וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"וונדר וומן" פמיניסטי או לא? ג'יימס קמרון ופאטי ג'נקינס מתנצחים ברשת

25.8.2017 / 8:52

במאי "שליחות קטלנית" טען כי דמותה של גל גדות ב"וונדר וומן" אינה אלא צעד אחורה לייצוג הנשי בהוליווד. הבמאית פאטי ג'נקינס לא נשארה חייבת וענתה לו בנחרצות - "גם לאשה מותר להיות אטרקטיבית ומלאת אהבה"

יח"צ - חד פעמי

מאז יצא "וונדר וומן" לאקרנים, ניצת סביבו ויכוח הם הוא פמיניסטי באמת או שמא דווקא ההפך מכך. הדיון הזה התעורר שוב ביממה האחרונה, בעקבות דברים נוקבים של ג'יימס קמרון והתגובה אליהם של פאטי ג'נקינס, יוצרת הלהיט השנוי במחלוקת.

קמרון התחיל: הקולנוען הוותיק התראיין ל"גרדיאן" לרגל ההוצאה המחודשת של "שליחות קטלנית 2" ואמר: "הוליווד טפחה לעצמה על השכם בגלל 'וונדר וומן', אבל לא היתה לה סיבה לעשות כן. וונדר וומן היא אייקון מוחפץ, כמיטב המסורת של הוליווד הגברית. אני לא אומר שלא אהבתי את הסרט, אבל הוא צעד אחורה".

ג'יימס קמרון בטקס פרסי גלובוס הזהב. NBC, Paul Drinkwater, AP
עף על עצמו. ג'יימס קמרון/AP, NBC, Paul Drinkwater

בהמשך דבריו, קמרון טפח לעצמו על השכם וציין את שרה קונור, גיבורת סרטי "שליחות קטלנית", כדוגמה לגיבורה קולנועית ראויה. "אצלי, היא לא אייקון של יופי. היא חזקה, היא מורכבת והיא הרוויחה את הכבוד של הצופים בזכות אומץ אמיתי. מבחינתי, היה מובן מאליו שאני צריך לכתוב דמויות כאלה. אחרי הכל, חצי מהקהל הוא נשים".

ג'נקינס, כצפוי, לא נשארה חייבת, והגיבה – בטוויטר, אלא מה. "ג'יימס קמרון קולנוען גדול, אבל הוא לא אשה. לכן, לא מפתיע שאין לו את היכולת להבין את 'וונדר וומן' ואת המשמעות שלו לנשים ברחבי העולם", כתבה, והוסיפה: "אם נשים חייבות להיות קשוחות, מחוספסות ומעורערות כדי להיות חזקות, אם דמות נשית לא יכולה להיות פשוט אטרקטיבית ומלאת אהבה, אז סימן שלא התקדמנו לשום מקום. אני חושבת שהדמויות הנשיות יכולות וצריכות להיות בדיוק כמו הדמויות הגבריות. אין סוג נכון או לא נכון של דמות נשית. הקהל הנשי העצום שהפך את 'וונדר וומן' לשובר קופות כה גדול, זכאי לבחור ולשפוט מי יהיו האייקונים שמסמלים קדמה מבחינתן".

עד לשלב זה, לא התקבלה התגובה של קמרון לתגובה של ג'נקינס או תגובה כלשהי של גל גדות. נמשיך לחכות, בטח יהיה מעניין.

עוד באותו נושא

25 סרטי הקיץ הגדולים של המאה ה-21

לכתבה המלאה

הציוץ המלא של ג'נקינס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צעד אחורה או צעד קדימה? מתוך "וונדר וומן"/מערכת וואלה!, צילום מסך
פאטי ג'נקינס. AP
"עם כל הכבוד לקמרון, אשה הוא לא". פאטי ג'נקינס, במאית "וונדר וומן"/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully