וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל פתוח? "התבגרות" זכה בפרס הגדול בטקס הבאפט"א

8.2.2015 / 23:15

טקס פרסי האקדמיה הבריטית שנערך הערב (ראשון) סיבך שוב את המרוץ לאוסקר. אחרי הסחף לכיוונו של "בירדמן" בשבועות האחרונים, העניקו הבריטים את הפרס הגדול דווקא ל"התבגרות"

יח"צ - חד פעמי

טקס פרסי הבאפט"א של האקדמיה הבריטית לקולנוע, התשובה הבריטית לטקס האוסקר האמריקאי, התקיים הערב (ראשון) בבית האופרה המלכותי בלונדון. מלבד הכוכבים הנוצצים, השטיחים האדומים והיוקרה של הממלכתיות הבריטית, מהווה הבאפט"א גם סוג של חזרה גנרלית לקראת האוסקר. חלק ניכר מחברי האקדמיה הבריטית משתייכים גם לאקדמיה האמריקאית, ובחירתם עשויה לסמן מגמה לקראת הטקס החשוב מכולם בעוד שבועיים.

זה היה הערב הגדול של "מלון גרנד בודפשט". סרטו של ווס אנדרסון קיבל את מספר המועמדויות הגדול ביותר בטקס השנה (11) וזכה בחמישה פרסים, כולל פרס התסריט המקורי. "וויפלאש" היה הסרט שהשיג את מספר הזכיות השני הטוב ביותר עם שלושה (כמו "התבגרות"), כולל שחקן המשנה לג'יי.קיי סימונס. את הקרבות הגדולים בקטגוריית הסרט הטוב ביותר והבימוי ניצח הפעם "התבגרות", שעשה זאת על חשבון היריב הגדול "בירדמן". הניצחון הזה חשוב במיוחד בגלל עצירת הסחף הגדול של השבועות האחרונים לכיוונו של "בירדמן" אחרי הזכיות בגילדות השחקנים, הבמאים והמפיקים.

אדי רדמיין זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"התיאוריה של הכל", ובכך המשיך את הקרב הצמוד שהוא מנהל מול מייקל קיטון, כוכב "בירדמן", שנחשב עדיין לפייבוריט הגדול. "בירדמן" שהגיע לטקס עם לא פחות מ-10 מועמדויות הלך הביתה עם פסלון אחד בלבד בקטגוריית הצילום. ג'וליאן מור המשיכה את השיוט הקליל שלה לעבר פרס השחקנית עם זכייה נוספת. את פרסי המשנה קטפו הפייבוריטים המוחלטים ג'יי.קיי סימונס ופטרישיה ארקט, שישחזרו את הזכייה בוודאות גם באוסקר.

רשימת הזוכים המלאה

הסרט הטוב ביותר: "התבגרות"

הסרט הבריטי הטוב ביותר: "משחק החיקוי"

בימוי: ריצ'רד לינקלייטר ("התבגרות")

שחקן: אדי רדמיין ("התיאוריה של הכל")

שחקנית: ג'וליאן מור ("עדיין אליס")

שחקן משנה: ג'יי.קיי סימונס ("וויפלאש")

שחקנית משנה: פטרישיה ארקט ("התבגרות")

תסריט מקורי: "מלון גרנד בודפשט"

תסריט מעובד: "התיאוריה של הכל"

עריכה: "וויפלאש"

צילום: "בירדמן"

סרט דוקומנטרי: "האזרח מספר ארבע"

סרט זר: "אידה" (פולין)

סרט אנימציה: "לגו"

אפקטים: "בין כוכבים"

פסקול: "מלון גרנד בודפשט"

עריכת סאונד: "וויפלאש"

איפור ועיצוב שיער: "מלון גרנד בודפשט"

תלבושות: "מלון גרנד בודפשט"

עיצוב אמנותי: "מלון גרנד בודפשט"

סרט אנימציה קצר: "התמונה הגדולה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully