וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוק סטאר :ראיון עם יוצרי "רוק 30"

5.1.2011 / 9:30

הסדרה "רוק 30" חוזרת לעונה חמישית, וג'ק מקברייר שמגלם את קנת' מבטיח שאם יעשו פרק בחו"ל, ישראל תהיה המקום הראשון שיחשבו עליו. ראיון מיוחד

לאחר חודשים של המתנה, צפייה בשידורים חוזרים וגעגועים עזים לכובעים המצחיקים של פרנק, חוזרת "רוק 30" המופתית לעונתה החמישית. במרכז הסדרה נמצאת ליז למון (פיי), יוצרת הסדרה "TGS" ברשת NBC שנאלצת מדי יום להתמודד עם מעלליהם של חבריה לסט.

הבוס שלה, ג'ק דונגי (אלק בולדווין), משמש כדמות אב ללמון – בת ה-40 הילדותית ביותר שתפגשו על המסך, כשב-"TGS" משחקים גם ג'נה מורוני (ג'יין קרקובסקי) וטרייסי ג'ורדן (טרייסי מורגן) שעל שמו נקראת התוכנית שבתוך התוכנית. בין הרגליים מסתובב להם קנת' פרסל (ג'ק מקברייר) שעובד במקום כמדריך סיורים/ נער שליחויות/ חבר לעת צרה שקשה לקבוע האם הוא האדם החכם ביותר שתפגשו, או הטיפש ביותר. עם מבטא דרומי מורגש, נאמנות בלתי מתפשרת לעבודתו ואופטימיות שלא תבייש את הצבע הוורוד בעצמו, קנת' ללא ספק גונב את ההצגה.

לרגל השיבה המשמחת של אנשי "רוק 30" למסך הקטן שלנו, שוחחה וואלה! תרבות עם המפיק רוברט קרלוק והשחקן ג'ק מקברייר, שמגלם כאמור את קנת', לפני עליית העונה החמישית בארצות הברית כדי לשמוע מה צופנת בחובה העונה החדשה.

למה המעריצים בישראל יכולים לצפות בעונה הבאה? איך תפתיעו אותם?

מקברייר: "ובכן, אנחנו ממשיכים במסורת של הבאת שחקני אורח נפלאים ומאוד מוכשרים, כך שאנחנו מאוד נרגשים מזה. חוץ מזה, העלילה תמשיך להיות מגוחכת לחלוטין ומשוגעת, וזה כיף גדול. וגם ננסה לקשור קצוות פרומים מסוף העונה הקודמת".

קרלוק: "קווין לטיפה תגיע לסדרה ובפרק השלישי היא תשחק אשת קונגרס ששמה את עיניה על העסקה הנרקמת בין NBC ו-kabletown ותנסה להכשיל אותה. היא וג'ק מתנגחים ראש בראש וזה יהיה ממש כיף. היא תשתתף בפרק או שניים. אחד הדברים הכי כיפיים בלעשות את התוכנית הזאת הוא שאנחנו צריכים לקחת דברים מהחדשות וקצת מהחיים שלנו, ואז כל שנותר לנו לקוות הוא שלא 'נחתוך קרוב מדי לעצם'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העלילה תמשיך להיות מגוחכת לחלוטין ומשוגעת, וזה כיף גדול. וגם ננסה לקשור קצוות פרומים מסוף העונה הקודמת". משתתפי "30 רוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה התקבלו דיווחים על פיהם השחקן הראשי בסדרה, אלק בולדווין, יעזוב בתום העונה הנוכחית. קרלוק, מצדו, טוען שכלל לא שמע על כך וכי החוזה של בולדווין יימשך אחרי העונה החמישית. ליותר מזה סירב להתייחס. השמועות על סיום חלקו של בולדווין בסדרה אמנם שמות את המשך דרכו של ג'ק דונגי, הדמות אותה הוא מגלם, בסימן שאלה, אבל מי שעתידו לוט בערפל הוא דווקא קנת', הדמות שאותה מגלם מקברייר, שפוטר בסוף העונה הרביעית.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מאיפה אתם צפויים להתחיל את העונה החמישית אם קנת' עזב את NBC?

מקברייר: "אני זוכה לחקור את החיים אחרי 'TGS'. זה גם כיף לראות איך חלק מהעובדים האחרים ב-NBC מתמודדים עם עזיבתי. חוץ מזה, אלק מתמודד עם חברתו שנכנסה להריון."

קרלוק: "השנה שעברה עסקה בשינויים גדולים בחיים של האנשים והעונה הזו היא על איך השינויים האלה ישפיעו על התוכנית כמו שאנחנו מכירים אותה. ומקברייר לא סיים את תפקידו כקנת'. הוא עדיין כאן. אבל ליז נמצאת ביחסים עם קרול (מאט דיימון שהגיע לתפקיד אורח בסוף העונה הקודמת - מ.ר.), ג'ק מתמודד עם כניסה למערכת יחסים בעצמו, וגם טרייסי עובר שינויים בחייו. אנחנו אוספים את כל הקצוות הללו כדי לענות על השאלה הזו וזה כיף לראות איך הכל מהדהד בין השחקנים הרגילים שלנו. מה גם, שנזכה לראות את ג'ק לובש משהו אחר חוץ מהחליפה הרגילה שלו".

מקברייר: "זו תלבושת מאוד צעקנית. היא תפחיד אתכם!"

קרלוק: "לא תזהו אותו. הוא יפיפה."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אני חושב שאולי היתה דליפה של חומר כימי ב-NBC. אני למעשה אשליה." בולדווין ומקברייר ב"רוק 30"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ק, האם אתה דומה לקנת' במובן כלשהוא?

מקברייר: "קצת. אני נוטה להיות אדם שמקפיד לרצות את כולם ואני תמיד משתדל להיות טוב בעבודתי, אבל הייתי שמח לחשוב שאני לא מעצבן כמו קנת'. אבל אני לא יודע. אולי העמיתים שלי יוכלו לומר אחרת."

קרלוק: "הוא מסרב להוריד את התלבושת."

מקברייר: "אלו הבגדים הרגילים שלי. אפילו לא הלבישו אותי בזה."

הרקע של קנת' תמיד היה מאוד מסתורי. האם בעונה הקרובה נלמד יותר על העבר שלו? מה אתם יכולים לספר על ההיסטוריה של קנת'?

מקברייר: "בכנות, הלוואי והייתי יודע יותר. אני אוהב את זה שמדי פעם אני מקבל פלאשבקים אקראיים משוגעים כאלה. אני אומר:'"מה לעזאזל?! מי זה האיש הזה? מאיפה הוא בא?'"

קרלוק: "זו התעלומה האבודה שלנו. אני חושב שזה מיתוס וככל שאנחנו נישאר באוויר נמשיך אותו. רשמנו לו בדיחות שרומזות שהוא היה בקרב נורמנדי, היו לנו פלאשבקים שלו משנות ה-50!"

מקברייר: "אני חושב שאולי היתה דליפה של חומר כימי ב-NBC. אני למעשה אשליה."

חברים בצוות הסדרה ציינו בעבר שאתם לוקחים את הסיפורים בסדרה מהחיים האישיים שלכם. תוכלו לתת דוגמא לסיפור כזה שנכנס לתסריט?

קרלוק: "כן זה קורה לפעמים. היה לא מזמן סיפור באחד הפרקים שג'יין (ג'נה) העמידה פנים שהיא נפצעה מתוך קנאה בתשומת הלב שקיבל טרייסי בגלל יום הולדתו. זה נלקח מסיפור שמישהו אחר הביא מעבודה קודמת שלו, שבה שחקנית עשתה את זה."

מקברייר: "כל הזמן יש דברים קטנים, כמו קטעים או שורות. אצל קנת' למשל, זה ידוע שאני נהנה לאכול גרגרי חומוס מקופסת שימורים עם כפית פלסטיק כי זה מהיר ומכוון מטרה. אין זבל, אין בלגן. אבל אני יודע שכל מיני סיפורים שאנחנו מספרים, הכותבים יכניסו אותם לתסריט. אז צריך להיות זהירים עם זה."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
" אמריקאים צפו בפרק שבוצע פעמיים לפני קהל חי – פעם אחת לחוף המזרחי ושלוש שעות אחר כך לחוף המערבי". מתוך הפרק בשידור חי של "30 רוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדומה לסדרות כמו "אי.אר" ו"המופע של דרו קארי", החליטו יוצרי "רוק 30" לעשות פרק בשידור חי. הפרק (הרביעי בעונה החמישית) זכה אמנם לדעות חלוקות אצל המבקרים, אך לנתוני צפייה מרשימים ביחס לתוכנית: 6.6 מיליון אמריקאים צפו בפרק שבוצע פעמיים לפני קהל חי – פעם אחת לחוף המזרחי ושלוש שעות אחר כך לחוף המערבי. הפרק כלל הופעות אורח של ג'וליה לואי דרייפוס וג'ון האם, והוא צולם בפני קהל חי כמעיין מחווה לקומדיות המסורתיות עם הצחוק המוקלט והסטים המתחלפים.

"זה משהו שדיברנו עליו עוד מהשלבים המוקדמים של התכנית", מספר קרלוק. "הסתכלנו על השחקנים שיש לנו ועל העבר של אלק ב'סאטרדיי נייט לייב' על הבמה, טינה וטרייסי גם כמובן. מקברייר מאלתר מנוסה וג'יין היתה כוכבת בברודווי. אז חשבנו שאם זה מה שתוכניות עושות, אז לנו בהחלט יש את היכולת".

בשיחה, שנערכה לפני שידור פרק הלייב בארצות הברית, סיפרו מקברייר וקרלוק כי הם מתרגשים לקראת הפרק והם עושים לקראתו חזרות מרובות. הפרק עצמו צולם בארבעה סטים שונים כאשר בפלאשבקים המוכרים של הסדרה גילמו שחקנים אחרים את חברי הקאסט.

הרבה קומדיות עושות פרק בחו"ל: "משפחה מודרנית", "משפחת סימפסון", האם אתם מתכננים לעשות פרק כזה, ואם כן, האם תשקלו לעשות אותו בישראל?

קרלוק: "עכשיו בטוח נשקול! ניסינו פעם לדבר עם הבוסים שלנו על לעשות פרק בלאס וגאס והם לא נתנו לנו את הכסף. אבל אם נוכל, זה יהיה נהדר!"

מקברייר: "אתה צוחק? אני אשמח מאוד אם זה יקרה. לא נסעתי להרבה מקומות אז אתה יכול לקחת אותי לכל מקום שתרצה. אפילו כשאנחנו הולכים במורד הרחוב אני מתרגש."

קרלוק: "יש לך דרכון?"

מקברייר: "אני יכול להשיג אחד."

קרלוק: "ובכן, אם נעשה פרק בחו"ל, אני מבטיח שהוא יהיה בישראל."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוזר. מאט דיימון ב"30 רוק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רוק 30 מאז ומתמיד היתה סדרה שהביאה את מיטב הופעות האורח למסך. בעונות הקודמות הגיעו לסט של "TGS" אידי פאלקו, ג'ון בון ג'ובי, ואפילו זוכה פרס הנובל אל גור. המגמה נמשכת גם בעונה הנוכחית, כאשר, כאמור, מאט דיימון ואליזבת' בנקס יחזרו למספר פרקים בתור אהוביהם של ג'ק וליז וקווין לטיפה תגיע לבקר. אחריה יגיעו גם הבמאי רוב ריינר והשחקן פול ג'יאמטי, שישחק עורך ב-NBC.

אבל למרות הופעות האורח המצוינות ושבחי המבקרים, טקס פרסי האמי האחרון השאיר את חברי הסדרה עם טעם מריר בפה. לאחר שלוש עונות שזכו בכל פרס אפשרי, זכתה העונה הרביעית להתעלמות כמעט מוחלטת מצד מעניקי הפרס.

התאכזבתם מהאמי?

קרלוק: "אתה עושה את העבודה וזו כמובן שנה ארוכה. יש תוכניות נהדרות ויש הרבה אנשים שלא זכו להיות מועמדים אז אנחנו שמחים להיות שם בכל מקרה. וזה רק אומר, כמו שאחד הכותבים אצלנו אמר מיד לאחר הטקס, שנצטרך פשוט לעבוד קשה יותר. אני חושב שזה בלתי אפשרי. אבל נעשה את המיטב שלנו ועד כה השנה הקרובה נראית נהדר. אבל האמת שזה כיף רק לנסוע ללוס אנג'לס ולראות את מקברייר בבריכה."

מקברייר: "אני כמו לטאה על הסלע."

קרלוק: "כן, אבל בשנה הבאה נגיע חזקים הרבה יותר."

"רוק 30", החל מיום שבת, 8 בינואר, 18:15, yes Stars Comedy

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully