וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בלתי נשכחים 3": מל גיבסון מציל את סדרת הסרטים

15.8.2014 / 0:07

ווסלי סנייפס והריסון פורד הצטרפו לפרק השלישי של "בלתי נשכחים", אבל הכוכב האמיתי כאן הוא מל גיבסון, שהופעתו כאיש הרע מצילה את הסרט ואת הסדרה כולה

יח"צ - חד פעמי

אלפרד היצ'קוק אמר כי איכות סרט שוות ערך לאיכות הנבל שלו. כמו רוב האימרות של המאסטר המנוח, גם זו הוכחה כנכונה פעם אחר פעם, ועתה אנו מקבלים אישוש נוסף לצדקתה ב"בלתי נשכחים 3".

הפרק השלישי בסדרת סרטי הפעולה מציג כמה שינויים בולטים בסגל השרירנים שלו. סילבסטר סטאלון כמובן עוד פה, כראש צוות הלוחמים המקשישים, וכך גם ארנולד שוורצנגר, ג'ייסון סטיית'ם ואחרים. בניגוד לכך, צ'אק נוריס, ברוס וויליס וז'אן-קלוד ואן-דאם לא נוכחים. את מקומם כשחקני חיזוק ממלאים הריסון פורד, ווסלי סנייפס וקלסי גרמר בצד של הטובים, וחשוב מכל – מל גיבסון. השחקן המושמץ מגלם את מנהיג הרעים - ארכי נבל שמבוקש הן בידי המשפט הבינלאומי בהאג, והן בידי משפט השדה של חבורת "בלתי נשכחים".

בשנים האחרונות, בטח בישראל, הכוכב האוסטרלי עמד באור הזרקורים בעיקר בשל התנהלותו הפסיכוטית ואמירותיו האנטישמיות. כל אלה אולי מעט השכיחו את העובדה כי מדובר באחד מבעלי המלאכה הטובים של דורו. כאן, הוא ממחיש זאת מחדש – קשה לחשוב על עוד הרבה שחקנים בימינו שהיו מסוגלים למלא את דמות הנבל בכל כך הרבה ארס, ולעשות כן באלגנטיות מרושעת וחלקלקה.

בניגוד לפורד ולשוורצנגר, שהנוכחות שלהם כאן כמעט סמלית, גיבסון מופיע על המסך לעתים קרובות. בכל פעם שזה קורה, "בלתי נשכחים 3" מתמלא בשר, אופי ועוצמה. לעומת זאת, בסצינות שלא מתהדרות בעיניו הרושפות של האוסטרלי, רמתו של הסרט יורדת באופן מובהק. אך גם כך, הוא טוב בהרבה משני הפרקים הקודמים בסדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוע אמיתי. מל גיבסון ב"בלתי נשכחים 3"/מערכת וואלה!, צילום מסך

להתעלות מעל שני הפרקים הכושלים הללו זו משימה צנועה, וכאלה הם גם האמצעים שהסרט משתמש בהם כדי לעמוד בה. המבנה שלו קלאסי ונטול תפניות – חבורת הלוחמים נופלת וקמה ונופלת וכך הלאה, עד הדו-קרב האולטימטיבי בין מנהיגי כוחות האור והחושך. גם סצנות הפעולה כאן לא הולכות רחוק מדי: כדי שהצפייה בו תותר גם לרכים בשנים וכך אפשר יהיה למקסם את הפוטנציאל המסחרי, "בלתי נשכחים 3" תוחם את האלימות בגבולות הפרווה, ומקפיד לא להראות דם, איברים כרותים וכדומה.

עם זאת, האקשן עדיין אפקטיבי. לאחר שסטאלון עצמו כשל במלאכת הבימוי בפרק הראשון וסיימון ווסט הוותיק נכשל עוד יותר בהמשכון, גוייס שם אלמוני אך מוערך בקרב יודעי דבר – האוסטרלי פטריק יוז. הקולנוען לא מביא לידי ביטוי קול ייחודי, אך כן עושה עבודה מהימנה ומספקת, ובסופו של דבר מספק לצופים חוויה מהנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הבלתי נשכחים  3.
מה לעשות, יש אנשים מיושנים שמעדיפים את זה על "שומרי הגלקסיה". מתוך "בלתי נשכחים 3"

אז נכון, מדובר בסך הכל בסרט פעולה חביב, כזה שאפשר היה גם להפיק שלא במסגרת פרויקט המתיימר לאגד את מיטב כוכבי האקשן בכל הזמנים. אך גם זה הישג לא מבוטל, ובעיקר נדיר בימינו. אחרי הכל, כמה להיטי אקשן בטעם של פעם כבר ראינו בשנים האחרונות? יש עדיין קהל שמחפש להתבדר מפעולה קיצית אך נטולת ממדים של מד"ב וקומיקס, ובשבילו "בלתי נשכחים 3" אמנם אינו יותר מכבשת הרש, אך עדיין נעים להתעטף בצמר שלה.

"בלתי נשכחים 3" עלה בארץ על המסכים בסוף השבוע. מי שכבר לא יגיע לישראל בחמסין הזה הוא ניל יאנג, ש"Old Man" שלו מעטר את מה שמתגלה כסצנה היפה בסרט. שימוש בשיר זה מזכיר לנו כי כמו ב"רוקי 6", "סוגרים חשבון" ובעצם כל פרויקט אחר שלו בעשור האחרון, גם פה מטרתו של סילבסטר סטאלון היתה לזמר בשבחי גיל הזהב, חוכמת החיים והעטרה שביושנה. גם במקרה זה, השרירן רחוק מלשחזר את תהילתו בשנות השמונים, אבל לשם שינוי, לפחות מצליח לצאת בכבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully