וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10 בדרך להיסגר: ועדת הכלכלה דחתה ההצעה לדחיית החובות

אמילי גרינצווייג

12.12.2011 / 10:18

ועדת הכלכלה דחתה ברוב של 8 מול 5 את ההצעה לדון מחדש בדחיית מועד תשלום חובות העבר של ערוץ 10. מנכ"ל ערוץ 10 כבר קבע את המועד להחשכה: 27 בינואר 2012

הסוף של ערוץ 10 נראה קרוב: ועדת הכלכלה של הכנסת דחתה היום (שני) את ההצעה לדון מחדש בדחיית מועד תשלום חובות העבר של ערוץ 10. המשמעות: עם תום הזיכיון של הערוץ ב-27 בינואר 2012 - יוחשך המסך, וזאת אם לא ישולמו החובות בגובה 60 מיליון שקלים. זאת למרות הצעות פשרה שעלו לאוויר וכן בקשתו של שר התקשורת, משה כחלון, "לעשות הכל כדי שהערוץ ימשיך לשדר".

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, נתן למנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי את רשות הדיבור בדיון ו-ורשבסקי פצח בנאום תוכחה: "ערוץ 10 הוא היחיד שלא חייב לציבור חובות תוכן מסוגה עילית. שר התקשורת אמר שהוא בעד דחיית החוב שלנו, אני חושב שתעשו טעות גדולה אם תדחו את זה. בעלי המניות מצויים במהלך להרחיב את התשתית הכלכלית באמצעות משקיע חדש. זה לא יצלח ללא דחיית החוב".

"הפעלת הערוץ ב-2012 תדרוש הזרמה כספית גדולה על מנת לעמוד במחוייבות התוכן", המשיך ורשבסקי. "הם מוכנים להזרים את זה. אני פונה אליכם שתדחו את החוב, נראה שיש פה סוג של נקמנות באי דחיית החוב.

"אחזקה משותפת של חברת החדשות חוסכת לזכייניות רשת וקשת 150 מיליון שקל - עינינו לא צרה בהם, אבל מה שיכול לקרות הוא שכשערוץ 10 ייסגר הוא שנשאר עם חברת חדשות אחת שתופעל על ידי שתי זכייניות. בין מה למה תתקיים תחרות?”, הוסיף ורשבסקי. "בעוד חודש וחצי יפוג זיכיון הערוץ אם תצביעו נגד לא תוותר לי ברירה אלא להמליץ לבעלי המניות לסגור את הערוץ".

"אתם תגידו שבעלי המניות סוגרים את הערוץ, אנחנו נגיד שהמחוקק סגר אותו", סיכם ורשבסקי. "אבל את האמת - זה לא ישנה. הערוץ ייסגר ושוק הטלוויזיה יחזור לאחור להרבה שנים. המצב הכלכלי הוא כזה שהחברות מתקשות לגייס משקיעים ואם תדחו את בקשתנו המצב יכול להיות כזה שתהיה שנים רבות חברת טלוויזיה אחת ומאות או אלפים של אנשים יהיו מחוסרי עבודה או שיעזבו את היצירה הישראלית".

שי שפיגלמן, עובד בערוץ 10 התפרץ בסערה: "ומה עם המשפחות? איך נפרנס את הילדים שלנו? תסתכלו אחד את השני ותשאלו את עצמכם. אתם תמשיכו לשבת פה ואנחנו צרך לבוא ולחפש עבודה? מה הם ביקשו? לדחות, לא לוותר. אתם יושבים, משחקים וצוחקים ואנחנו מתחננים שתתנו לנו לעבוד, פרנסה. על המצפון של כולכם אם אני לא אצליח לפרנס את המשפחה שלי. מוטטתם את האנשים, למה צריך לבוא הביתה ולחשוש כל הזמן לפרנסה אם הח"כים רוצים לסגור? תעזבו את הפוליטיקה אתם הנבחרים, תלחמו בשבילנו. אני פונה ללב שלכם, תניחו לנו, אנחנו רק רוצים לעבוד".

שר התקשורת: ”לעשות הכל כדי שערוץ 10 ישדר”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully