וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה הישראלית הפכה לאלימה: מאחורי הקלעים של "ארץ פצועה"

9.2.2016 / 6:20

גולשי וואלה! תרבות מוזמנים לצפות בסרטון קצר שמתעד את הפקת הסרט "ארץ פצועה" וכולל את רשמיהם של הבמאי ארז תדמור והשחקן רועי אסף

יח"צ - חד פעמי

עלילת "ארץ פצועה" מלווה קצין משטרה חיפאי, קובי עמר (רועי אסף), המצוי בקונפליקט מול חברו הבכיר ממנו, יהודה נוימן (דביר בנדק) על רקע פרשת שחיתות משטרתית. כשפיגוע התאבדות מטלטל את העיר חיפה, הם נאלצים להתמודד עם המצב הביטחוני הנפיץ וגם עם המתחים האישיים ביניהם, כשעל קובי מוטלת המשימה לאבטח את המחבל הפצוע אנוש שאושפז בבית החולים - מול אזרחים שמבקשים לעשות בו שפטים. משימה שמציבה במבחן את המוסריות והמקצועיות של המעורבים.

"מחבל מתאבד התפוצץ במסעדה הומה בעפולה ב2003, והובל פצוע לבי"ח "העמק". ארבעת השוטרים ששמרו עליו סיפרו שאם לא היו מבצעים את תפקידם כשוטרים, לבטח היו חוברים להמון בחוץ שתבע את מותו, ואחד אף הוסיף 'שימות, אמן', תוך שהוא מביט בתיעוב בפצוע חסר ההכרה. סצנה זו נחקקה בזיכרוני, אף שנדרש כעשור עד שגיבשתי סביבה את התסריט עם אפרתי שלמה (תסריטאי שותף). יחד הרכבנו את הפסיפס האנושי המשלים של שאר הדמויות, וטווינו לעומק את אופיים ואפיוני השוטרים הקרועים בין חובתם המקצועית, רגשי הזעם והנקם, והדאגה הרבה ליקיריהם. הסרט בוים באופן מציאותי וחזק שלא חוסך מהצופה דבר אלא חושף צד אפל מאוד מוצג באמצעות הצילום המאוד אקספרסיבי. הסרט בנוי כפסיפס של הסיפורים של שתי דמויות, נוימן וקובי, שמסתיימות כסיפור אחד", מספר במאי הסרט ארז תדמור.

"ארץ פצועה" יוצג בבתי הקולנוע בישראל מסוף השבוע הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully