וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "עורבני חקיין" פותח בסערה אבל מצליח לאכזב

23.11.2014 / 10:01

כולם ידעו שזה יקרה אבל אף אחד לא חשב שזה יקרה כך. "עורבני חקיין" כובש את טבלת שוברי הקופות אבל לא מצליח להתעלות על קודמיו בסדרת "משחקי הרעב". רמז לבאות?

יח"צ - חד פעמי

אחרי שנה דלה מאוד בפתיחות ענק, קטניס הגיעה כדי להציל את המצב. "משחקי הרעב" היא אחת מסדרות הסרטים המכניסות ביותר בעולם, ובעיקר בארצות הברית, בשנים האחרונות: שני הסרטים הראשונים בסדרה הגיעו למקומות מכובדים ברשימת סופי השבוע הגדולים של כל הזמנים, עם פתיחות של מעל 150 מיליון דולר בקופות בתי הקולנוע לכל אחד מהם. לכן היה מובן מאליו שהסרט השלישי, "משחקי הרעב: עורבני חקיין – חלק ראשון" ישיג את הפתיחה הגדולה של השנה. והוא אכן עשה זאת – אבל בו-זמנית, הוא הצליח להיות גם אכזבה משמעותית.

"עורבני חקיין" הוא בלי ספק גדול. הסרט הכניס 55 מיליון דולר ביום הראשון להקרנתו בלבד: הסכום הזה לבדו היה מספיק כדי להביא אותו למקום הראשון בטבלה כמעט בכל שבוע מאז תחילת אוגוסט. אבל כבר כאן אפשר היה להרגיש שהקצב של הסרט איטי יחסית לקודמיו – "משחקי הרעב" הראשון (שהכניס 67 מיליון דולר ביום הראשון להפצתו) ו"משחקי הרעב: התלקחות" (71 מיליון). בסופו של דבר, מוערך כי הכנסותיו של הסרט בשלושת ימי סוף השבוע יסתכמו בכ-128 מיליון דולר.

זוהי הפתיחה הגדולה של השנה, בהפרש גדול: עד כה, הסרט שהשיג את סוף השבוע הגדול ביותר ב-2014 היה "רובוטריקים 4" עם 100 מיליון דולר. 128 מיליון דולר ימקמו את "עורבני חקיין" בערך במקום ה-13 ברשימת הפתיחות הגדולות ביותר בכל הזמנים, וייתכן בהחלט שהסרט יהפוך לסרט המכניס ביותר של השנה בארצות הברית. בהחלט הישג מכובד ביותר, ואין שום דרך שבה ניתן לראות את הסרט ככישלון. ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מכך שזוהי ירידה משמעותית ביחס לשני הסרטים הקודמים בסדרה. ייתכן שהסיבה לכך היא התגובות הפושרות יחסית לסרט: "עורבני חקיין – חלק 1" הוא, כמשתמע משמו, רק חצי מהפרק האחרון בסדרה, ורבים מתלוננים על כך שהסרט דל בהתרחשויות ומהווה בעצם רק הכנה לקראת הסיום האמיתי של הסדרה, שיגיע בסרט הבא. רבים, ביניהם גם מעריצי הסדרה, מתמרמרים על עצם ההחלטה לחלק את הספר האחרון בסדרה לשני סרטים. ובכל זאת, אין ספק שמסחרית זוהי החלטה נכונה: אפילו אם הסרט הנוכחי יסיים את דרכו כסרט הפחות מצליח בסדרה, הוא עדיין יניב לחברת ליונסגייט מאות מיליוני דולרים בהכנסות שהן בגדר בונוס. עכשיו ניתן רק לחכות ולראות האם הסרט האחרון בסדרה – שיגיע בעוד שנה – יחזיר אותה למסלול ריסוק-הקופות המוחלט, או שהפיצול יפגע גם בו.

"שישה גיבורים" ו"בין כוכבים" שמרו שניהם על מקומותיהם בטבלה – השני והשלישי, בהתאמה. שניהם מסתדרים לא רע, אם כי הם קצת מתגמדים לעומת קטניס אוורדין וצוותה: "שישה גיבורים" הכניס בסוף השבוע כ-20 מיליון דולר, וצבר כבר כ-136 מיליון דולר בהכנסות כוללות; "בין כוכבים" הכניס כ-15 מיליון בסוף השבוע, ו-120 מיליון בהכנסות כוללות עד כה. "טיפשים בלי הפסקה 2", לעומתם, קרס, ונפל מהמקום הראשון לרביעי עם הכנסות של כ-14 מיליון דולר בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully