וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לרקוד עם חייזרים: כך הפכתי לחלק מהסרט "מלחמת הכוכבים" באירוע ענק בלונדון

שגיא בן נון, לונדון

4.10.2015 / 0:00

מים במאדים? זה כלום מול הפיכת "מלחמת הכוכבים" מסרט למציאות, קסם שקרה באמת באירוע ענק באנגליה ושילב קולנוע ותיאטרון אינטראקטיבי. כתב וואלה! תרבות מדווח מאירוע התרבות הכי גלקטי בלונדון

אימג'בנק GettyImages

הכרזת נאס"א בשבוע שעבר על גילוי מים זורמים במאדים ריגשה גיקים רבים, וגרמה להם לפנטז שעוד בעתיד הקרוב הבלתי אפשרי יתגשם. שכבר בקרוב, מיד לאחר מציאת החיים על מאדים, עולם "מלחמת הכוכבים" יהפוך מסדרת סרטי מדע בדיוני לחיים אמיתיים ממש. ובכן, גיקים יקרים, יש לכם סיבה לחייך. למעשה "מלחמת הכוכבים" כבר הפכה למציאות, מחוץ למסך הגדול! באמת! מי שמאדים מרוב הלם, מוזמן להירגע עם כוס מים. או חטיף מארס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הצד האפל מתחזק". אירוע "מלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית" של "סיקרט סינמה" בלונדון./מערכת וואלה!, צילום מסך

הבלתי ייאמן קרה במסגרת האירוע "מלחמת הכוכבים: האימפריה מכה שנית" שיזמה והפיקה "סיקרט סינמה" (Secret Cinema) והתקיים בחודשים האחרונים בלונדון. מדובר בחוויה גדולה המשלבת בין קולנוע, משחק תפקידים ותיאטרון מודרני ואינטרקטיבי. זה לא דומה לשום דבר אחר שאתם מכירים. האירוע באמת הפך את יקום "מלחמת הכוכבים" למציאות, על ידי התחושה שנכנסת לתוך אחד מסרטי הסדרה והפכת לאחד מאבירי הג'דיי, אדוני הסית' או ליודה, יודה, יא יודה. כדי ליצור את האירוע השאפתני הזה, מעל ל-400 אנשי הפקה עבדו במשך קרוב לחצי שנה, מתוך זה כ-10 שבועות לבניית המתחם הענק המחולק לאזורים שונים (אזור בסיס השיגור לכוכב אחר, אזור החללית-קולנוע, אזורי הכוכב עצמו). כל זאת במפעל נטוש במזרח לונדון ששינה לחלוטין את פניו בעזרת הקפדה על הפרטים הכי קטנים בתפאורה, באביזרים, בתאורה, במוזיקה, בתסריט הגמיש ועם 70 שחקנים. עד לסיומו בשבוע שעבר השתתפו באירוע מעל 100 אלף איש, ובהם אני. זוהי ההפקה הגדולה ביותר אי פעם של "סיקרט סינמה", חברה שמאז 2007 יוצרת אירועים מעוררי השראה המהווים פיוז'ן של קולנוע, תיאטרון, אמנות ומוזיקה, בחללים נטושים ברחבי לונדון. בשנה שעברה, למשל, הם עשו פרויקט נפלא עם "בחזרה לעתיד", שהקהל ראה בעוד שנתיים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמו בחתונה של בר רפאלי, אסור היה להכניס טלפונים. בניגוד לחתונה שלה, המרחב האווירי לא נסגר, והמראנו לכוכב אחר. סיקרט סינמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

התלבטתי אם לרכוש כרטיס לאירוע בגלל מחירו היקר - 78 לירה שטרלינג. בדיעבד זה היה שווה כל לירה. לאחר רכישת הכרטיס קיבלתי מיילים שאליהם צורפה תמונה ובה מרחפת בשמי לונדון ספינת חלל של Rebel X, להלן המורדים. "הצד האפל מתחזק. עוקבים אחרינו", נכתב במייל אחד. "בעקבות כמה שיבושים שנגרמו על ידי האימפריה הגלקטית. אנחנו חייבים לעזוב עכשיו את כדור הארץ", נכתב במייל שני. כתובת למקום ממנו עוזבים את כדור הארץ - מיקום האירוע - לא נמסרה. בכל זאת, מדובר ב"סיקרט סינמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לשחק קלפים עם לנדו קלריסיאן, לפטפט עם בובה פאט, לסחור עם ג'אוות./מערכת וואלה!, צילום מסך

רק בדקה ה-90 קיבלתי הודעה שעליי להגיע לתחנת רכבת תחתית במזרח לונדון ונשלחה מפה משונה, סוג של כתב חידה, איך להגיע משם לבסיס השיגור. נסעתי לתחנת הרכבת חושש ש-78 פאונד ירדו לטימיון. מחוץ לתחנה הבחנתי בערמה של סופר גיקים עם תחפושות מעולם "מלחמת הכוכבים". נרגעתי. עקבתי אחריהם וכך גיליתי היכן הכניסה למתחם המגודר, מפעל נטוש שנראה מבחוץ קצת כמו בסיס צבאי. מקום ענקי, במידת השקעה ברמות שלא מכירים בארץ. האזורים שבהם הסיפור מתרחש עתידים להתגלות בהדרגתיות לקהל. כמו בכניסה לחתונתה של בר רפאלי, גם כאן אולצו האורחים להיפרד מהטלפונים הסלולריים שלהם למהלך כל הערב. הפרידה מהסלולרי נבעה מהחשש לצילומי ספוילרים של האירוע. ודווקא היה נחמד להתנתק לכמה שעות ולהימנע מהסחת דעת מהחוויה הטוטלית הזאת. אולם בניגוד לחתונה של בר רפאלי, שכללה את הסאגה המביכה של סגירת המרחב האווירי מעל האירוע, במקרה זה המרחב האווירי מעל מקום ההתרחשות בלונדון דווקא נפתח לרווחה, לצורך המראה המונית של הקהל כולו מחוץ לכדור הארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בזמן עבר, בגלקסיה רחוקה, שמחה טהורה השתלטה על הלב. אירוע "מלחמת הכוכבים" של "סיקרט סינמה" בלונדון./מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא מאמין למראה עיני!", אמרתי אחרי שנכנסתי למתחם האירוע, באותן מלים בדיוק שאמר לוק סקייווקר לאחר שיודה חילץ את ספינת החלל שלו. לאחר הליכה נמרצת במסדרונות ארוכים ואפלים, בדיקה רפואית עם רופא דמיקולו ותדרוך מצד אחד ממנהיגי המורדים שלימד את קריאת הקרב שנתנה תחושה של פעילות בצופים, עברנו לחדר ההמראה, להלן אחד ההאנגרים שהוסב לקולנוע. סרטון עשוי היטב דימה המראה מכדור הארץ, הולוגרמה של חללית. כעבור מספר דקות קהל המורדים נחת על כוכב הלכת המדברי טטואין. המעמד ריגש באמת בחור בריטי אחד, שהזיל דמעה עם הנחיתה. אני כל כך נרגש להגיע לכוכב חדש, וודאי אמר בלבו, כאן לא אתקל שוב לעולם בהופעותיו ב-CNN של שר החלל הישראלי לשעבר, דני דנון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיחזור מופלא של הקנטינה במוס אייסלי מ"מלחמת הכוכבים", שם גיליתי שזה לא גברת - זה חייזרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

במתחם גדול במיוחד נבנה שוק מדברי הכולל שפע דוכנים, מזנונים ומערות. הוא כולל גם שיחזור מופלא של הקנטינה במוס אייסלי. בין לבין, שחקנים מחופשים, וגם קהל מחופש, עד שלפעמים היה קשה לדעת מי הוא מה. מתחם טטואין היה יפהפה, עוצר נשימה ו - כמו שאומרים מפיקי חתונות - מרהההיב. אבל מחשבה קטנונית מעט חלפה בראשי. יש כאן חוסר אחידות קונספטואלית מסוימת. האירוע הרי מתמקד במוצהר ב"האימפריה מכה שנית", הפרק החמישי בסדרת סרטי "מלחמת הכוכבים", דבר שבא לידי ביטוי בין השאר בכותרת האירוע ובסרט שהוקרן במהלכו. זאת בשעה שאחד המתחמים המרכזיים הוא כוכב טטואין שאינו מופיע בכלל בסרט "האימפריה מכה שנית" (ועם זאת מופיע בכל שאר סרטי הסדרה).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקהל מוזמן להיות לא רק צופה אלא גם משתתף פעיל בעלילה. אירוע "מלחמת הכוכבים" בלונדון./מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיפור כאן הוא שהקהל מוזמן להיות לא רק צופה אלא גם משתתף פעיל בעלילה. השאיפה של יוצרי האירוע היתה שהקהל עצמו יהפוך לדמויות בתוך הסרט החי הזה, וברגעים רבים הקסם אכן התרחש. חופש האילתור של השחקנים המוכשרים והאינטרקציה עם הקהל הובילו לרגעים בלתי נשכחים. לא בכל יום יוצא לך לשחק קלפים עם לנדו קלריסיאן, לפטפט עם בובה פאט, לעסוק במסחר אינטרגלקטי עם ג'אוות, להסתחבק עם C-3PO, לצפות בהאן סולו נאסר, לקבל הצעה ל"טיפול" שמהותו לא ברור מרופא חייזרי מבהיל למדי, ולהטריד את צ'ובאקה בשאלה אינטימית כמו נודניק ישראלי מצוי: תגיד, על איזו הורדת שיער אתה ממליץ יותר, לייזר או שעווה? ואז לחטוף ממנו שאגה שלא מהעולם הזה. ולברוח. מזל שגורל המרד לא היה מונח על כתפיי בלבד. כי עכשיו אין לי מושג איך להוריד מהן את השערות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרגשים להגיע לכוכב חדש, כאן כבר לא ייתקלו בפניו של דני דנון בשידורי ה-CNN/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחר כשעתיים במתחם כוכב טטואין, הועבר הקהל לאירוע המרכזי של הערב: הקרנת הסרט "האימפריה מכה שנית". אולם העונג לא הסתיים כאן. ההקרנה על המסך לוותה בהופעות של שחקנים חיים, שהציגו קטעי מפתח של הסרט שממול. החווייה התיאטרלית-קולנועית-אינטרקטיבית הזאת העצימה את קטעי הדרמה וההומור בסרט. עם זאת, לפעמים היה קשה להחליט לאן להסתכל. אווירת המסיבה נמשכה גם תוך כדי הסרט – הקהל הריע בעת הנשיקה של האן וליאה, ולאחר שדארת' ויידר הציע לסקייווקר לעבור לצד האפל וגילה לו כי הוא למעשה אביו, הקהל שאג עם סקיייווקר כאיש אחד: " NOOOOO!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מרגעי השיא: חללית ה-X-Wing נוחתת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן עבר, בגלקסיה רחוקה, שמחה טהורה השתלטה על הלבבות. שיא הרגש הגיע כשהופיעה חללית הקרב המפורסמת של ברית המורדים, X-Wing. אותה חללית עמה לוק סקייווקר השמיד את כוכב המוות. אני רושם לפניי לבדוק עם סקייווקר אם הוא מוכן לבצע את אותה משימה גם עם כיכר אתרים הכעורה בתל אביב, כי הנחיתה בחזרה למציאות לא היתה קלה. מי ייתן והכוח יהיה עמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully