וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד "אידה": "סרט 'אנטי-פולני'"

22.1.2015 / 21:20

הליגה הפולנית נגד השמצה הפיצה עצומה נגד הסרט המועמד לפרס האוסקר "אידה". לדברי פעילי הארגון, "אידה" לא מבהיר כמה גדול היה תפקידה של גרמניה בשואה

יח"צ - חד פעמי

"אידה" הפולני, הנחשב לאחד המועמדים המובילים לזכות בפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר בטקס שייערך בחודש הבא, נתקל במכשול יח"צ מפתיע. הליגה הפולנית נגד השמצה הפיצה עצומה נגד הסרט ה"אנטי-פולני" ודורשת ממפיקיו להוסיף הבהרה בתחילתו.

לפי פעילי הארגון, "אידה", שעוקב אחרי נזירה שמגלה כי הוריה היו יהודיים שנרצחו ע"י בני משפחה מפולין שהסתירו אותם מפני הנאצים, לא מדויק מבחינה היסטורית ולא מבהיר כמה גדול היה תפקידה של גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה בכלל ובשואה בפרט. עוד טוענים פעילי הארגון כי צופי הסרט ברחבי העולם יכולים להסיק מהסרט שהמניע לרציחת הורי הנזירה היה כלכלי בזמן ש"צופים פולנים יודעים כי הרצח בוצע מפחד גדול שנבע מחשש שהנאצים יגלו כי בני המשפחה הסתירו יהודים". פעילי הארגון דורשים ממפיקי הסרט לשנות את כותרות הפתיחה של הסרט כך שיובהר כי פולין היתה תחת כיבוש גרמני באותן השנים וכי העונש על הסתרת יהודים היה מוות.

מנגד, קמו סניגורים לסרט. ההיסטוריון הפולני מרסין זרמבה אמר לכלי התקשורת בפולין: "לא כל סרט צריך להיות ספר על היסטוריה פולנית... 'אידה' לא פוגע באף אחד... הוא לא טוען כי הפולנים אשמים בשואה. זה סרט על זיכרון, על מציאת זהות עצמית... הוא אינטליגנטי וחשוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully