילר ("קפוטה", "מאניבול"), טומי לי ג'ונס ועוד. מעריצי דמדומים ישמחו לראות על השטיח האדום הן את קריסטן סטיוארט, המככבת אצל אסיאס, והן את רוברט פטינסון, שעושה זאת אצל קרוננברג. כמו כן, מחוץ לתחרות יוקרן ההמשכון של להיט האנימציה "הדרקון הראשון שלי", וזאת כהצדעה לאולפני דרימווקס החוגגים עשרים שנה לקיומם.

את הפסטיבל יפתח, כפי שכבר הוכרז, הסרט האוטוביוגרפי "גרייס ממונקו" בכיכובה של ניקול קידמן. בראש חבר השופטים של התחרות הרשמית, כפי שגם כן כבר פורסם, תעמוד הבמאית ג'יין קמפיון. במהלך מסיבת העיתונאים נשאל מנהל הפסטיבל תיירי פרמו האם לארס פון-טרייר הוא עדיין אישיות לא רצויה בריביירה בשל הכרזותיו השערורייתיות, אך התחמק מלתת תשובה לשאלה הזו. כך או כך, גם השנה רגלו של הבמאי הדני ככל הנראה לא תדרוך בקאן. בימים הקרובים, יודיע הפסטיבל על רשימת המשתתפים בשתי מסגרות הצד הנוספות שלו – "השבועיים של הבמאים" ו"שבוע המבקרים", וגם בהן צפויים שמות ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully