וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המתמודדים בתחרויות הפסטיבל הבינלאומי ה-16 לסרטי סטודנטים תל אביב

23.4.2014 / 15:01

עם הכרזת המתמודדים בתחרויות הפסטיבל הבינלאומי ה-16 לסרטי סטודנטים, יו"ר חבר השופטים איתן פוקס נזכר בימיו כסטודנט וזכייתו בפסטיבל במינכן

איתן פוקס. אורן יזרעאל,
"נרגש להיות אחד המארחים שמקבלים את פני הבמאים הצעירים בדרכם אל חייהם כבמאי קולנוע". איתן פוקס/אורן יזרעאל

איתן פוקס, יו"ר חבר השופטים בתחרות הישראלית של הפסטיבל הבינלאומי ה-16 לסרטי סטודנטים תל אביב, יודע היטב עד כמה חשובה ומרגשת ההשתתפות בתחרות זאת עבור במאים הצעירים המייצגים אוניברסיטאות שונות. הוא יכול להזדהות איתם, הרי כשהוא היה סטודנט באוניברסיטת תל אביב, פוקס עצמו ייצג את האוניברסיטה עם סרטו הראשון והקצר "אפטר", פרויקט הגמר שלו, בפסטיבל סרטי הסטודנטים הבינלאומי של מינכן, שהיה בשעתו הפסטיבל הנחשב ביותר לסרטי סטודנטים בעולם. פוקס זכה במקום הראשון. שנים לאחר מכן, ירדה קרנו של הפסטיבל הזה במינכן, ומי שתפס את מקומו הוא הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים שנוסד בחוג לקולנוע ולטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב. כך שתפקידו הנוכחי הוא גם סגירת מעגל עבור פוקס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט "ג'ואנה לומדת לשחות" בבימוי יעל דותן המתמודד בתחרות הישראלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשבילי", אומר פוקס לוואלה! תרבות, "החווייה הזאת של לייצג את אוניברסיטת תל אביב בתחרות בינלאומית גדולה כזאת, לפגוש סטודנטים במאים מכל העולם ולראשונה בחיי להרגיש שיש עמי סרט שיצרתי במו ידי, שאני פוגש איתו קהל, קולגות צעירות עתידיות, גרמה לי להבין לראשונה בחיי שאני במאי קולנוע. או במאי קולנוע צעיר בהתהוות. ההתרגשות הזאת, לבוא למקום כזה ולהבין שזהו, החיים שלך כבמאי קולנוע מתחילים. זאת תחילת איזה דרך. לכן, אני יודע עד כמה הרגע הזה בחיי במאים צעירים בכל העולם הוא רגע שמעצב אותם ואת החיים שלהם. כעת, כבמאי מבוגר ומנוסה יותר, אני נרגש להיות אחד המארחים שמקבלים את פני הבמאים הצעירים בדרכם אל חייהם כבמאי קולנוע".

"כשסיימתי את בית הספר לקולנוע", מוסיף פוקס, "שתי האופציות ללימודים קולנועיים היו אז אוניברסיטת תל אביב ומגמת הקולנוע של בית צבי בניהולו של רנן שור שאחר כך הקים את סם שפיגל. היום יש הרבה בתי ספר טובים לקולנוע, מאוד מגוונים, מה שהופך את העבודה שלי כיו"ר חבר השופטים למאתגרת יותר וכיפית יותר. בגלל מגוון בתי הספר, ברור לי שאני והשופטים מהארץ ומחו"ל נחשף למגוון גדול של סרטים ואמנים, ולא אסופה הומוגנית של סרטים שנראים אותו דבר. זה יהפוך את החוויה להרבה יותר מרתקת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט "זמן להרוג" בבימוי רפאל שור, המתמודד בתחרות הישראלית/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום הוכרזו המתמודדים בתחרויות הפסטיבל הבינלאומי ה-16 לסרטי סטודנטים תל אביב, שייערך בתאריכים 31 במאי ועד ה-7 ביוני בסינמטק תל אביב. שלוש תחרויות יתקיימו השנה: תחרות ישראלית, תחרות בינלאומית ותחרות ים-תיכונית, ובשלושתן יוענקו פרסים בשווי של 150 אלף שקלים. התחרויות יכללו 115 סרטים מ-40 מדינות, בהן ארצות הברית, צרפת, גרמניה, טורקיה ואיראן.

בתחרות הישראלית, לצדו של איתן פוקס כיו"ר התחרות, כולל חבר השופטים גם את קים יוטאני האוצרת הראשית של הפסטיבלים סנדאנס ו-OUTFEST הפסטיבל הגאה החשוב בעולם, המפיק גל גרינשפן בעל חברת ההפקות "גרין פרודקשנס" והיוצר האפגני ברמק אקרם, שסרטו "סיפור אהבה אפגני" זכה בפרס חבר השופטים של פסטיבל סנדאנס והיה מועמד לפרס האוסקר בקטגוריית הסרט הזר ב- 2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט "Life as in paradise" מאסטוניה, המתמודד בתחרות הבינלאומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

התחרות הבינלאומית כוללת 65 סרטים מ-29 מדינות מכל העולם, והסרטים הזוכים נבחרים על ידי חבר שופטים המורכב מאנשי מפתח מתעשיית הקולנוע הבינלאומית. במסגרת התחרות, מתקיימים מפגשים בין הסטודנטים הזרים המבקרים בארץ ובין הסטודנטים הישאלים. יו"ר התחרות הבינלאומית הוא חגי לוי, ובחבר השופטים נכללים היוצר הפולני זביג ריבזקינסקי אשר זכה בפרס האוסקר על סרטו "טנגו" בשנת 1983, הבמאי הטורקי חוסיין קראבי, יוצר דוקומנטרי ועלילתי, מפיץ הסרטים ההולנדי סידני נטר, העומד בראש חברת ההפצה "SND FILMS", הבמאית והתסריטאית טלי שלום עזר, אליסיה ווסטון ממכון סאנדנס וריק סנאט לשעבר בכיר בחברת ההפקה וורנר ברדרס.

התחרות הים תיכונית ומדינות ערב הינה ראשונה מסוגה, ובה מובאים כעשרים סרטי סטודנטים מארצות הים התיכון וארצות ערב הנושאים אמירות אישיות וחברתיות. השופטות בתחרות הן הבמאית דינה צבי-ריקליס, זוכת פרס שר החינוך והתרבות לאמנות הקולנוע לשנת 1991, והתסריטאית והבמאית אבתיסאם מראענה-מנוחין, שסרטיה עוסקים בזהות מגדרית, לאומית וזכויותיהם של מיעוטים בישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט "Above the sea" מארצות הברית, המתמודד בתחרות הבינלאומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרטים המתמודדים בתחרות הישראלית, שבה הפרס למקום הראשון הנו בשווי של 40 אלף שקלים: "בוקר" בבימוי יקי אילון, "מישהו ראה את איל נוריך" בבימוי שירה פורת, "ללא כותרת" בבימוי בר אלון, "בריכת דגים" בבימוי אמתי אשכנזי, "1. גבר 2. אישה" בבימוי מאיה פישר, "השפסעלך" בבימוי יובל נובלמן, "זמן להרוג" בבימוי רפאל שור, "לתמונת אמא" בבימוי גיא נמש, "גרינלנד" בבימוי אורן גרנר, "ג'ואנה לומדת לשחות" בבימוי יעל דותן, "אחי ואני" בבימוי מרינה גורביץ', "איוון" בבימוי אליס קורניוק, "באינמגע" בבימוי יעל יקירביץ', "העולם מתדפק בדלת" בבימוי איתי עקירב, "אחד באפריל" בבימוי יונתן דקל, "בכורה" בבימוי לאה טוניק, "ענני סתיו" בבימוי גילי לביא, "גברת מספר 4" בבימוי טל הדר, "השתקפות" בבימוי בשמת אגיוף ואלון זיו, "סיפורי כנרת" בבימוי צליל כהנא, "רעל" בבימוי רוני ריינהרץ, "יין וסלט" בבימוי בת אל לביאני, "כל החיים לפניה" בבימוי אביב קוטאי, "ביקור הורים" בבימוי אלון רבינוביץ' ו"נירו ופליקה" בבימוי חי אפיק.

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים נוסד בחוג לקולנוע ולטלוויזיה של אוניברסיטת תל אביב. האיגוד הבינלאומי של בתי הספר לקולנוע וטלוויזיה דירג את הפסטיבל הזה כאחד משלושת הפסטיבלים הטובים והגדולים בעולם מסוגו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully