וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: ימי השלטון האחרונים של "מהיר ועצבני 7"

26.4.2015 / 10:59

תקופת ההמתנה להגעת "הנוקמים: עידן אולטרון" לבתי הקולנוע בארה"ב מאפשרת ל"מהיר ועצבני 7" להישאר שבוע נוסף בצמרת שוברי הקופות למרות הכנסות נמוכות. דורון פישלר סופר מזומנים

יח"צ - חד פעמי

הקופות העולמיות נמצאות השבוע בתקופת מעבר בין שני להיטי ענק, ורשימת הסרטים המכניסים ביותר אי פעם עומדת לעבור כמה שינויים. האירוע הענק של השבוע היה כמובן "הנוקמים: עידן אולטרון", שיצא לאקרנים במדינות רבות בעולם, וגם אצלנו. "הנוקמים" הקודם הוא אחד הסרטים המכניסים ביותר אי פעם: עם הכנסות של יותר ממיליארד וחצי דולר, הוא מדורג במקום השלישי ברשימת הסרטים בעלי ההכנסה הגדולה ביותר אי פעם (כשרק "אווטאר" ו"טיטניק" מקדימים אותו). במקומות רבים, הפתיחה של "הנוקמים 2" היא גדולה עוד יותר מזו של "הנוקמים" הראשון: Deadline.com מדווח שבבריטניה, למשל, הכנסות הסרט ביום הראשון להפצתו היו ב-54% גבוהים יותר מהסרט הקודם, בעוד בקוריאה ההכנסות זינקו ב-173%. ולמרות זאת, עדיין קשה לקבל תמונה מדויקת על גודל המאורע: הסרט הכניס כ-44 מיליון דולר ברחבי העולם ביומיים הראשונים להפצתו – אבל המספרים שלו עוד יזנקו בימים הקרובים.

אחד המקומות שבהם "הנוקמים 2" דווקא לא הופץ השבוע הוא ארצות הברית; שם, הפתיחה הגדולה תהיה רק בשבוע הבא. וחסר לה שלא תהיה גדולה: "הנוקמים" מחזיק כרגע בשיא הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם שם, עם 207 מיליון דולר בסוף שבוע בודד. חובבי נתוני קופות כוססים ציפורניים: האם הסרט החדש יצליח להתעלות על קודמו – ותוך כדי כך גם לשבור את השיא של כל הזמנים? רק בשבוע הבא נדע.

בינתיים, בקופות בארצות הברית שולט זה השבוע הרביעי ברציפות "מהיר ועצבני 7" - וגם הוא כבר נכנס להיסטוריה כאחד הסרטים הגדולים אי פעם. ההכנסות שלו בכל העולם עומדות על 1.2 מיליארד דולר – מה שמציב אותו, נכון לכרגע, במקום השישי ברשימת הסרטים המכניסים של כל הזמנים ("הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק 2" במקום הרביעי, "לשבור את הקרח" בחמישי). הטבלאות רועדות, והקיץ אפילו עוד לא התחיל.

seperator

אף מפיץ שפוי לא יוציא סרט גדול בשבוע שלפני הנוקמים – ולכן, בין שני הענקים, הטבלה האמריקאית השבועית היתה דווקא שקטה מאוד. 17 מיליון דולר בלבד הספיקו ל"מהיר ועצבני 7" כדי להישאר במקום הראשון השבוע, ואפילו "פול בלארט נשאר בוגאס" – שקיבל תגובות איומות – נשאר במקום השני, עם כ-14 מיליון דולר. במקום השלישי נמצא סרט חדש: "The Age of Adaline", דרמה רומנטית עם בלייק לייבלי כאישה שאינה מזדקנת וחוצה את המאה העשרים כולה כבת 29. הסרט הכניס כ-12 מיליון דולר.

סרט נוסף בטבלה הוא "אקס מאכינה", שהולך בעקבות "It Follows": סרט עצמאי קטן יחסית שהופץ בבתי קולנוע מעטים בשבועות הראשונים, ואז הגיע להפצה רחבה יותר ומצליח שם לא רע: כ-5 מיליון דולר. "אקס מאכינה" - על אדם המוזמן לניסוי בו הוא יבחן את "אנושיותה" של רובוטית – מקבל ביקורות נלהבות ביותר, ומחזיר את האמון במדע הבידיוני האינטליגנטי אחרי הכשלון של "צ'אפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully