וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המבקרים הניו יורקי: "קרול" הוא המנצח הגדול

2.12.2015 / 19:57

רומן האהבה הלסבי בכיכובן של קייט בלנשט ורוני מארה קיבל ארבעה פרסים מאיגוד המבקרים בתפוח הגדול, כולל לסרט והבמאי. עוד בזוכים: מייקל קיטון, "הקול בראש" ודרמת השואה ההונגרית

יח"צ - חד פעמי

עונת סיכומי השנה בקולנוע נמצאת בשיאה. כל יום מכריז גוף אחר על המצטיינים שלו בשנת 2015, והיום היה זה תורם של בעלי דעה חשובים במיוחד לעשות זאת - איגוד המבקרים הניו יורקי. אמנם אין להם בהכרח השפעה על הנעשה באוסקרים, אך כיאה לכך שהם מייצגים את התפוח הגדול, לבחירות יוקרה רבה.


בדרך כלל, נוהג האיגוד לחלק את הפרסים המרכזיים בין כמה סרטים. השנה הוא חרג מן המנהג, והמטיר לא פחות מארבעה עיטורים על "קרול" של טוד היינס, בכיכובן של קייט בלנשט ורוני מארה. דרמה זו מתבססת על רומן של פטרישה הייסמית, כדי להציג סיפור אהבה בין שתי נשים באמריקה של שנות החמישים, ובניגוד לנהוג בהוליווד עושה זאת באופן לא סטרילי, כולל סצנת סקס ארוכה ומפורטת.

המבקרים הניו יורקים פרגנו ל"קרול" בקטגוריות הסרט, הבמאי, הצילום והתסריט - כלומר, הוא קטף לא פחות מארבעה פרסים, וזהו הישג פנומנלי שמציב אותו כרגע כיצירה הקולנועית המהוללת של השנה. בארץ, נוכל לראותו במהלך החורף הקרוב, ברשת בתי קולנוע לב.

קרול.
גדולות בתפוח הגדול. קייט בלנשט ורוני מארה מתוך "קרול"

ומי התנחמו בשאריות של "קרול"? סירשה רונן קיבלה את פרס השחקנית על הדרמה התקופתית "ברוקלין", שתעלה בארץ בתחילת פברואר. בקטגוריה הגברית המקבילה זכה מייקל קיטון, כוכב דרמת העיתונות המדוברת "ספולייט", שתופץ אצלנו בסוף ינואר, ועכשיו הוא יקווה לשחזר את ההישג גם באוסקר, מה שלא הצליח לעשות בשנה שעברה עת היה מועמד על "בירדמן".

פרס שחקן המשנה הטוב ביותר הוענק למרק ריילנס, שעד כה היה מוכר בעיקר בשל עבודתו בתיאטרון, ועושה את תפקיד הפריצה הקולנועי שלו ב"גשר המרגלים", שעלה אצלנו בסוף השבוע האחרון. בקטגוריה הנשית המקבילה, זכתה קריסטן סטיוארט על הופעתה ב"סילס מריה", סרטו היפה ודובר האנגלית של הצרפתי אוליביה אסיאס, שלא הוצג מסחרית בישראל, אך הוקרן בפסטיבל חיפה וב-yes 3.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הבן של שאול.
סרט הביכורים. "הבן של שאול"

כצפוי, "הקול בראש" הוכתר כסרט האנימציה הטוב ביותר. את פרס הסרט הזר קטפה "טימבוקטו", דרמה מופתית תוצרת מאוריטניה על הנעשה במאלי, שהוקרנה בפסטיבל ירושלים אך למרבה הבושה והכלימה לא הופצה בארץ. גם הפרס לסרט ביכורים, באופן נדיר למדי, הלך ליצירה שאינה דוברת אנגלית -"הבן של שאול", דרמת השואה ההונגרית המדוברת, שככל הנראה תעלה אצלנו במרץ הקרוב. פרס הדוקו ניתן ל"ג'קסון הייטס", סרטו החדש של המאסטר הוותיק פרדריק ויסמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully