וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון הרט הלך לעולמו

28.1.2017 / 7:23

השחקן הבריטי הגדול, שכיכב בין השאר בסדרות "אני קלאודיוס" ו"סיפורי עמים" ובסרטים "איש הפיל", "הנוסע השמיני" ו"1984", מת והוא בן 77

עוד אגדת קולנוע הלכה מאיתנו: ג'ון הרט, אחד מן השחקנים הבריטים הגדולים בדורנו, הלך הבוקר (שבת) לעולמו. התקשורת הבריטית מדווחת כי השחקן מת לאחר מלחמה ארוכה במחלת הסרטן, והותיר אחריו אשה ושני ילדים. "כל כך עצוב, הוא היה כל כך מוכשר ואהוב", צייצה בתגובה ג'יי קיי רולינג, שהשחקן השתתף באחד מן העיבודים ל"הארי פוטר שלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ון הרט ב"אני קלאודיוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

השחקן הבריטי החל לפעול בשנות השישים, וזכה לפרסום עולמי עת גילם את קליגולה בסדרת המופת "אני, קלאודיוס". לאחר מכן כיכב גם בסרטים "הנוסע השמיני" ו"איש הפיל", וכך הפך עצמו לחלק בלתי נפרד מדברי הימים של הקולנוע. ילדים רבים גדלו על הופעתו כמספר בסדרת הפולחן "סיפורי עמים", והוא היה מועמד לגלובוס הזהב על תפקידו ב"אקספרס של חצות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ון הרט ב"איש הפיל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרט, שחקן אופי קלאסי, היטיב להביא מן האיכויות שלו לשוברי קופות רבים, ובעיקר היה אורח קבוע בסרטי מדע בדיוני ופנטזיה. בין השאר, אפשר היה לראותו ב"הארי פוטר ואבן החכמים", "הלבוי", "רכבת הקרח", "ונדטה" ולאחרונה גם ב"הרקולס". לפני מותו עוד הספיק להופיע בצד נטלי פורטמן ב"ג'קי" הטרי, שקיבל השבוע שלוש מועמדויות לאוסקר ויעלה לאקרנים בארץ במהלך החודש הבא.

לפני מותו הספיק הרט להצטלם גם לסרט הישראלי "נדיה - שם זמני" של טובה אשר, שייצא כאן לאקרנים בעוד שבועיים, וכן למותחן האמריקאי "Damascus Cover" בו הוא מופיע בצד שחקנים ישראלים רבים, ובהם אקי אבני, צחי הלוי, יגאל נאור, שרה פון שוורצה, נטע ריסקין ואחרים.

מעניין לציין כי הרט כיכב גם בעיבוד הקולנועי משנות השמונים ל"1984", העיבוד לספרו של ג'ורג' אורוול שרק השבוע דווח כי בעקבות עליית טראמפ, גם מכירותיו נסקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ון הרט ב"הארי פוטר ואבן החכמים"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ון הרט ב"המלך ראלף"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ון הארט ב"סיפורי עמים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

המיתות (הקולנועיות) של ג'ון הרט

"הנוסע השמיני": ג'ון הרט ואחד הרגעים המפורסמים בתולדות הקולנוע

"איש הפיל": עוד רגע בלתי נשכח של הרט

"סיפורי עמים": הרט כחלק בלתי נפרד בילדות של רבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully