וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשבור את הקופה: אישה תובעת את דיסני בטענה ש"לשבור את הקרח" מבוסס על חייה

27.9.2014 / 11:05

סופרת מניו ג'רזי טוענת כי הסרט האגדתי, השואב השראה ממעשיית "מלכת השלג" של הנס כריסטיאן אנדרסן, מתבסס על אלמנטים מובהקים של חייה, בהם יחסי האחיות ושמות הגברים

לשבור את הקרח.
נתח מסרט האנימציה המצליח ביותר אי פעם

סופרת מניו ג'רזי בשם איזבלה טאניקומי טוענת כי עלילת "לשבור את הקרח" מבוססת על חייה. כזכור, הסרט מגולל את סיפוריהן של שתי אחיות שלאחת מהן כוחות קסם המסוגלות להקפיא כל דבר, ואף להפיח חיים באנשי שלג. בתביעה טוענים עורכי דינה של הסופרת כי "לשבור את הקרח" התבסס על שניים מספריה, שעלילת שניהם מסתמכת על אירועים אמיתיים שקרו לטאניקומי. התביעה טוענת כי "דמויות, עלילות ועלילות משניות נלקחו מעבודתה של טאניקומי כדי ליצור את 'לשבור את הקרח'".

התביעה מוסיפה ומפרטת 18 מקרים שונים שבהם ישנו דימיון בין הסרט לבין ספריה, בכללם אחות גדולה ואחות קטנה, המקרה שבו הגדולה פוגעת בטעות בקטנה, אובדן הזיכרון של הקטנה, ואפילו שתי דמויות זכריות הקרויות האנס וכריסטוף (באיות מעט שונה אצל השני). טאניקומי דורשת שהמשפט יתקיים מול מושבעים, ומבקשת בתביעתה כי בית המשפט יוציא צו מניעה כלפי דיסני שימנע ממנה לאלתר למכור כל דבר הקשור לסרט, להפיץ אותו או לשווק אותו בכל מדיה שהיא. בנוסף היא תובעת פיצויים בסך 250 מיליון דולר, בנוסף להוצאות המשפט.

המספר עשוי להישמע מופרך, אבל הוא מתבסס על ההכנסות העצומות של הסרט. "לשבור את הקרח" הוא סרט האנימציה המצליח ביותר אי פעם ועד כה גרף מעל 1.275 מיליארד דולר ממכירות כרטיסים לבדן, לא כולל DVD ומרצ'נדייז בדמות צעצועים ושלל חפצים עם דמויות הסרט. עונת החגים הקרבה תוסיף מיליונים רבים לזיכיון, כבר עכשיו מככבות בובות וצעצועי "לשבור את הקרח" ברשימת עשרים הצעצועים הנחשקים. בנוסף, בשנה הבאה צפוי לצאת סרט קצר חדש שימשיך את עלילת "לשבור את הקרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully