וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרטים החדשים של טלי שלום עזר, שמוליק מעוז ושבי גביזון יוקרנו בפסטיבל טורונטו

15.8.2017 / 16:06

"פוקסטרוט" של שמוליק מעוז ו"געגוע" של שבי גביזון, שניהם תוצרת הארץ, יגיעו לצפון אמריקה לאחר פסטיבל ונציה. "My Days of Mercy", הסרט דובר האנגלית הראשון של שלום עזר, יוצג בו בהקרנת בכורה עולמית

עריכת וידאו:ניר חן

פסטיבל טורונטו, אירוע הקולנוע החשוב בצפון אמריקה ומן החשובים שבעולם, הודיע היום על סרטים נוספים שיוצגו בו השנה. בין אלה, אפשר למצוא שלושה יוצרים ויוצרות מישראל.

במסגרת הגאלה, יוצג בהקרנת בכורה עולמית "My Days of Mercy", סרטה דובר האנגלית הראשון של טלי שלום-עזר, מי שביימה את "סרוגייט" ו"פרינסס" תוצרת הארץ. אלן פייג' מככבת בדרמה הזו, כבתו של נידון למוות המתאהבת בצעירה אחרת, אותה תגלם קייט מארה, ובקיצור: קאסט מהחלומות.

כדי להבין את גודל ההישג, די להביט בכמה מן הסרטים האחרים שישתתפו במסגרת הזו: "השעה האפלה ביותר" של ג'ו רייט ("כפרה") על צ'רצ'יל, "סה לה וי", הסרט החדש של אוליבייה נקש ואריק טולדנו, יוצרי "מחוברים לחיים"; "מלכים" בכיכובה של האלי ברי, הסרט דובר האנגלית הראשון של דניס גמזה ארגובן, יוצרת הלהיט הטורקי "ילדות פרא"; דרמת הטניס המדוברת "בורג/מקנרו" ועוד.

פוקסטרוט. גיורא ביח,
קודם ונציה, אחר כך טורונטו. מתוך "פוקסטרוט"/גיורא ביח

במסגרת ה-Special Presentations יוקרן "פוקסטרוט", סרטו החדש של שמוליק מעוז ("לבנון"), שיגיע לטורונטו לאחר פרמיירה עולמית בוונציה בעוד כשבועיים. ליאור אשכנזי ושרה אדלר מככבים בדרמה הזו, העוסקת בשכול באופן מטלטל, מקורי ומצמרר.

יחד עמה יוקרנו באותה מסגרת כמה סרטים שנחשפו לראשונה בפסטיבל קאן בחודש מאי האחרון: "יוצא מן הכלל" של מישל הזנוויציוס, "The Killing of a Sacred Deer" עם קולין פארל, להיט האינדי "פרויקט פלורידה" ועוד.

כמו כן, במסגרת "קולנוע עולמי עכשווי" יוקרן "געגוע" של שבי גביזון ("חולה אהבה בשיכון ג'), בו מככב שי אביבי כגבר המקבל שתי בשורות מפתיעות על עברו, שישנו את חייו.

כמו "פוקסטרוט", גם "געגוע" יוקרן קודם לכן בוונציה, שם יוצגו שני סרטים ישראלים נוספים שכרגע לא ידוע אם יהיו אף הם בטורונטו – "הבן דוד" של צחי גראד ו"עדות" של עמיחי גרינברג. כלומר, אנו בתקופה יפה לקולנוע הישראלי, לפחות בכל הקשור לחשיפה הבינלאומית שלו.

עוד באותו נושא

קרנבל בוונציה: ארבעה סרטים ישראלים ישתתפו בפסטיבל היוקרתי

לכתבה המלאה
הסרט "געגוע". איתן ריקליס,
ייקח גונדולה לקנדה. מתוך "געגוע"/איתן ריקליס
אלן פייג'. AP, Katsumi Kasahara, AP
פעם ראשונה עם במאית ישראלית. אלן פייג'/AP, AP, Katsumi Kasahara
שמוליק מעוז בפסטיבל ונציה. AP
שוב במרכז הבמה. שמוליק מעוז עם אריה הזהב בוונציה על "לבנון"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully