וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וונדר בייבי: איך ההיריון של גל גדות ישפיע על הקידום של "וונדר וומן"?

15.11.2016 / 0:00

אחרי שהכוכבת הודיעה על היריונה השני, כעת היא נערכת לתקופה האינטנסיבית של קמפיין יחסי הציבור לקידום הסרט "וונדר וומן". מה בדיוק מצפה לה, והאם בהוליווד יודעים להתחשב באילוציהם האישיים של שחקנים?

צילום מסך

היריון היה מאז ומתמיד אחד הטאבואים הגדולים של הוליווד. כוכבות השתדלו ככל האפשר שלא להיכנס אליו סמוך לצאת סרטיהן, וגם אם כן, נהגו להסתיר זאת במהלך מסעות הקידום. דבר זה המחיש בצורה הטובה ביותר עד כמה מקשה התעשייה על נשים לנהל חיים מקצועיים ואישיים בו זמנית.

אך בשנים האחרונות התמונה משתנה. וכעת, אחרי שאנט בנינג, קתרין זיטה-ג'ונס, קייט בלאנשט, נטלי פורטמן ואחרות הגיעו לטקס האוסקר כשהן בהיריון מתקדם, גם גל גדות מצטרפת לחבורה. אמנם הפסלון המוזהב עוד רחוק ממנה, אבל לבשורה המשמחת עליה הודיעה לפני שבוע יש גם משמעות מקצועית: את הקמפיין של "וונדר וומן", אחד הסרטים הגדולים והמצופים של הקיץ הקרוב, היא תערוך כשכרסה בין שיניה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אשת היח"צ עטרה ישראלי: "לא תהיה לגדות שום בעיה". גדות כוונדר-וומן/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיצד תיראה התקופה שמצפה לגדות, והאם בהוליווד מתחשבים באילוציהם האישיים של שחקניות ושחקנים במסעות הקידום המאסיביים הנהוגים שם? עטרה ישראלי, אשת יחסי ציבור מנוסה בתחום הקולנוע ומי שניהלה שנים רבות את קמפיין יחסי הציבור של סרטי וורנר בישראל, משערת כי "ההיריון של גל גדות לא יפריע להם. כל עוד זה לא בצילומים והיא לא צריכה להצטלם עם בטן של חודש שמיני, אין בעיה".

מסע יחסי ציבור של סרט הוליוודי מבוסס על מה שידוע בעגה המקצועית כ"ג'נקטים" - מפגשים מרוכזים ומרתוניים של היוצרים, הכוכבים והכוכבות עם עיתונאים מרחבי העולם. לדברי ישראלי, האולפנים יכולים להתאים את המקום בהם יתקיימו אל האילוצים של גדות.

"לפעמים הג'נקטים הבינלאומיים היו בלוס אנג'לס, לפעמים בניו יורק ולפעמים בלונדון - זו החלטה של האולפנים ואני מעריכה שהם יקבלו את ההחלטה שלהם, אם היא כזאת חשובה בסרט, על פי מצבה ולוחות הזמנים שלה", אומרת ישראלי. "זה בכלל לא ישנה וזה גם לא דורש ממנה שום דבר. זה לשבת על כיסא, להתראיין, לדבר, לחייך, דבר שהיא עושה כבר מאז שהצליחה והיא תהיה נהדרת בזה. לא תהיה לה שום בעיה", היא מסכמת.

גם אשת יחסי הציבור בת כהן-לביא שמתמחה בין השאר ביחסי ציבור לסרטי קולנוע ישראלים וזרים ושמשרדה מנהל את יחסי הציבור של "סרטי יונייטד קינג", מהדהדת תפיסה זו שלפיה שחקניות המשתתפות בסרטי ענק של האולפנים הגדולים, כמו זה של גדות, פועלות בסנכרון אל מול הלו"ז המקצועי, גם בדברים הנוגעים לחייהן האישיים כמו היריון. "לוח זמנים של קמפיין יחסי ציבור של סרט נבנה זמן רב מראש, עוד משלב טרום היציאה לצילומים, לשחקניות ראשיות יש סוכנים ומנהלים שמעורים היטב בכל פרט בחייהן, כולל באירועים מבורכים ונהדרים כמו חתונה והיריון ואחראיים על שילוב אופטימלי של האישי והמקצועי" אומרת כהן-לביא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הסרט "אבינו" של מני יעיש. צילום: ורד אדיר,
"היה לי כיף להיות בהיריון בפומבי ולקדם את 'אבינו'. זה כאילו האישה בתפארתה". רותם זיסמן-כהן ומוריס כהן ב"אבינו"/צילום: ורד אדיר

השחקנית רותם זיסמן-כהן עברה דרך דומה, כשבחודשים שלפני יציאת "אבינו" היתה גם היא בהיריון. "טוב קודם כל זה לא 'וונדר וומן', לה יש חתיכת עבודה", צוחקת זיסמן-כהן. "היריון זה לא מחלה, זה בסך הכל קצת עודף משקל, לפעמים עייפות. אני חושבת שזה הרבה במוח. אצלי זה היה כזה מובן מאליו שאני הולכת לכל האירועים, גם אם היתה טיסה לקאן הייתי טסה. זה לא משהו שמעכב אותי, להפך, הרגשתי מאוד נשית. גם ספציפית לסרט הזה היה לי כיף להיות בהיריון לקדם אותו - זה בדיוק הפוך מהתפקיד", סיפרה זיסמן-כהן בהתייחסה לכך שדמותה בסרט היא אשה עקרה.

"זה דבר כיפי, זה שיא הנשיות. אני הרגשתי מאוד נשית, היה לי כיף כזה להיות בפומבי בהיריון ולקדם. זה כאילו האישה בתפארתה", המשיכה. לפרמיירה של הסרט, אגב, הגיעה שבועיים וחצי אחרי הלידה: "היה ברור שאגיע לפרמיירה של 'אבינו', לא יודעת איך". לדבריה היא אמנם חששה להגיע לאירוע, אך לבסוף קיבלה מגוון מחמאות. "ישבתי במיטה, אמרתי 'יואו, יש לי עיגולים שחורים מתחת לעיניים, ואני עדיין שמנה ואני זה, איך אצא מהבית?'. ויצאתי ובאתי ואמרתי 'טוב, סוויץ' במוח'. זה משהו בתשדורת, אני פשוט מאמינה בזה. את משדרת עסקים כרגיל, את משדרת שאת יפה ואת מהממת - וזה מה שאמרו לי כולם. זה הצחיק אותי".

לדעתך גדות תצליח להסתדר עם הלו"ז העמוס?

"היא 'וונדר וומן'. גל גדות לא יכולה להגיד: 'מה אני סופרוומן?', כמו שהאימהות אומרות, כמו שאני אומרת: 'די עזוב אותי, מה אני סופרוומן? אני לא יכולה לעשות'. היא לא יכולה להגיד את זה כי היא סופר וומן, היא חייבת לעשות את זה". (צוחקת)

גל גדות בפרימיירת הסרט באטמן נגד סופרמן. AP
גדות על השטיח האדום בפרמיירה של "באטמן נגד סופרמן" בלונדון/AP

הבמאי אבי נשר מכיר מקרוב את עולם קידום הסרטים בהוליווד. נשר שהתגורר בעיר מספר שנים וביים כמה סרטים אמריקנים (בהם "Doppelganger", "Ritual" ואחרים), אף קידם כמה מסרטיו הישראליים בזירה הבינלאומית בשלל פסטיבלים ופרמיירות. בשיחה עמו ניסינו לברר האם בהוליווד מתחשבים באילוצים השונים של השחקנים, ואם ניתן לפעמים להגמיש את הלו"ז של תהליך קידום הסרט.

לדבריו, הקמפיינים של קידום הסרטים בארצות הברית מתכוננים לפרטי פרטים, כשאילוצי השחקנים נלקחים בחשבון, ורק לעתים רחוקות מאוד נתונים לשינויים ברגע האחרון. "כל הפעולות שנעשות - נעשות בתיאום עם השחקן. אין מצב שבו מנחיתים על השחקן תאריך מסוים וזהו, 'תתייצב בשעה שש בבוקר'. הדברים האלה מאוד מתואמים, הם נכתבים בחוזה של השחקן. מתייחסים אליהם באותה רצינות שבה מתייחסים לצילומי הסרט. זה הכל מאוד מתוכנן, מאוד מתוקתק", הסביר, "מערכת ההפצה של הסרט מעורבת בסרט כבר בשלב הצילומים".

בהוליווד נדמה כי לעתים הדימוי החיצוני/חברתי של כוכבי הסרטים, שכולל מצבים משפחתיים כמו היריון וזוגיות, מתועל לטובת קידום הסרט. לדברי נשר, "בארצות הברית מאוד זהירים בדימוי ששחקן משדר. נאמר, אם יש שחקנית שהעניין המרכזי אצלה, נאמר, הוא סוג של סקס אפיל, אז אני מניח שינסו לתזמן שתגיע לפרמיירה כשהיא במיטבה הוויזואלי. אם יש שחקנית יוצאת מהכלל, שחקנית אופי, אז זה פחות יהיה פקטור". נשר הוסיף כי "בהוליווד של פעם היה מאוד חשוב, נאמר, עם איזה בן זוג אתה מגיע. בהוליווד של פעם היו מייצרים מין דייטים כאלה לשחקנים כדי לייצר מין התרגשות סביב הפרמיירה. היום זה כבר פחות חשוב, אבל ניתנת מחשבה רבה לכל הדברים האלה, ואין שם הנחתות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully