וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שיח לוחמים", סרטה של מור לושי, התקבל לפסטיבל ברלין

20.1.2015 / 16:21

הסרט, שמתעד את השיחות והעדויות הקשות של לוחמי מלחמת ששת הימים, יציג בפעם הראשונה את סלילי ההקלטות שנגנזו ונאסרו לפרסום. "שיח לוחמים" יתמודד גם במסגרת הדוקומנטרית של פסטיבל סאנדנס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולות המלחמה יוצאים לאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

סרטה של מור לושי, "שיח של לוחמים", נבחר להתמודד במסגרת "פנורמה" היוקרתית של פסטיבל ברלין ה-65. מסגרת "פנורמה" מוקדשת לסרטים עצמאיים וסרטי ארט-האוס העוסקים ב"נושאים שנויים במחלוקת או לסגנונות אסתטיים לא קונבנציונאליים". הסרטים שנבחרים למסגרת מדי שנה נועדו לעורר דיון בסוגיות חשובות. זו תהיה הנציגות השנייה של ישראל בפסטיבל השנה אחרי ש"בן זקן", בבימויה של אפרת כורם ובכיכובו של אלירז שדה, התקבל למסגרת "פורום" המוקדשת לסרטים אמנותיים בעלי שפה ייחודית של קולנוענים מרחבי העולם.

"שיח לוחמים", קופרודוקציה ישראלית-גרמנית, עוסק בחוברת בעלת אותו שם שיצאה לאור זמן קצר לאחר תום מלחמת ששת הימים ב-1967, וכללה אסופה של שיחות עם בני קיבוצים ומושבים שלקחו חלק במלחמה. את השיחות עם הלוחמים ערכו הפרופסור אברהם שפירא, הסופר עמוס עוז ובני קיבוץ נוספים. החוברת הפכה לרב מכר בישראל, על אף שקובץ השיחות המורכב והקשה צונזר משמעותית באותה תקופה. סלילי השיחות שנגנזו יושמעו בסרט לראשונה.

מוקדם יותר השנה דווח כי הסרט התקבל גם לפסטיבל סאנדנס 2015. זוהי הפעם הראשונה שסרט תעודה ישראלי מתקבל לפסטיבל הסרטים העצמאיים. ערוץ yes דוקו יקרין את הסרט בבכורה בישראל במהלך שנת 2015.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully