וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלית גוטמן בנתה עצמה לכדי מגישת תוכנית בוקר יותר מראויה

לילך וולך

10.2.2013 / 13:20

בלי לירוק לבאר ממנה שתתה שנים, גלית גוטמן עוברת בהצלחה את מבחן התוצאה בתפקידה החדש כמגישת תוכנית הבוקר של קשת, ותוך כדי כך מרוקנת את הזלזול מהביטוי "דוגמגישה"

במציאות הטלוויזיונית שאנו מוזנים ממנה, כל כך התרגלנו לסיפורי סינדרלה בן לילה, שכאשר מישהו אשכרה עובד על בניית קריירה מדורגת ומוצדקת זה מהמם אותנו. גלית גוטמן לא השתתפה בתוכנית ריאליטי וקיבלה מן ההפקר ורוח הקודש של האסאמסים תוכנית משלה. להנחיה המשותפת עם יואב לימור ב"יום חדש", תוכנית הבוקר של קשת, היא מגיעה אחרי שלמדה דרך הרגליים טלוויזיה מהי. ומה יש לומר – ההבדל ניכר.

"הבוקר של קשת" היא לא תוכנית בוקר מרופרפת שמארחת קוראים בקלפים, משווקות קרם כפות רגליים, ומובילי דעת קהל בטרנדים של ימי הולדת לפעוטות. זו ממש תוכנית שסוקרת את העניינים החדשותיים המהותיים שצפו מתוך כותרות היומיום, ומעזה להיות הראשונה ביום שטובלת את הידיים במים העכורים של האקטואליה. בהתאמה לזה שהיא ערוכה היטב (והיתה כזו גם בימיה הראשונים בגלגול המשותף של יואב לימור ודליה מזור בפורמט שנקרא "יום חדש"), "הבוקר של קשת" משלבת היטב אייטמים קלילים עם ג'קי אזולאי וסיר ממולאים, יחד עם שיחה נוקבת על האלימות הגזענית במגרשי הכדורגל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתרגשת אבל לא מתבלבלת. יואב לימור וגלית גוטמן מתוך "הבוקר של קשת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פניו, אפשר לראות בקלות את גוטמן במגזין בוקר מפוהק על פרפראות, אבל בראיון עם לימור לבנת? הגבה מתרוממת מאליה. ובכן, אפשר לעדכן גרסה בדיעות הקדומות של הצופים. גלית גוטמן מנהלת ביד רמה ובלי להתבלבל גם ראיונות עם שרת התרבות והספורט, עם הניצב בדימוס אריה עמית ולא נראה שההתרגשות (עליה דיווחה בחינניות ובאופן לא מעושה בתחילת התוכנית) נותנת לה לאבד שליטה או ללהג בלי הכרה, כמו שקורה בתוכניות בוקר אחרות שמושכות זמן עד הפרסומות.

גוטמן, כאמור, בנתה באופן מדורג וחכם את הקריירה הטלוויזיונית שלה, לא קפצה מעל הפופיק ולא שיחקה לידיהם של המקטרגים הכרוניים. מימיה כמנחת "הדוגמניות" השתפשפה והשכילה לשמור את הבחירות שלה קרובות ללבה, אם זה היה ב"בטבעת זו", ובהמשך גם ב"אחים לכל החיים". גוטמן לא היתה מוכרחה להמר ולקפוץ למקומה החדש כמגישת תוכנית בוקר חדשותית, אבל היא בחרה להסתכן וגם לפרוש בגאווה מוצדקת את הנוצות הצבעוניות החדשות שלה – ההימור מוצלח, הכימיה עם יואב לימור עובדת מצוין, ואפילו לרגע אחד לא נוצרת חלוקה לא נעימה של הגבר הידען והמקצוען מול האישה היפה והקלולסית שנזקקת לתיווך המציאות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יורקת לבאר ששתתה ממנה כל השנים. גלית גוטמן מתוך "הבוקר של קשת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהחלטות בריאות ומתיחת גבולות מתמדת שלה ושל הקהל שלה, הצליחה גלית גוטמן לעקר את הלגלוג המובנה שבביטוי "דוגמגישה". בלי להידרש להתנכר לעבר (ולפעמים גם להווה) הדוגמני שלה, ובלי להתנצל על יופייה, גוטמן סללה דרך עצמאית למדי. כזאת שמשלבת מה שהיא אוהבת ושואפת לעשות – בלי טובות או הנחות, ובלי לירוק לבאר ממנה שתתה. אז ההישגים של גוטמן מרשימים כשלעצמם, אבל האופן שבו השיגה אותם מרשים לא פחות מזה.

מה אתם חשבתם על תוכנית הבוקר החדשה של קשת? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully