וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האירועים: נדחה מועד יציאת הסרט "ערבים רוקדים"

1.7.2014 / 18:05

מפיצי הסרט "ערבים רוקדים", שהיה אמור לעלות לאקרנים בסוף השבוע הבא, הודיעו על דחיית מועד יציאתו. הסרט עדיין יפתח כמתוכנן את פסטיבל ירושלים

יח"צ - חד פעמי

התפתחות דרמטית בעולם הקולנוע הישראלי: מפיצי הסרט "ערבים רוקדים", עיבוד לספרו האוטוביוגרפי של סייד קשוע העוסק בחייהם של צעירים ערבים-ישראלים, הודיעו היום (שלישי) על הקפאת הפצתו בישראל. הדרמה היתה אמורה להגיע לאולמות בעשרה ביולי, אך בעקבות האירועים הביטחוניים האחרונים, הוחלט לעת עתה לשמור אותה על המדף.

בשלב זה, לא ברור מה יהיה מועד ההפצה החדש של "ערבים רוקדים". עם זאת, הקרנת העיתונאים שלו מתקיימת הערב כמתוכנן וחשוב מכך, הוא שומר על מעמדו כסרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים, ויוצג בו ביום חמישי הבא. עם זאת, הקהל הרחב בשאר המדינה יצטרך להתאזר בסבלנות ולחכות עד שיזכה לצפות גם הוא בדרמה המדוברת.

דחיית הפצת "ערבים רוקדים" היא מכה לסיכוייו המסחריים. הסרט הצליח לקבל את המשבצת האטרקטיבית והמבוקשת של ערב הפתיחה בפסטיבל ירושלים, ותוכנן לצאת מיד לאחר מכן כדי לנצל את המומנטום סביבו, כפי שעשו בעבר כל מי שזכו לפתוח את האירוע הקולנועי בעיר הבירה. עכשיו, הוא יגיע לאקרנים כבר הרבה לאחר שאותו מומנטום כבר הצטנן.

יש לציין כי הסרט אכן מורכב ורגיש מבחינה פוליטית והוא לא מהסס לתאר בפירוט את המרקם העדין של היחסים בין היהודים לערבים במדינה. כך בין היתר נכללות סצנות המתארות כיצד בני מגזר זה רוקדים על הגג כדי לברך את טילי הסקאד שסדאם חוסיין שיגר לשטחי הארץ. לכן, ככל הנראה, סברו מפיציו כי תקופה מתוחה זו אינה השעה המוצלחת ביותר להעמיד אותו למבחן הקהל, ולכן אין מנוס אלא לוותר על המומנטום של ההקרנה בירושלים.

אף שמן הסתם ולמרבה הצער, ידעה ישראל לא פעם תקופות של מתיחות ביטחונית, זוהי אחת מהפעמים הראשונות שנדחית בשל כך הפצה של סרט מקומי, ואם מחפשים תקדימים רלוונטיים, הדבר מזכיר את ההתרחשויות שהיו בעולם הקולנוע האמריקאי מיד לאחר טראומת פיגועי ה-9/11.

מהנהלת פסטיבל הקולנוע בירושלים נמסר: "פסטיבל הקולנוע ירושלים גאה לציין את הישגיו של הקולנוע הישראלי, ובכלל זה את הישגיו האמנותיים של סרט הפתיחה "ערבים רוקדים" של ערן ריקליס על פי תסריט של סייד קשוע. הציבור מוזמן לבוא וליהנות מקולנוע ישראלי במיטבו".

מעיריית ירושלים נמסר: "עיריית ירושלים מתקצבת את הסינמטק בירושלים במסגרת תקצוב עשרות מוסדות תרבות בעיר. העירייה אינה אחראית או מעורבת בשום אופן בשיקולים המקצועיים והאומנותיים של הפסטיבל או בקביעת הסרטים והתכנים שיוקרנו בו ויש לפנות להנהלת הפסטיבל. העירייה סומכת על הנהלת הפסטיבל שתדע לקבל את ההחלטה הנכונה ברגישות המתאימה".

(השתתף בהכנת הידיעה: אבנר שביט)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully