וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המתמודדים בתחרות לקולנוע ישראלי קצר בפסטיבל הקולנוע בירושלים

22.6.2014 / 18:09

הנהלת פסטיבל הקולנוע בירושלים חשפה היום (ראשון) את שמות הסרטים שיתמודדו בתחרות לקולנוע ישראלי קצר וחשפה את הפרינג'ינדר, מסגרת חדשה בפסטיבל

בור המים. זיו ברקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
אילוסטרציה של יצור מסתורי וילדה קטנה. מתוך "בור המים"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ברקוביץ'

כמיטב המסורת יקיים פסטיבל הקולנוע בירושלים תחרות לסרטים קצרים ובה יוצגו הסרטים הישראליים החשובים ביותר של השנה (כמה כבר מהם הוקרנו בחו"ל וזכו לתשואות בינלאומית בפסטיבלים של קאן וברלין), לצד נוכחותם של אנשי צמרת תעשיית הקולנוע המקומית באירועי הפסטיבל. התחרות תכלול סרטי סטודנטים וכן סרטים עצמאיים של במאים מוכרים כגון: ארז תדמור, גיא נתיב, נטעלי בראון, מתן גוגנהיים, ועוד, סרטי אנימציה, ולראשונה גם סרטים תיעודיים קצרים.

השנה תתקיים התחרות הגדולה ביותר מראשית הפסטיבל, בה יתחרו כ-27 סרטים, ביניהם: "מסע אל הפלנטה האחרת" של תום קלס, "התצפיתנית" של נועה גוסקוב (הבמאית זכתה בפרס הבמאית המבטיחה בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי בתל אביב, 2014), "בור המים" של גן דה לנגה, "פריז על המים" של הדס איילון, "הביקור" של ענבר חורש, "העלמה והמוות" של יעל לוטם, "אם תחייך העולם יחייך אליך" של איהאב טרביה, יואב גרוס, משפחת אל חדאד וארגון "בצלם" (הסרט השתתף בתחרות הקצרים הרשמית של פסטיבל ברלין 2014), "מישהו ראה את אייל נוריך?" של שירה פורת (הסרט התחרה בפסטיבל הסטודנטים הבינלאומי 2014 וגרף פרסים רבים: פרס העריכה, פרס ההפצה וציון לשבח מפורום המבקרים) ו"אלוהים יקר" של ארז תדמור וגיא נתיב.

בנוסף יתחרו גם סרטים עצמאיים, ביניהם "תמונת מראה" של דניאל שוורץ, "Comeback" של מתן גוגנהיים, "תעצמי עיניים" של רפאל בלולו, "נדר" של נטעלי בראון, "שוק" של דותן מורנו ועוד. חבר השופטים בתחרות כולל את וניה הימן, לורנס הרצברג והבמאי אלכסנדרוס אבראנא.

אחד באפריל. סער מזרחי,
מתוך "אחד באפריל"/סער מזרחי

כמו כן, השנה תתקיים לראשונה בפסטיבל מסגרת ה"פרינג'ינדר", שמטרתה לחשוף ולעודד את מיטב הקולות העצמאיים והאלטרנטיביים בקולנוע הישראלי. במסגרת האירוע יוענק אות "אביר הפרינג'" לקולנוען מוערך, המבטא את רוח העשייה העצמאית, והשנה הוא יוענק לעמית איצקר, יוצר ובמאי עצמאי אשר מוכר בעיקר כזיו מסדרת הקאלט האינטרנטית "משיח". אביר הפרינג' ישמש גם כשופט של הסרטים ויעניק את הפרס לסרט. מסגרת ה"פרינג'ינדר" נוסד בשנת 2011 במסגרת פסטיבל הסרטים חיפה על ידי חברת קולנוע פרינג' של מרט פרחומובסקי ואלעד פלג, ובמסגרת העכשווית של פסטיבל ירושלים יתחרו הסרטים "פרחים של מרציפן" של אדם קלדרון, "10 אחוז ילדה שלי" של אורי בר און ו"אגו מסייע" של ערן קובליק קידר.

טקס הפתיחה המסורתי של פסטיבל הקולנוע בירושלים ייערך ב-10 ביולי בבריכת הסולטן ואחריו יוקרן בבכורה עולמית סרט הפתיחה "ערבים רוקדים" של הבמאי ערן ריקליס, לפי תסריט של סייד קשוע. ההקרנה החגיגית תתקיים במעמד יוצרי הסרט וכוכביו. סרט הנעילה של הפסטיבל יוקרן בבכורה ישראלית ב-17 ביולי לאחר טקס חלוקת הפרסים של הפסטיבל: "הרוח העולה" (The Wind Rises), סרטו של גאון האנימציה וזוכה האוסקר היפני היאו מיאזקי. פרטים מלאים על התכניה אפשר להשיג באתר הבית של הפסטיבל, לו מכירת הכרטיסים כבר החלה היום (ראשון).

מתרגשים לקראת סרטו של מיאזקי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully