וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספיידרמן המופלא 2": ראיון עם המפיק אבי ארד

המפיק הישראלי-אמריקני אבי ארד, שבעצם המציא את עולם גיבורי-העל כפי שאנו מכירים אותו היום, מסביר לרגל יציאת "ספיידרמן המופלא 2" למה איש העכביש לא רואה את באטמן ממטר

אימג'בנק GettyImages

נכון, יש משהו מתיש, פרובנציאלי ואף פאתטי בלנסות למצוא את הנקודה הישראלית בכל דבר. אבל מה לעשות, לפעמים אין ברירה והיא פשוט נמצאת שם מתחת למנורה. כך, למשל, כל מי שבקיא ולו מעט בתעשיית הבידור האמריקנית יודע כי אבי ארד הוא אחת הדמויות החשובות ביותר בהיסטוריה העכשווית של גיבורי-העל, אם לא החשובה שבהן.

ארד, שנולד וגדל בישראל ועזב אותה מעט לאחר מלחמת ששת הימים, הוא בעצם מי שהפך את חברת מארוול מעסק פושט רגל לאימפריית ענק, ובזאת למעשה העביר את הביזנס של גיבורי-העל משולי התעשייה למרכזה. כיום, הוא עומד בראש חברת הפקה עצמאית, ומעורב בעשיית מיטב להיטי הסופר-הירוז המבוססים על הדמויות של חברת הקומיקס – למשל "ספיידרמן המופלא 2", שהגיע בסוף השבוע אחרון אל האקרנים בישראל.

עד כמה שהנוכחות שלהם בתעשייה חזקה, ארד ומארוול אינם לבד כמובן בעולם הקומיקס – מולם עובדים היריבים המרים מאימפריית די.סי, לה שייכים בין השאר באטמן וסופרמן. המפיק הישראלי-אמריקאי אינו טורח לפרגן להם יתר על המידה, ובפגישה עמו בפריז לרגל עליית "ספיידרמן המופלא 2", אף מקפיד להדגיש את עליונות הגיבורים שלו על פני אלה של המתחרים.

אבי ארד. אנתוני הארווי, GettyImages
"לא אדע מה לעשות עם תקציב קטן". אבי ארד/GettyImages, אנתוני הארווי

"מארוול מצליחים כי היצירות שלהם מבוססות על דמויות", אומר ארד בראיון לוואלה! תרבות. "הרבה מהגיבורים שלנו מתמודדים עם תסביכי אב, שזה משהו שכל אחד בקהל יכול להתחבר אליו. אנחנו שמים אנשים עם כוחות לא רגילים במצבים כן רגילים, וזה סוד הכוח שלנו. לא סתם כולם אוהבים את ספיידרמן. לדי.סי אף פעם לא היה את העומק הזה, אולי רק אצל באטמן, אבל גם אצלו זה מפוקפק – הרי יש לו כל כך הרבה כסף, אז על מה הוא כועס בעצם? אנחנו תמיד דואגים שהסרטים ידגישו את הדמויות, את המצבים היומיומיים, את ההחלטות האנושיות. קח לדוגמה מה שקורה בסרט הזה. בסצינות מרכזיות שלו, פיטר פרקר וגוון סטייסי הולכים ומדברים, ועל מה הם מדברים? שיחת יחסינו לאן, לא שיחה על אלוהים".

כך או כך, דבר אחד שמשותף לספיידרמן, באטמן וסופרמן הוא תקציבי הענק של כולם.

"לא אחשוף מה התקציב המדויק של הסרט, אבל ברור שפרויקטים כמוהו הם מן היקרים שיש כיום בהוליווד. יש אולי עשרים מותגים בסדר הגודל של ספיידרמן, שמצדיקים השקעה כספית כזו. עם זאת, זה שיש לנו תקציב גבוה יחסית לא אומר שאנחנו יכולים לפזר כספים כאוות נפשנו. אנחנו משתדלים לצמצם כמה שאפשר. צילמנו למשל בניו יורק וקיבלנו הטבות מס ועשינו דיל טוב עם העירייה. אנחנו מתנהגים בצורה אחראית כי הכסף לא גדל על העצים בהוליווד ואפילו ההפקות הכי גדולות צריכות עכשיו יותר ויותר להדק את החגורה".

אתה יכול לדמיין את עצמך מפיק סרט קטן בתקציב קטן?

"לא, ממש לא. אמנם הפקת סרט גדול תמיד מציבה בפניך שלל אתגרים, אבל אני כבר רגיל אליהם ויודע איך להתמודד איתם בסך הכל. אם תביא לי סרט קטן, לא אדע מה לעשות איתו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"את ספיידרמן כולם אוהבים, באטמן? על מה הוא בוכה בדיוק". מתוך "ספיידרמן המופלא 2"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחד הדברים המפתיעים בסרט הוא זהות מי שהלחינו את המוזיקה המקורית – פארל וויליאמס והנס זימר, ממש לא שניים שהיית מצפה כי יעבדו כרגע ביחד.

"כן, זה כמו מפגש בין בטהובן לאמינם – אבל זה עובד".

עסקי גיבורי-העל הגיעו לשיא בשנים האחרונות, אתה חושב שעוד לא ראינו כלום או שמכאן כבר אי אפשר לעלות וזהו ההתחלה של הסוף?

"אני עונה על השאלה הזו כבר יותר מעשרים שנה. עוד בשנות התשעים שאלו אותי בוול סטריט – 'נו, מתי ייגמר הקטע הזה של גיבורי-העל?'. עניתי אז מה שאני עונה היום: זה לא ייגמר, אלה דמויות שישרדו את מבחן הזמן. אני חושב שכל עוד שנעשה סרטים טובים, נמשיך להצליח, וכרגע נראה שיש לנו את כל הסיכויים לעשות זאת, כי אנחנו נהנים מהטכנולוגיות הכי טובות, השחקנים הכי טובים והבמאים הכי טובים. הסרטים משתפרים כל הזמן וגם תמיד מצליחים להכניס ממד פילוסופי ולספק את הצורך של הקהל לראות במימוש ערכים של שלום וצדק. אני יודע שכל זה נשמע כמו קלישאה, אבל זה נכון. אין מה לעשות, סרטי גיבורי-על הם הבידור המשפחתי האולטימטיבי, ומדברים לכולם. אני לא רואה את זה נגמר. אם נטפל בהם כמו שצריך, גיבורי-העל ישרדו בהוליווד עוד עשרות שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully