וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תפסיקו להתקרנף ותצאו בהצהרה נגד האפרטהייד"

24.8.2016 / 11:30

נמשכת הסערה סביב הטענה כי באקדמיה הישראלית לקולנוע אין אף חבר ערבי. הבמאי אודי אלוני טוען כי על חבריה לצאת בהצהרה נגד האפרטהייד, והיו"ר מוש דנון עונה: "שערינו פתוחים בפני כולם"

יח"צ - חד פעמי

התעשייה ממשיכה לסעור בעקבות הפרסום בוואלה! תרבות, ולפיו יש טענות כי באקדמיה המקומית לקולנוע אין ולו חבר ערבי אחד, דבר שייתכן כי היה לו חלק בהדרת הדרמה הישראלית-פלסטינית "ג'נקשן 48" מרשימת המועמדים לפרס אופיר לסרט הטוב ביותר, שהזוכה בה מייצג את ישראל באוסקר.

בהמשך לפרסום, כתב בפייסבוק במאי הסרט, אודי אלוני, מה לדעתו צריכה האקדמיה לעשות כדי שגם אנשי קולנוע ערבים יצטרפו אליה. לפיו, עליה לפרסם הצהרה כי החברים בה "מתנגדים לכיבוש ולדיכוי העם הפלסטיני והפרת החוק הבינלאומי בשטחים הכבושים. אנו מתנגדים לשלטון ההפליה והאפרטהייד כלפיי האוכלוסייה הלא היהודית בארץ ואנו פותחים את שערי האקדמיה באהבה לאחינו הפלסטינים אזרחי המדינה כדי להקים חברה שבה יצירת האמנות והקולנוע תפעל בסביבה שיוויניית, משוחררת מלחצים פוליטיים והמתנגדת לכל סוג של הפליה ודיכוי על בסיס לאומי, אתני, עדתי, מגדרי והעדפה מינית" (הפוסט מובא כלשונו, מלבד תיקון שגיאות הכתיב הרבות).

אלוני המשיך וכתב "כל כך פשוט!! אני קורא לחברי האקדמיה להשיל את עורנו המתקרנף ולעשות מעשה אזרחי אמיץ".

אודי אלוני. ראובן קסטרו
אני קורא לחברי האקדמיה לעשות מעשה אזרחי אמיץ". אודי אלוני/ראובן קסטרו

בתגובה לכך, פרסם יו"ר האקדמיה מוש דנון פוסט משלו, בו אמר:

"חברי אקדמיה הם אזרחים ישראליים שהתקבלו להיות חברים אך ורק על פי קריטריונים מקצועיים שנקבעו בתקנון האקדמיה הידוע לכל. ועדת הקבלה יושבת מעת לעת ודנה בעשרות פניות קבלה לחברות. כל אחד רשאי להגיש מועמדות. במידה ולמישהו ישנה בעיה עם הקריטריונים, נשמח לבחון אותם שוב ושוב.

"עקרונית! אנו לא עוסקים בשום קבוצת שיוך, בין אם היא על בסיס מגדר, מגזר, עדה, דת, אזור מגורים או אחר. עם זאת, אנו רוצים, עושים ונעשה כדי לקדם ולתמוך ביוצרות ויוצרים ובקבוצות מיעוט מהתעשייה באשר הם/הן.

"האקדמיה הינה גוף מקצועי וקיימת 27 שנים. מעולם לא הושפעה מאווירה פוליטית משתנה או משלטון מתחלף. האג'נדה החד משמעית שלנו הינה לקדם ולקרב את הקולנוע הישראלי ויוצריו על כל גווניו וסוגיו אל הקהל הישראלי באשר הוא.

"לאורך שנים אלו הוצגו בתחרויות השונות סרטים ממגוון רחב של נושאים, העוסקים בסוגיות רבות ומורכבות המעסיקות את החברה הישראלית על גווניה הרבים.

"אין אנו עוסקים ואף לא נעסוק בסוגיות פוליטיות. זה אינו תפקידנו ואינו המנדט שלנו. עם זאת נעשה ככל שניתן כדי שכל סוג של סרט יקבל את המקום השווה והראוי בהפצתו בקרב הקהל בארץ ובעולם.

"האקדמיה תעשה הכל כדי שלכל יוצר/ת יהיה החופש המוחלט להביע את עצמו וזאת על אף שכאמור, אין אנו בוחרים אלו סרטים יופקו.

"שערנו פתוחים בפני כלל העוסקים בתעשיית הקולנוע להצטרף ולהשפיע מתוכנו. אך עם זאת, אין ביכולתנו לחייב את מי שאינו חפץ בכך".

עוד באותו נושא

"באקדמיה הישראלית לקולנוע אין אף חבר ערבי"

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully