וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הקשר של ספילברג לישראל: לבנון מחרימה את "העיתון"

14.1.2018 / 19:31

התקשורת בהוליווד מפרסמת כי הצנזורים בלבנון הורו על גניזת "העיתון" של סטיבן ספילברג, ככל הנראה בשל הקשר הישראלי של הבמאי האמריקאי, שצילם בירושלים סצינות ל"רשימת שינדלר", ולאחר מכן תרם מיליון דולר לישראל במהלך מלחמת לבנון השנייה

יח"צ - חד פעמי

הצנזורה הלבנונית מכה בשלישית: לאחר ש"וונדר וומן" ו"ליגת הצדק" הוחרמו במדינה מוקדם יותר השנה אך ורק בשל הנוכחות של גל גדות ושירותה בצה"ל, הוליווד ריפורטר מפרסם הערב (ראשון) כי הצנזורים המקומיים הורו על גניזת "העיתון" של סטיבן ספילברג.

טרם התפרסמה הנימוקים הרשמיים להחלטה, אך ההערכה היא שכמו במקרים של "וונדר וומן" ו"ליגת הצדק", גם הפעם הסיבה לכך היא חרם תרבותי לבנוני הולך ומתחזק על כל מי שבא מישראל או קשור אליה באיזושהי צורה. סטיבן ספילברג, כזכור, צילם בירושלים סצינות ל"רשימת שינדלר" ועבד עם שחקנים ישראלים ב"מינכן", ולאחר מכן תרם מיליון דולר לישראל במהלך מלחמת לבנון השנייה. ככל הנראה, זו הסיבה להחרמתו כעת.

הענשת קולנוענים שהעזו בעבר לשתף פעולה עם ישראל היא מגמה שהולכת ומתחזקת בלבנון. בספטמבר השנה, נעצר בלבנון הבמאי המקומי המוביל זיאד דואיירי, דרכנו הוחרם והוא נלקח לחקירה, וזאת כסנקציה רטרואקטיבית על כך שאת סרטו הלפני-אחרון צילם בארץ. הוא התנצל על כך והודיע שלא יחטא בכך שוב, ובסופו של דבר חמק ללא עונש.

העיתון. באדיבות סרטי יונייטד קינג,
לא יודעים אם לצחוק או לבכות. ספילברג עם סטריפ והנקס בצילומי "העיתון"/באדיבות סרטי יונייטד קינג

ובחזרה ל"העיתון": ההחלטה עדיין אינה סופית, שכן משרד הפנים יכול להפוך אותה, אבל כלל לא בטוח שאכן יעשה זאת, ובהחלט סביר שהקהל הלבנוני לא יוכל ליהנות מסרטו החדש והמדובר של ספילברג. מבחינה עקרונית זה אולי מרגיז, אבל סביר להניח שמבחינה פרקטית גרידא, זה לא מזיז במיוחד להוליווד שכן ההכנסות בלבנון הן זעומות יחסית לסכומים שתעשיית הקולנוע האמריקאית מגלגלת. סטיבן ספילברג עצמו טרם הגיב לחרם המסתמן.

יש לציין כי גם סרט עיתונות גדול אחר מן השנים האחרונות, "ספוטלייט", צונזר בלבנון, אך אז זה היה מסיבה אחרת – הביקורת שלו על הכנסייה הקתולית, שהרגיזה את הצנזורים במדינה בה יש אוכלוסיה נוצרית גדולה.

עוד באותו נושא

"העיתון": סרט גדול על אנשים דגולים

לכתבה המלאה
העיתון. יונייטד קינג,
לא בלבנון. מתוך "העיתון"/יונייטד קינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully