וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחים לנשק: כל מה שצריך לדעת לקראת "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים"

26.4.2016 / 1:30

מה גרם לגיבורי העל להפנות את כוחותיהם נגד חבריהם, מי יהיה הכוכב הגדול של הסרט ומיהו הפנתר השחור? לקראת סרט הגיבורים של הקיץ, כל השאלות והתשובות שתצטרכו

יח"צ - חד פעמי

למה הגיבורים פונים אלה נגד אלה?

בעקבות ההרס והחורבן שהותירו מאבקי הגיבורים בנפרד, ובייחוד אלו של הנוקמים בניו יורק ובסוקוביה, מגבשת ממשלת ארצות הברית חקיקה שנועדה לפקח על פעילות גיבורי העל. טוני סטארק מאמץ את היוזמה ופועל לשתף פעולה עם אנשי הממשל, בעוד שסטיב רוג'רס מסרב להתחייב לאחד כוחות עם האנשים שרדפו אותו בעקבות אירועי "חייל החורף". העימות בין השניים הופך לקרע שמפצל את שורות הנוקמים, ומביא לראשונה לעימות בין הגיבורים.

מי נמצא בכל אחד מהמחנות בסרט?

הקבוצה של איירון מן: וור משין (קולונל ג'יימס רודס), האלמנה השחורה (נטשה רומנוף), הפנתר השחור (טצ'אלה), ויז'ן (ג'רביס), ספיידרמן (פיטר פרקר).

הקבוצה של קפטן אמריקה: חייל החורף (באקי בארנס), וונדה מקסימוב (מכשפת השני), הוקאיי (קלינט ברטון), אנטמן (סקוט לאנג), פלקון (סאם וילסון).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מה עבר על הגיבורים המרכזיים בדרך ל"מלחמת האזרחים"?

איירון מן

אירועי "הנוקמים" הותירו טוני סטארק השחצן והבטוח בעצמו במצב של פוסט טראומה. תחושת האשמה האישית שלו על החורבן, ההרס וההרג, הובילו אותו לנסות ולהגן בעצמו על העולם על ידי שימוש בטכנולוגיה עילית. היוזמה הזאת הובילה ליצירתו של אולטרון ולהרס גדול לא פחות ב"הנוקמים: עידן אולטרון". החבירה המוחלטת שלו לממשל בניסיון לצמצם את כוחם של חבריו, הופכת אותו במידה מסוימת לסוג של נבל בסרט החדש.

קפטן אמריקה

מאורעות "חייל החורף", הותירו, כאמור, בסטיב רוג'רס תחושה של חוסר אמון מוחלט בממסד. הקונפליקט הערכי הזה קורע אותו מבפנים, שכן האמונה בצדקת דרכה של ארה"ב היא זו שהובילה אותו במהלך פעילותו במשך חייו. הוא צפוי להגיע לסרט החדש כשאמונו בממסד ובמטרה שלשמה הוא נלחם, נמצאים בשפל.

האלמנה השחורה

לנטשה רומנוף היה תפקיד מרכזי במאורעות "קפטן אמריקה: חייל החורף". החיבה שנוצרה בינה ובין סטיב רוג'רס אמורה למשוך אותה באופן טבעי למחנה שלו, בייחוד על רקע העובדה שבמשך רוב חייה פעלה נגד הממסד. אלא שמשהו בהשתלשלות האירועים שמובילה לעימות הזה אמור לשנות את דעתה ולהוביל אותה לצדד דווקא בטוני סטארק.

מכשפת השני

וונדה מקסימוב נכנסה לעולם הקולנועי של מארוול ב"הנוקמים: עידן אולטרון", שם הציגה את יכולותיה בשליטה טלפתית ובכישוף לצד אחיה, פייטרו, שנהרג בקרב מול אולטרון. האיבה שהיא רוחשת לטוני סטארק מאז ילדותה תוביל אותה להצטרף למחנה של סטיב רוג'רס.

אנטמן

סקוט לאנג התחיל אמנם את דרכו כפושע קטן, אבל בעקבות מאורעות "אנטמן" הפך מודע לכובד האחריות המוטלת על גיבור על. היכולת שלו לפעול מתחת לרדאר היא היתרון הגדול ביותר שלו, וזה אומר שהוא לא מתכוון לתת אותו לממשל בקלות. מה שהופך אותו לחבר לגיטימי בקבוצת קפטן אמריקה.

ויז'ן

ג'רביס, העוזר הווירטואלי הנאמן של טוני סטארק הפל ב"הנוקמים: עידן אולטרון" למערכת ההגנה האולטימטיבית שעליה חלם. החיבור ביניהם פועל גם ברמה האידיאולוגית. ויז'ן מאמין שגיבורי העל חייבים לפעול למען הגנת האנושות, ולדעתו שיתוף פעולה עם השלטונות עשוי לסייע להגיע למטרה הזאת.

מיהו הפנתר השחור?

השורשים של הפנתר השחור נשתלו כבר ב"הנוקמים: עידן אולטרון" עם ביקור בנסיכות אפריקנית מבודדת בשם ווקנדה, שבתחומיה נמצאת המתכת הטובה ביותר בעולם. "הפנתר השחור" ייחשף לראשונה ב"מלחמת האזרחים", לפני שנקבל את סיפורו המלא בסרט בכיכובו ב-2018. טצ'אלה הוא נסיך המדינה שנותרה עד כה מחוץ להיקף הפגיעה של קרבות הגיבורים. ב"מלחמת האזרחים" העימות מגיע לגבולותיה של המדינה, ומאלץ אותו להיחשף. טצ'אלה הוא לא בהכרח גיבור העל המהיר מכולם, אבל העוצמה והחוכמה שלו מאפשרים לו לפגוע ביריביו בהפתעה.

בשלב ראשון אמור הפנתר השחור לראות בכל גיבורי העל, בשני המחנות, אויבים פוטנציאליים. החבירה שלו לטוני אמורה להגיע על רקע עסקאות סודיות שנערכו בין תעשיות סטארק לבין המדינה המבודדת בעבר.

מיהו הנבל של הסרט?

הברון הלמוט זימו הוא נצר למשפחה שלה חשבון פתוח עם סטיב רוג'רס. על פי אירועי הקומיקס, אביו של זימו, היינריך, היה אחד מהקצינים הנאצים שבהם לחם קפטן אמריקה במלחמת העולם השנייה. במהלך אחד הקרבות, המגן של רוג'רס פער קרע במיכל גז רעיל שהתפרץ והשחית את פניו של היינריך, ואילץ אותו לעטות מסכה. מאוחר יותר היה היינריך המוח שמאחורי ההתרסקות שהובילה להקפאתו של רוג'רס ולמותו המשוער של באקי בארנס. זימו הוא ממשיך דרכו של אביו ונשבע להביא להשמדתו הסופית של קפטן אמריקה לאחר שובו לחיים.

בגרסה הקולנועית של "מלחמת האזרחים" אמור זימו להיות מעורב בדרך זו אחרת בתהליך הרישום של גיבורי העל בממשל, תהליך שבשילוב עם סוכן מושחת של ש.י.ל.ד. בשם פרנק גרילו, יוביל בסופו של דבר לפיצוץ בין שני המחנות ולהפרדה ביניהם. גרילו יהפוך בסיכומו של דבר לקרוסבונז, המוציא לפועל של זימו ומי שייאבק לפחות בחלק מהזמן בגיבורי העל בשני המחנות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דניאל ברוהל בתפקיד הברון זימו/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם ישנם גיבורי על מרכזיים שלא יופיעו בסרט?

ת'ור יצא בסיום "הנוקמים: עידן אולטרון" למסע שמטרתו למצוא את אבני הנצח, שהובילו למרבית העימותים בין הגיבורים לנבלים. מהסיבה הזו הוא ייעדר מהסרט הנוכחי, אולם אסגארד ואפילו דמויות מסוימות מקרבתו של ת'ור (כמו ליידי סיף) עשויים להיות מוזכרים ולהופיע בסרט. בנוסף, התוצאה של הסרט תהיה הרקע שיוביל לעלילת "ת'ור: ראגנארוק" שיגיע בשנה הבאה. גם הענק הירוק שייעדר מהסרט הקרוב, יופיע בסרט השלישי בעלילותיו של ת'ור.

מה ספיידרמן עושה כאן?

אחרי סוגיות משפטיות מתישות ומסובכות, חזר סוף סוף איש העכביש לביתו במארוול. איש העכביש יתחיל מחדש את דרכו עם סרט סולו בשנה הבאה, אבל עד אז הוא צפוי לקחת חלק לא מבוטל ב"מלחמת האזרחים". טום הולנד שנכנס לנעליו של פיטר פרקר צפוי להביא איתו את השדרוג הציני לדמות שהיתה עד כה אפורה ויבשה עד מאוד בגרסאותיה הקולנועיות. כצפוי, הפרטים על ספיידרמן החדש נשמרים בסוד, ובשלב זה לא ממש ברור מה יהיה הטריגר שיגרום לו להפציע בקבוצה של טוני סטארק, אבל זה אמור להיות אחד מהרגעים המסקרנים של הסרט הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזר הביתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם יש סיכוי שאחד הגיבורים המרכזיים לא ישרוד את הסרט הנוכחי?

בהחלט. הקומיקס של "מלחמת האזרחים" היה אחד הקטלניים בתולדות מארוול, ובהתחשב בכך שראשי העולם הקולנועי של מארוול כבר עובדים במרץ על חידוש השורות לקראת העתיד, סביר שנתחיל לראות את דילול השורות בקרב הגיבורים הראשיים מתחיל כבר כעת. ספיידרמן ואיירון מן (שיופיע בסרט הסולו של איש העכביש) ישרדו בוודאות את ההתנגשות החזיתית בין הגיבורים.

אז למי יש סיכוי גדול יותר להיעלם מחבורת הגיבורים? הוקאיי היה מאז ומתמיד סוג של סיידקיק בעלילה הסבוכה הזו. בהתחשב בכך שלא מתוכננים לו סרטי סולו עתידיים, הוא נראה כמו מועמד הגיוני. עם זאת צריך להזכיר שזאת גם היתה הסברה לפני "הנוקמים: עידן אולטרון", ובסופו של דבר הוקאיי שרד. מה שמוביל אותנו לאפשרות מצמררת הרבה יותר: קפטן אמריקה. בקומיקס עליו מבוסס הסרט זה אכן מה שקרה ומותו של הקפטן הכניס את עולם הגיבורים לתוהו ובוהו מוחלט. העובדה שהנבל הראשי בסרט מסמן אותו כמטרה העיקרית, עשויה להיות רמז מקדים לבאות. מי שמחפשים שביב של תקווה, ימצאו אותה בעובדה שקפטן אמריקה כבר הוכרז רשמית כמי שייקח חלק ב"מלחמת הנצח". עם זאת, אף אחד לא התחייב על האופי שבו הוא ישתלב. ההשתתפות שלו עשויה להתרחש באמצעות פלאשבקים, חזיונות או חלומות של חבריו, כך שהסכנה עדיין ממשיכה לרחף מעל ראשו.

כמובן שבסופו של דבר (כמו שקרה ב"הנוקמים: עידן אולטרון), הנופל עשוי להיות מישהו אחר לחלוטין. או בקיצור: שימו עין על כולם.

האם יש סיבה להישאר אחרי כתוביות הסיום?

כן. האחים רוסו, שני במאי הסרט, אישרו שתהיה לפחות סצנת בונוס אחת, כאשר הם לא פוסלים גם אפשרות לשתיים או אפילו שלוש. אפשר בהחלט לקחת את ההתבטאות הזאת כבדיחה על חשבון המנהג למתוח את הצופים בציפייה להפתעה בסיום. גם אם אכן נראה שלושה קטעים שונים בסופו של דבר, חשוב להדגיש שסצנת "פוסט כתוביות" לא חייבת להתרחש כשהשם האחרון ברולר נעלם. בסרטי מארוול כבר נראו סצנות שהופיעו באמצע הקרדיטים או רק לאחר הקרדיטים המובילים של הבמאי והכוכבים.

ומה יקרה בסצנות האלה? סברה הגיונית היא שהם יאזכרו לראשונה את סטיבן סטריינג', כהכנה לסרט שיגיע בחורף הקרוב. אופציה נוספת היא רפרור כלשהו ל"שומרי הגלקסיה 2" שיגיע באביב הבא.

בניגוד למה שאולי נראה מתבקש, הסיכוי שתאנוס - נבל העל שמרחף מעל כל סרטי מארוול ומושך בחוטים מאחורי הקלעים - יופיע בסיום הסרט הזה קטן משמעותית. גם מפני שהאחים רוסו כבר הודיעו שלטיטאן המטורף לא יהיה חלק בעלילת "מלחמת האזרחים", וגם מפני שיהיו לו שני סרטים שלמים ("מלחמת הנצח חלק א'" ו"מלחמת הנצח חלק ב'") לקבל את החשיפה שלו.

מהו אורכו של הסרט?

שעתיים ו-27 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully