וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת לבנון החליט: "העיתון" של ספילברג יוקרן במדינה למרות החלטת הצנזורה

17.1.2018 / 17:20

לראשונה אי פעם, ממשלת לבנון ביטלה החלטה של הצנזורה - וכך הוחלט להקרין במדינה את "העיתון", למרות הקשרים של ספילברג לישראל

יח"צ - חד פעמי

מוקדם יותר השבוע התפרסם כי הצנזורה הלבנונית החליטה על גניזת "העיתון" של סטיבן ספילברג במדינה, וזאת כיוון שתרם בעבר לישראל בזמן מלחמת לבנון השנייה. היום, מתפרסם כי לראשונה אי פעם, החליטה הממשלה הלבנונית להפוך את החלטת הצנזורים. וכך, יוכלו שוחרי הקולנוע במדינה לצפות בסרט החל מסוף השבוע הקרוב.

לפי התקשורת האמריקאית, החלטה זו התקבלה בעקבות התערבות אישית של ראש הממשלה, סעד אל-חרירי, שפעל בעקבות לובי נרחב שהתנגד להחרמת הסרט. כך, למשל, מבקרת הקולנוע ג'וספין חבשי צוטטה בתקשורת כמי שאומרת "דווקא בשעה שסעודיה פותחת מחדש את בתי הקולנוע שלה, לבנון מחליטה לצנזר את 'העיתון', מה ההיגיון לעשות זאת, כשאפשר למצוא עותקים פיראטים של כל הסרטים ברחוב? ויקי חביב, מבקרת קולנוע גם היא, העלתה טענות דומות והוסיפה "המדינה נשלטת בידי כוחות שמצליחים להפעיל על הרשויות לחץ ולהוביל אותן לפסול כל סרט שלא מוצא חן בעיניהן, החלטה שאין בה שום היגיון כי כיום כל הסרטים נמצאים במרחק קליק אחד במחשב".

כזכור, הצנזורים הלבנונים כבר גנזו השנה כמה סרטים אחרים בגלל הקשר הישראלי שלהם, ובראשם "וונדר וומן" ו"ליגת הצדק" שנפסלו להקרנה בלבנון בעקבות נוכחותה של גל גדות, ונכון לעכשיו הם עדיין אסורים במדינה.

העיתון. יונייטד קינג,
מהסופ"ש הקרוב, גם על המסכים של ביירות. מתוך "העיתון"/יונייטד קינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully