וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היפה והחיה": ריאיון עם לוק אוונס על הממד ההומו-ארוטי בסרט ועל גל גדות

אבנר שביט, לונדון

27.3.2017 / 6:50

האמנם יש דמות הומו ב"היפה והחיה?" לוק אוונס, כוכב הסרט, חושב שהמהומה סביב הנושא היא פייק ניוז, ובריאיון לרגל צאת להיט הענק בארץ, מנצל את ההזדמנות כדי לעוף על חברתו משכבר הימים, גל גדות

יח"צ - חד פעמי

השנה האזרחית רק החלה, אבל כבר יש מועמד מוביל לתואר הפייק-ניוז הקולנועי של השנה: המיני-סערה סביב הידיעה כי "היפה והחיה", להיט הענק הטרי של דיסני, מציג לראשונה בתולדות האולפן דמות להט"בית.

בעקבות ציטוט של הבמאי ביל קונדון, שלא הוצא מהקשרו אבל כן נופח באופן מוגזם, התפרסמו בשבועות האחרונים ידיעות מרעישות: ניתן היה להבין מהן כי לה-פו, יד ימינו של גסטון, הגברתן המנוול והאיש הרע של הסרט, הוא הומוסקסואל שיוצא מהארון, ובין השניים מתקיים קשר הומו-ארוטי. בעקבות זאת, צצו גם כותרות על צנזור או החרמת "היפה" באלבמה וכן במדינות כמו מלזיה ורוסיה, ומנגד דיסני קיבלה שבחים על הצעד הפרוגרסיבי. ליחסי הציבור שלה, זה בטח לא הזיק.

מכל זה אפשר היה להסיק כי "היפה והחיה" הוא מעין התשובה של דיסני ל"אור ירח", והקהל יזכה לראות בו את לה-פו מעניק לגסטון נשיקה סוערת. האמת, כמובן, אחרת לחלוטין ומתונה בהרבה.

אז הזהות המינית של גסטון אמנם עמומה, אבל שום דבר לא יותר מזה. אולי מדובר בהתקדמות יחסית לתוצרים קודמים של דיסני, ועדיין אין בכך כדי להצדיק את המהומה חסרת הפרופורציות שהתפתחה סביב הסרט, באופן אופייני לעידן העובדות האלטרנטיביות.

על כך יעיד ויחתום גם אחד העדים המהימנים בסביבה: לוק אוונס, הומוקסואל מוצהר בחייו הפרטיים, ומי שמגלם את גסטון, שבו לה-פו בגילומו של ג'וש גאד מאוהב לכאורה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מה בדיוק הולך ביניהם? זה פתוח לפרשנות". לוק אוונס עם ג'וש גאד ב"היפה והחיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני לא חושב שזה יהיה נכון להצהיר כי יש ממד רומנטי לקשר ביניהם", אומר השחקן הוולשי בריאיון לוואלה תרבות! לרגל צאת הסרט, שהגיע כאן לאקרנים בסוף השבוע האחרון. "אני חושב שלה-פו משתרך אחר גסטון, עומד בצלו, מעסה לו את האגו ומקווה לקבל קצת מאבק הכוכבים שלו. הוא אובססיבי כלפיו, זה בטוח, ואני חושב שעובר עליו תהליך מעניין, כי במהלך הסרט הוא מתחיל לשאול את עצמו שמא הוא מעריץ את האדם הלא נכון. מעבר לכך, זה פתוח לפרשנות וכל אחד יכול להסיק לעצמו מה בדיוק טיב היחס של לה-פו כלפי גסטון".

אוונס, בן 37, פרץ בגיל מאוחר יחסית, והתפרסם בתחילת העשור עת כיכב ב"תמרה דרו" וב"התנגשות הטיטאנים". לאחר מכן, גילם את ברד הקשת בשניים מפרקי סדרת סרטי "ההוביט" של פיטר ג'קסון, ובעיקר בנה לעצמו שם כמומחה בגילום נבלים, דבר שעשה בין השאר ב"מהיר ועצבני 6" וב"הנערה על הרכבת". בהמשך לכך, גם כאן הוא משחק את האיש הרע, המנסה לכפות את עצמו על הגיבורה, אותה מגלמת אמה ווטסון, בעוד זו מעדיפה בתחילה להישאר רווקה, ואז מתאהבת בחיה שכלאה אותה באחוזתה.

"אני מגלם Asshole עצום, אבל כריזמטי ומקסים", הוא אומר על כך. "גסטון אידיוט גדול, ללא ספק, אבל דווקא בגלל זה היה מאתגר לגלם אותו, כי התפקיד שלי היה להפוך את חתיכת החרא הזו לדמות שבכל זאת, אפשר קצת להבין אותה ואפילו להזדהות איתה".

איך אתה משווה אותה לנבלים קודמים של דיסני?

"אני חושב שהוא דמות מעניינת בגלל היותו כל כך שונה מהם. כשאתה חושב על מנוול, בטח בהקשר של דיסני, אתה מתאר לעצמך מישהו כמו ג'אפר ב'אלאדין' או סקאר ב'מלך האריות'. אלה דמויות שנראות רע במבט ראשון. גסטון, לעומת זאת, בכל הצניעות, נראה מעולה. הוא שרירי, השיער שלו נהדר והחיוך שלו כובש, וזו מלאכה מאתגרת להראות את המפלצת שבתוך החתיך הכריזמטי הזה".

אגב, אתה זוכר את הפעם הראשונה בה ראית את גרסת האנימציה הקלאסית של היפה והחיה?

"כמובן! השנה היתה 1992, הייתי בן 12, גרתי אז בדרום וולס והלכתי לסרט עם אמא שלי בקולנוע המקומי. אתה צריך להבין שבמקום בו גדלתי, עיירה קטנה, כעורה וקודרת, ללכת לראות סרט כזה בקולנוע לא היה מובן מאליו, אלא רגע מיוחד ומרגש".

בטח התרגשת גם מהנאמבר המוזיקלי שלך, אחד הגדולים בסרט.

"סליחה, סליחה, למה אחד הגדולים? הכי גדול! לא כולם זוכרים את זה, אבל יש לי רקע תיאטרלי-מוזיקלי. הופעתי בעבר בווסט-אנד והיה כיף לחזור לזה, מה עוד שהתאפשר לי להביא הרבה רעיונות משלי לגבי איך שהדמות שלי תשיר ותרקוד".

אגב, שאלה אחרונה בקשר ל"היפה והחיה", גם אתה נוהג לחזר באגרסיביות כמו גסטון?

"אני מאוד טוב בלהשיג את מה שאני רוצה. מאוד מאוד טוב. עם זאת, לא אלך רחוק כמוהו. הוא קצת מגזים".

עוד באותו נושא

"בגלל התנ"ך": קולנוע בארצות הברית מחרים את "היפה והחיה"

לכתבה המלאה
לוק אוונס. GettyImages
"עם כל הצניעות, אני חתיך כריזמטי עם שיער נפלא וחיוך כובש". לוק אוונס ומעריצות בפרמיירה הלונדונית של "היפה והחיה"/GettyImages

עוד לפני אמה ווטסון ב"היפה והחיה", הזדמן לאוונס לשתף פעולה עם כמה שחקניות בולטות בשנים האחרונות – אמלי בלאנט ב"הנערה על הרכבת", שרה גאדון ב"דרקולה: ההתחלה" וגל גדות ב"מהיר ועצבני 6". בקרוב הוא גם אמור לגלם את וויליאם מרסטון, יוצרה המקורי של וונדר וומן, הדמות שלנעליה תיכנס השחקנית הישראלית בקיץ הקרוב.

"אמנם אני מגלם ב'היפה והחיה' חזיר שוביניסטי, ובכל זאת תרשו לי לומר שנשים תמיד יודעות טוב יותר מגברים, אנחנו צריכים לראות עוד ועוד גיבורת נשיות בקולנוע", הוא מצהיר. "יש לנו עוד דרך ארוכה לעבור, אבל כבר דברים מתחילים להשתנות. הנה, בקרוב יעלה למסכים 'וונדר וומן', עם גל גדו (הטעות במקור), שהיא נפלאה".

נכון. אגב, זה גדות. מבטאים את הת'.

"אוקיי. בכל מקרה, שיחקתי איתה בעבר, והיא נהדרת, אני מאוד מצפה ל'וונדר וומן' בכיכובה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אחד הגדולים? יש לי את הנאמבר המוזיקלי הכי גדול!" לוק אוונס ב"היפה והחיה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
לוק אוונס. GettyImages
"אני מגלם חזיר שוביניסטי, אבל חייב לומר שנשים יודעות הכי טוב". לוק אוונס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully