וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבמאי אמר שאם לא אתפשט, לא אקבל את התפקיד": ריאיון עם כוכבת "אהבה חסרה"

אבנר שביט, קאן

5.2.2018 / 0:00

מריאנה ספיבק, הכוכבת האלמונית של הדרמה הרוסית המועמדת לאוסקר "אהבה חסרה", היא אחת התגליות המרשימות של השנה. בריאיון בלעדי, היא מספרת למה היססה לעשות את הסרט ולמה בכתה במהלך הפרמיירה שלו

יח"צ - חד פעמי

בין כל הכוכבות שצעדו על השטיחים האדומים בסוף השבוע הראשון של פסטיבל קאן, מי שגנבה את ההצגה היתה דווקא שחקנית רוסייה אלמונית לחלוטין, שאפילו במולדתה לא היתה מוכרת עד אז: מריאנה ספיבק, כוכבת "אהבה חסרה" חביב הביקורות, המועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט בשפה זרה. הופעתה העוצמתית כאם המחפשת את בנה האובד היא אחת הסיבות לאיכותה ולהצלחתה של הדרמה הזו, פרי עטו של אנדריי זוויאגינצב, מבכירי הקולנוענים הרוסים בדורנו.

זהו תפקידה הקולנועי הראשון של ספיבק, שתחגוג עוד חודשיים יום הולדת 33. קודם לכן הופיעה בעיקר על הבמה, וכיכבה גם בסדרת טלוויזיה מדוברת על בנו של סטאלין. עד כה כמעט ולא התפרסמו עמה ראיונות בתקשורת הבינלאומית. למעשה כל כך מעט מידע זמין עליה, שנדרשתי להיעזר בקולגה רוסית כדי לוודא פרט פשוט כמו שנת לידתה.

הריאיון מתפרסם כעת לכבוד הפצתו של הסרט, שעלה כאן לאקרנים בסוף השבוע האחרון. המפגש עצמו התקיים כבר לפני כתשעה וחודשים, בקונטקסט אחר לחלוטין. כעת, בעיצומה של מהפכת ה-Time's Up, אפשר אולי לראות את דבריה של ספיבק על תהליך הליהוק באור אחר.

"היה לי קשה עם שתיים מן הסצינות בסרט", מספרת ספיבק בריאיון לוואלה! תרבות. "הראשונה היא סצנת הסקס. התסריט דרש ממני עירום מלא ולא רציתי לעשות זאת, אבל אנדריי אמר לי שככה הוא רוצה את זה ואין מה לעשות, ואם אני לא מסכימה, הוא ייקח שחקנית אחרת, אז החלטתי בכל זאת ללכת על זה".

על הסצנה השנייה לא נרחיב מחשש לספוילרים. מי שכבר ראה את הסרט יכול לנחש במה מדובר, ונרמוז רק כי היא מעמידה את הגיבורה בפני סיטואציה שאף הורה לא היה רוצה להיות בה. "זה היה קשה, כואב ומחריד", אומרת ספיבק. "באופן כללי, לעשות את הסרט היה כמו לחיות חיים שלמים, וגם כיום אני מרגישה שהוא עדיין בתוך הנשמה שלי. אתמול, בהקרנת הבכורה שלו, כשראיתי אותו לראשונה על מסך גדול, המטען הרגשי שלו כל כך הסעיר אותי, שפרצתי בבכי".

מרינה ספיבק. GettyImages
מאלמוניות מוחלטת לשטיח האדום בקאן. מריאנה ספיבק בקאן/GettyImages

ספיבק היא נצר למשפחת שחקנים - שניים מסביה היו כאלה וגם שני הוריה. המפורסמת בשושלת הזו היא סבתה מצד אמה, ז'אנה פרוקחורנקו שהשתתפה בין השאר ב"בלדה לחייל" המיתולוגי מ-1959.

ספיבק מספרת כי כמו דמותה בסרט, כל הנשים במשפחתה התגרשו - סבתה, אמה וגם היא עצמה. כיום השחקנית חיה עם אנטון קוזנצוב, שחקן גם כן, והם בחרו לא להתמסד באופן רשמי. "היום קל להתגרש באותה מידה שקל להתחתן, אין לחותמת הזו שום משמעות, ולכן ויתרנו עליה", היא אומרת. "מה שחשוב זו האהבה עצמה. למצוא אותה ולשמור עליה. אתה צריך להעריך את מה שיש לך. הבן שלי, גרישה, נשאר במוסקבה עם סבא וסבתא שלו, ובסוף ההקרנה כל כך רציתי לחבק אותו. לאהוב את מה שיש לנו, זה הכי חשוב. המסר של הסרט מבחינתי הוא - עשו אהבה, לא מלחמה".

לוקח לדמות שלך זמן לגלות את זה. בתחילת הדרך אנחנו פוגשים אותה כאשה אנוכית להחריד. היה לך קשה לגלם דמות כזו?

"ואתה, לא אנוכי? כולנו אנוכיים. אני לא חושבת שהיא אשה רעה, בטח לא עמוק בתוכה. היא אשה רגילה, שנקלעה לסיטואציה מחרידה. אפשר אולי לראות אותה כאדם שלא מעניק אהבה, אבל למעשה היא משתוקקת לאהבה. אפשר אולי לחשוד בה שהיא לא אוהבת את הבן שלה, אבל זה לא נכון".

היו לך שאלות על הדמות לאורך העבודה על הסרט שהפנית אותן לבמאי?

"היו לי, והיה לי הרבה זמן להציג אותן כי תהליך העבודה היה ארוך, כולל הרבה חזרות, אבל זה שאני שאלתי לא אומר שאנדריי ענה".

עוד באותו נושא

מרתיח את ממשל פוטין, דוהר לאוסקר: ריאיון עם אנדריי זוויאגינצב

לכתבה המלאה
מרינה ספיבק. GettyImages
למרות הכל, מלאת הערכה כלפיו. מריאנה ספיבק בקאן עם במאי "אהבה חסרה" אנדריי זוויאגינצב/GettyImages
מרינה ספיבק. GettyImages
עשו אהבה, לא מלחמה. מריאנה ספיבק בקאן/GettyImages
אהבה חסרה. קולנוע לב,
מועמד לאוסקר. מתוך "אהבה חסרה"/קולנוע לב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully