וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מעבר להרים ולגבעות": ריאיון עם מילי עשת

9.2.2017 / 0:00

לרגל צאת "מעבר להרים ולגבעות" עטור השבחים בכיכובה, השחקנית המבטיחה מילי עשת הגיעה לאולפן לדבר על החיים בין השטיח האדום בקאן לעבודה של אנשים אמיתיים

צילום מסך

הלקוחות בחנות הבגדים בה עובדת מילי עשת אולי לא בהכרח מודעים לכך, אבל מדובר באחת השחקניות המבטיחות בישראל. מהיום (חמישי) הם יכולים לראות את הצעירה המוכשרת (23) מככבת ב"מעבר להרים ולגבעות", סרטו עטור השבחים של ערן קולירין ("ביקור התזמורת"), המגיע לארץ לאחר בכורתו העולמית במסגרת פסטיבל קאן.

עשת מגלמת בסרט תיכוניסטית המורדת באביה, איש קבע שבדיוק השתחרר, משתתפת בהפגנות שמאל קיצוני וגם מפתחת מערכת יחסים עם צעיר פלסטיני החשוד בפעילות טרוריסטית. האם היא עושה את כל זה מתוך מחויבות ותשוקה אמיתית? או שמא, כמו שאר בני המשפחה שלה, גם בעיניה אנשים אחרים הם לא יותר מתחביב והיא לא מסוגלת באמת לקחת אחריות על מעשיה?

על השאלות הללו עונה קולירין באופן מרומז, ממזרי, שנון ומלא עוצמה, ואלה בדיוק התכונות המאפיינות גם את תצוגת המשחק של עשת. השחקנית הצעירה היא אחת מן הסגולות העיקריות של הסרט הקאנוני הזה, ולכן יהיה מעניין לעקוב אחרי המשך הקריירה שלה והיה מעניין לארח אותה באולפן שלנו.

מעבר להרים ולגבעות. שי גולדמן,
"ההופעה של שלמה ארצי בקיסריה היתה מדהימה". מילי עשת ב"מעבר להרים ולגבעות"/שי גולדמן

לאורך כל הסרט את מסתובבת עם מבט עוצמתי ומסתורי, ויש תחושה שאת יודעת יותר מהצופים. המבט הזה מהותי עד מאוד, ובלי לעשות יותר מדי ספוילרים, אפשר בכל זאת להגיד שהוא מככב באחד מרגעי השיא של הדרמה הזו. בכל מקרה, זה משהו שהבאת מהבית או שערן קולירין עבד איתך עליו?

"אני חושבת שמעולם לא עבדתי על המבט עצמו. אני חושבת שבהדרכה של ערן, הוא עובד איתך ונותן לך המון חופש אבל מצד שני אתה מגיע לקו שהוא מאוד מדויק ומאוד שלו, וכשרואים את הסרט מבחינים שיש בתצוגות המשחק משהו מאוד אחיד. זה בא בשילוב עם הבנה של הדמות, שמביאה את עצמה לידי ביטוי במבטים יותר מאשר במילים".

לגבי אותו מבט כה משמעותי ברגע השיא – עבדתם עליו הרבה או שהוא בא ספונטני?

"אני לא ידעתי על זה מראש אפילו, אבל זה היה משהו שהוא לגמרי שלי. ערן אמר לי להסתכל לכיוון מסוים, ואני בהתחלה לא ידעתי מה בדיוק הוא רוצה, כי לא ידעתי שזה בכלל יהיה, ואז זה פשוט קרה. הוא נתן לי כמה מחשבות קטנות בכיוון, לראות אם זה ישפיע על המבט, וזה עבד".

הדמות שאת מגלמת מאוד מעורבת פוליטית. ומה שנשאר פתוח זו השאלה אם באמת מאוד אכפת לה, או שזה מעין תחביב של בחורה פריבילגית ומשועממת שהולכת להפגנות כי זה מגניב.

"כי היא חושבת שזה מגניב, בטוח לא. העניין שלה בפוליטיקה – בכנות, אני לא יודעת כמה מעניין אותה הפוליטיקה עצמה. אני חושבת, וזה גם מה שאני מתחברת אליו, שהיא פועלת ממקום נורא אנושי ורוצה להיות בן אדם טוב יותר ולשאוף לטוב יותר".

את רוקדת שלמה ארצי ברגע מפתח של הסרט. זה הדבר הכי סחי שעשיית בחייך או שאת מעריצה אותו גם כמילי?

"אני אוהבת את שלמה ארצי. אני לא יכולה להגיד שגדלתי עליו, אבל זה באשמת אמא שלי שהיא שוודית. האמת שזו הייתה חוויה מדהימה, ההופעה שלו. זה היה יום הצילום הראשון, שזה מצחיק כי זו סצנת הסיום, ואני חושבת שלא הייתי עסוקה במה שקורה אלא בזה שסוף כל סוף חווית הצילומים יוצאת לדרך. בכל מקרה זה היה יום מדהים, וההופעה בקיסריה הייתה מאוד כיפית".

עוד באותו נושא

הדיווח הנלהב שלנו מבכורת הסרט בפסטיבל קאן

לכתבה המלאה
מילי עשת. איאן גוון, מערכת וואלה! NEWS
"אני מאוד אוהבת את שלמה ארצי". מילי עשת בקאן/מערכת וואלה! NEWS, איאן גוון

את מאוד צעירה, 23, וזה למעשה התפקיד הקולנועי הגדול הראשון שלך. הסרט השתתף במסגרת הרשמית של פסטיבל קאן, אז ישר על ההתחלה נחתת לתוך השטיח האדום. איך היתה החוויה הזו?

"אובר-וולמינג. עד כמה שזה יישמע קלישאתי, באמת שגם בחלומות שלי אף פעם לא חשבתי שזה מה שיקרה. זה היה מטורף. זו היתה חוויה קצת תלושה מהמציאות באיזשהו מקום. לבוא לשטיח האדום, ושיאפרו אותך בדיור והכל..."

מי האושיה הכי מפורסמת שפגשת שם?

"נראה לי שקירסטן דאנסט. עישנו איתה סיגריה. אני ואלון פדות, שמגלם בסרט את אבא שלי".

דיברתם על השלום העולמי?

"יותר לכיוון של 'היי'".

איך היה לחזור מזה לכפר התל אביבי?

"היה מאוד מרגיע. וגם, שוב, אתה יודע, בצילומים זה נראה אחרת, אבל בסופו של דבר אחרי השטיח האדום אתה הולך חזרה למלון ומוריד את נעלי העקב. אתה סינדרלה רק לכמה שעות".

מילי עשת. איאן גוון, מערכת וואלה! NEWS
"סינדרלה רק לכמה שעות". מילי עשת בקאן/מערכת וואלה! NEWS, איאן גוון

לא קל להיות שחקנית צעירה בישראל, והנה גם את לא מתפרנסת מזה אלא עובדת בעבודה של אנשים אמיתיים. את יכולה לספר על הקשיים של לעסוק במקצוע הזה בגיל צעיר בארץ, על הקושי להתמודד עם חוסר הוודאות?

"אני חושבת שזה תקף לכל שחקן בעולם, שלא הגיע לאיזשהו שיא בקריירה. זה מקצוע של חוסר ודאות. זה נשמע פסימי, אבל יכול להיות שהרבה מאוד זמן אצטרך לעשות עוד משהו... מצחיק שאתה קורא לזה 'עבודה של אנשים אמיתיים', כי בתור שחקן, 'עבודה של אנשים אמיתיים' זה להיות שחקן. החוסר ודאות הזה חוזר על עצמו ואתה עושה מה שאתה יכול. אני גם עוד לא למדתי במסלול מלא אז אין לי את הביטחון שיש לי את הכלים עד הסוף".

אני לא אתן לך לצאת מהאולפן לפני שתשירי את הפתיח של "בילבי" בשוודית, כמו שאמא שלך לימדה אותך.

"אוי לא. ידעתי שלא הייתי צריכה לדבר איתך לפני ההקלטה. אני לא יודעת את כל המילים, רק את ההתחלה...
Har kommer Pippi Langstrump
tjolahopp tjolahej tjolahoppsan-s"

"בילבי": שיר הפתיחה המלא בשוודית

מילי עשת. איאן גוון, מערכת וואלה! NEWS
"יכול להיות שכל החיים אצטרך לעבוד במשהו אחר". מילי עשת בקאן/מערכת וואלה! NEWS, איאן גוון
מעבר להרים ולגבעות. שי גולדמן,
אחת הסיבות העיקריות לכך שהסרט כל כך מוצלח. מילי עשת/שי גולדמן
מעבר להרים ולגבעות. שי גולדמן,
מעניין יהיה לעקוב אחר המשך הקריירה שלה. מילי עשת ב"מעבר להרים ולגבעות"/שי גולדמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully