וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיטאנים ושווארמה: כל מה שצריך לדעת לפני "הנוקמים: עידן אולטרון"

20.4.2015 / 7:02

סרט הגיבורים הגדול של מארוול ינחת השבוע בישראל וזה הזמן לסגור פערים. מה קרה מאז הפעם האחרונה שבה נפגשו הנוקמים, מיהם הנבלים החדשים והאם כדאי להישאר עד אחרי הכתוביות? כל התשובות. ספוילרים

טריילר "הנוקמים: עידן אולטרון"/יח"צ

איפה אנחנו נמצאים על ציר הזמן של מארוול?

עולם גיבורים עצום ומסועף כמו זה של אולפני מארוול לא נבנה בשנה ואפילו לא בעשור. אפשר להסתכל על העלילה הנוכחית של מארוול בתור הספר הראשון בסדרה. הפרק הראשון בספר התרחש כבר ב-2008 עם "איירון מן" והפרק האחרון אמור להגיע ב-2019 עם "הנוקמים: מלחמת הנצח - חלק 2". כדי להקל על בניית הסיפור, חילקו במארוול את התהליך לשלושה שלבים שיחשפו בהדרגה את הגיבורים וקווי העלילה. "הנוקמים: עידן אולטרון" נועל למעשה את השלב השני (על אף שנקבל אחריו עוד סרט אחד).

שלב ראשון: "איירון מן" (2008), "הענק הירוק" (2008), "איירון מן 2" (2010), "ת'ור" (2011), "קפטן אמריקה" (2011), "הנוקמים" (2011).

שלב שני: "איירון מן 3" (2013), "ת'ור: העולם האפל" (2013), "קפטן אמריקה: חייל החורף" (2014), "שומרי הגלקסיה" (2014), "הנוקמים: עידן אולטרון" (2015), "אנט-מן" (2015).

שלב שלישי: "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" (2016), "דוקטור סטריינג'" (2016), "שומרי הגלקסיה 2" (2017), "ספיידרמן" (2017), "ת'ור: רגנרוק" (2017), "הנוקמים: מלחמת הנצח - חלק 1" (2018), "קפטן מארוול" (2018), "הפנתר השחור" (2018), "הנוקמים: מלחמת הנצח - חלק 2" (2019), "הבלתי אנושיים" (2019).

קו הזמן הזה לא אומר כמובן שתוכניותיה של מארוול מסתיימות ב-2019. זה רק סיומו של "הספר הראשון", שיוביל ככל הנראה למעבר לחבורה חדשה של גיבורי על עם קווי עלילה חדשים.

מה עבר על "הנוקמים" מאז הסרט הקודם?

איירון מן - הסרט השלישי וככל הנראה גם האחרון במותג איירון מן (לפחות בגלגולו הנוכחי עם רוברט דאוני ג'וניור), הציב את טוני סטארק בנקודת מפנה. כל חליפות איירון מן נהרסו, הוא עזב את ש.י.ל.ד ובשיאו של הסרט אף הצליח להוציא את "כור הקשת" שאיים להרוג אותו מחזהו. תעשיות סטארק הפנו כעת את כוחן הטכנולוגי והכסף הגדול שבן לתחום האבטחה הפרטית. התוצאה של המהלך הזה תוליד את אולטרון, הנבל שיעמוד במרכז הסרט החדש, ותשפיע משמעותית על גורלם של גיבורי העל לקראת השלב השלישי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזבי אותם, אנחנו עוברים למגזר הפרטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפטן אמריקה - הגיבור שעשה את קפיצת הדרך המשמעותית ביותר מאז "הנוקמים" ב-2011. מעבר לכך ש"חייל החורף" נחשב להצלחה ביקורתית וקופתית פנטסטית (הנכסות של 714 מיליון דולר), הוא הציב את הקפטן במרכזו של התחקיר שחשף את סוכנות ש.י.ל.ד כארגון מושחת שנפל קורבן לסוכניה הכפולים של הידרה. העובדה שהפך נרדף על ידי המדינה והאנשים שבהם האמין, גורמת לו לחשוד כעת במניעיהם של הקרובים אליו ביותר. גם הגישה הזאת עוד תתעצם ותגיע לשיאה ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". סביר להניח שנראה את התפתחותה גם בסרט הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדד אלך/מערכת וואלה!, צילום מסך

ת'ור - האל, הבלונד והפטיש סירב לשבת כס המלכות של אסגרד בסיום "העולם האפל". במקום הכבוד של להיות שליט הממלכה שבשמיים, העדיף ת'ור לשוב לכדור הארץ ולהתאחד עם אהובתו, ג'יין (ואהובתנו נטלי פורטמן). לכאורה המשמעות של הצעד הזה היא שת'ור נותר לבדו בכדור הארץ, חמוש אמנם בכוחות של אל, אך נטול אפשרות לחזור לאסגרד או להיעזר בלוחמיה. עם זאת הטריילרים רמזו לנו שהחוקיות הזאת עשויה להשתנות בסרט החדש.

תור העולם האפל.
עכשיו הוא אחד משלנו

האלמנה השחורה - שיתוף הפעולה עם קפטן אמריקה ב"חייל החורף" הפך אותה לאשת אמונו הכמעט יחידה. השניים נפרדו בסיומו של הסרט כשנטשה רומנוף יוצאת למזרח אירופה כדי לצוד תאים נוספים של ארגון הידרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחפשת ריגושים במזרח אירופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הענק הירוק - הגיבור היחיד מהשלב הראשון שלא קיבל סרט שני בכיכובו. כך שכל מה שאנחנו יודעים על הענק בשלב זה הוא סוג של ספקולציה. בסצנת הפוסט-קרדיטים של "איירון מן 3" נרמז שברוס באנר וטוני סטארק התקרבו ועובדים יחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איפה הטוני שלי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מיהם התאומים?

קוויקסילבר (פייטרו מקסימוף) ומכשפת השני (וונדה מקסימוף) הוצגו לראשונה בסצנת הפוסט-קרדיטים של "קפטן אמריקה: חייל החורף". השניים הם למעשה צאצאיו של מגנטו, הנבל רב העוצמה מ"אקס-מן", שהעביר אותם לידי הידרה. הם ניחנים ביכולות מוטנטיות טלפתיות כמו אביהם: קוויקסילבר יכול לנוע במהירות על, בעוד שאחותו ניחנה ביכולות טלקינזיס ויצירת שדות כוח. את הסרט הם מתחילים כאויביהם של הנוקמים ואמורים לשחק תפקיד מכריע במאבק בינם לבין אולטרון. למארוול יש כאן אתגר לא פשוט, משום שהעולם הקולנועי של המוטנטים מנותק לכאורה מזה של גיבורי מארוול ונמצא בידיהם של אולפני פוקס. קוויקסילבר אפילו הפציע להופעה קצרה ב"אקס-מן: העתיד שהיה".

מיהו אולטרון?

הדרך הטובה ביותר לתאר את אולטרון היא כגרסת 2015 של סקיינט או "האל 2000". ההבדל הגדול הוא שבניגוד למערכות האלו, שהיו בעיקרן פאסיביות, אולטרון הוא רובוט על עשוי אדמנטיום (סגסוגת מתכת בלתי ניתנת להשמדה) שיכולותיו העיקריות הן בהשמדה אקטיבית. טוני סטארק הוא האיש שיוצר את אולטרון כמערכת הגנה מתקדמת טכנולוגית שתגן על האנושות, אבל כמו במקרים של אבותיו הקדמונים גם אולטרון קם על יוצרו והופך לסיוט הגדול ביותר של כדור הארץ.

מיהו האיש שנראה בשנייה האחרונה של הטריילר?

הטריילר השלישי והאחרון באורך מלא של הסרט החדש הכיל סוג של מיני הפתעה אחרי הכתוביות. העיניים הכחולות והפנים האדומות שייכות לויז'ן, רובוט על שנבנה על ידי אולטרון עצמו בהתבסס על הנוסחה של טוני סטארק כדי לנסות ולהכפיל את כוחו.

ויז'ן. youtube, צילום מסך
תסתכל לנו בעיניים/צילום מסך, youtube

מיהו ת'אנוס ואיך הוא מתחבר לעולם של מארוול?

מאז סצנת הפוסט-קרדיטים של "הנוקמים" מתכוונן העולם של מארוול לעלייתו של ת'אנוס. מי שזכה לכינוי "הטיטאן המטורף" מככב כבר שלושה עשורים בחוברות הקומיקס כאויבם המושבע והחזק ביותר של "הנוקמים". תוכנית העל של ת'אנוס להשתלט על הגלקסיה תלויה באיסוף של "אבני נצח", שישה מוקדי כוח רבי עוצמה שמפוזרים ברחבי העולם. שלושה מהם כבר נחשפו (הטסרקט והאית'ר מ"ת'ור" וכדור הבדולח מ"שומרי הגלקסיה|) כשהשלושה האחרים צפויים להיחשף בסרטים הבאים. עד "הנוקמים: מלחמת הנצח" צפוי ת'אנוס לאסוף את כולן ולאחד אותן לכוח הרסני חסר תקדים. בינתיים הוא מסתפק בהנעת המהלכים מאחורי הקלעים ויפציע לביקור קצר גם ב"הנוקמים: עידן אולטרון".

האם יש סיכוי שמישהו מהנוקמים לא ישרוד את הסרט?

אל חשש, אין כאן ספוילרים, אף אחד מלבד ג'וס ווידון לא יודע את התשובה המדויקת לשאלה הזאת. הטריילר הקודר מאוד הוא רמז מטרים לכך שמשהו רע עלול להתרחש לאחד מהגיבורים, אבל הסיבה העיקרית לתחושה שלא כולם ישרדו נעוצה דווקא בעולם שמחוץ לסרט. רוברט דאוני ג'וניור וכריס אוונס מסיימים את חוזיהם עם מארוול ב"קפטן אמריקה: חייל החורף", ועל אף שהודיעו על רצונם לעזוב בסיומו, ניתן להניח בביטחון שהם ישרדו את הסרט הנוכחי. גם לת'ור מתוכנן סרט נוסף. מה שמותיר אותנו עם הענק הירוק, האלמנה השחורה והוקאיי. בשלב זה לא ידוע על תוכניות עתידיות לאף אחת מהדמויות הללו. זה כמובן לא אומר בהכרח שהן עומדות לאבד את חייהן, אבל הן בהחלט נמצאות בסיכון גבוה יותר.

"הנוקמים 2" – טריילר שני. צילום מסך
אולטרון ידלל את הגיבורים?/צילום מסך

האם כדאי להישאר עד אחרי הכתוביות הפעם?

לא. ג'וס ווידון הבהיר שהסרט יכלול סצנת אפילוג קצרה אחרי תחילת הכתוביות. עם זאת בסופן (לראשונה מאז "הענק הירוק") לא ייכלל הקטע הקצר המסורתי שמכוון למה שעשוי להתרחש בסרטים עתידיים.

מה הסיפור עם השווארמה?

רוברט דאוני ג'וניור ידוע בנטייה לאלתר גרסאות משלו לטקסטים שנכתבו עבורו בתסריט. בסצנת הסיום של "הנוקמים" צולמו מספר וריאציות כאלו, שבהם איירון מן שוכב מותש על הכביש ומברך את חבריו על ניצחונם. באחת מהן החליט דאוני ג'וניור להזמין את חבריו הנוקמים למסעדת שווארמה שנמצאת לא הרחק מהמקום בו התרחש הקרב הגדול. ג'וס ווידון החליט לזרום עם הרעיון, שהוביל לסצנה אדירה ובה יושבים גיבורי העל במעגל ואוכלים שווארמה מבלי להחליף מילה זה עם זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully