וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבוא לארץ זה אקט פוליטי? אני פשוט צריך את הכסף": מישל הזנוויציוס ולואי גארל בישראל

13.7.2017 / 16:57

לרגל הקרנת סרטם המדובר "יוצא מן הכלל", שיפתח היום את חגיגת הקולנוע בירושלים, הבמאי מישל הזנוויציוס והכוכב לואי גארל הגיעו לעיר הבירה ודיברו על פוליטיקה, אנטישמיות וקולנוע

יח"צ - חד פעמי

הערב (חמישי) ייצא לדרך פסטיבל הקולנוע ירושלים, בהקרנת הבכורה הישראלית של "יוצא מן הכלל", דרמה קומית צרפתית העוסקת באופן שערורייתי בחייו המקצועיים והאישיים של הבמאי המהולל ז'אן-לוק גודאר, שרק לפני כחודשיים הוצגה במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל קאן ועוררה שם סערה.

לרגל ההקרנה, הגיעו לישראל הבמאי מישל הזנוויציוס, מי שבעבר זכה באוסקר על "הארטיסט" והכוכב יפה התואר לואי גארל – שניהם שתיים מאושיות הקולנוע המובילות בתעשייה הצרפתית העכשווית.

הזנוויציוס ידוע כאדם עם חוש הומור, היוצר סרטים משעשעים. כזה הוא "יוצא מן הכלל" וכך היה גם המפגש הקצר עם עיתונאים שערכו השניים היום לקראת ההקרנה.


"האנגלית שלי גרועה מאוד, אני מצטער", התחיל גארל את השיחה לקול צחוק הנוכחים, "אני יודע שבישראל לכולם יש אנגלית מלוטשת, אבל אני צרפתי, מה לעשות". לאחר מכן בידר את הקהל גם כשאמר על הבמאי שבצדו – "הסרט הקודם של מישל, 'החיפוש', לא כל כך הצליח", והזנוויציוס אמר בתגובה –"אתה עדין מדי איתי, הסרט היה כישלון עצום".

יוצא מן הכלל. גיתאי סילבר,
"סליחה על האנגלית הגרועה שלי". לואי גארל/גיתאי סילבר

מטבע הדברים, התקשורת הישראלית התעניינה במיוחד באחד מן הקטעים בסרט, שבו גודאר משווה בין ישראל לנאצים. "הקטע הזה לא מופיע בספר שעליו מבוסס 'יוצא מן הכלל, אבל כיוצר וכיהודי, לא יכולתי להתעלם מן היחס של גודאר ליהדות ולישראל", הסביר הזנוויציוס. "אני חושב שמדובר באחד מן הצדדים הכי אפלים בחיים שלו. אני לא יודע אם הוא אנטישמי או לא, אבל בכל מקרה זו בעיה שלו ולא בעיה שלי. מה שבטוח, יש לו אובססיה לישראל וליהדות והוא אומר דברים מטופשים".

לסיכום, נשאל הזנוויציוס על הקשר בין קולנוע ופוליטיקה. "כל סרט הוא אקט פוליטי. גם כשאתה עושה קומדיה קלילה לקהל הרחב שמשמחת את כולם, כפי שעשיתי בתחילת דרכי – זה פוליטי", הצהיר. כשנשאל אם גם בואו לארץ והקרנת סרטו בישראל הם מעשים פוליטיים, גייס שוב את חוש ההומור שלו והכריז – "להקרין את הסרט בישראל זה אקט פוליטי? זה אקט מסחרי. עשיתי סרט ועכשיו אני צריך להכניס את הכסף חזרה".

עוד באותו נושא

שלל שרב: מדריך ההמלצות המלא לחגיגת הקולנוע בירושלים

לכתבה המלאה
יוצא מן הכלל. גיתאי סילבר,
"האם גודאר אנטישמי? זו בעיה שלו, לא שלי". מישל הזנוויציוס/גיתאי סילבר
redoubtable.
חולל שערורייה בצרפת. מתוך "יוצא מן הכלל"
יוצא מן הכלל. גיתאי סילבר,
מסכנים, בטח חם להם. לואי גארל ומישל הזנוויציוס בירושלים/גיתאי סילבר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"קולנוע זה תמיד פוליטי". מתוך "יוצא מן הכלל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully