וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת גארי דיוויד גולדברג, "סקוטרמן" ויוצר "קשרי משפחה"

24.6.2013 / 13:31

גולדברג, שהיה מוכר בתור "סקוטרמן" ויצר את סדרת הלהיט בכיכובו של מייקל ג'יי פוקס וכן את "ספין סיטי", הלך לעולמו אתמול לאחר מאבק במחלת הסרטן

יום עצוב לתעשיית הטלוויזיה האמריקאית: גארי דיוויד גולדברג, מפיק הטלוויזיה שיצר את הסיטקום המיתולוגי "קשרי משפחה", הלך לעולמו אתמול (ראשון) בגיל 68, לאחר מאבק בסרטן המוח.

גולדברג, שהיה מוכר בישראל כ"סקוטרמן" אותו גילם בתוכנית ללימוד אנגלית של הטלוויזיה הלימודית בשנות ה-70, יצר את הסדרה הפופולרית, שהזניקה את הקריירה של מייקל ג'יי פוקס, בשנת 1982. הסדרה שודרה במשך שבע עונות, וזיכתה אותו בפרס האמי על הכתיבה הטובה ביותר (הוא זכה באמי נוסף על פרק שכתב ל"לו גרנט", תכנית הספין-אוף של "המופע של מרי טיילור מור"). "באופן בסיסי ההורים ב'קשרי משפחה' הם אני ודיאנה", אמר גולדברג בראיון לארכיון הטלוויזיה האמריקאית כשהוא מתייחס אליו ואל אשתו, דיאנה מיהן – מפיקה בעצמה ופרופסור לתקשורת.

"קשרי משפחה" של רשת NBC נאבקה בכל הקשור לנתוני צפייה בעונותיה הראשונות, אך החל מעונתה השלישית הפכה בהדרגה ללהיט טלוויזיוני גדול. גולדברג התאחד עם הכוכב שגילה, פוקס, שנים לאחר מכן בסיטקום "ספין סיטי" שהפך להצלחה צנועה ברשת ABC. כמו כן יצר תכנית אוטוביוגרפית בשם "גשר ברוקלין", שזכתה בגלובוס הזהב ובמחמאות מצד המבקרים, אך ירדה מהאוויר בשל נתוני רייטינג נמוכים לאחר שתי עונות בלבד. בשנת 2008 פרסם את הביוגרפיה " Sit, Ubu, sit", על שם כלבו האהוב – שחדי הזיכרון ודאי מכירים את הקריאה אליו כקריאה שסיימה את הקרדיטים בכל התכניות שהפיק גולדברג.

כשנשאל על ידי ארכיון הטלוויזיה האמריקאית מה הדבר שמסב לו את הגאווה הגדולה ביותר, השיב "העובדה שאני עדיין בקשר קרוב עם האנשים שעבדתי איתם, ושחלק מהכותבים שהתחילו בתכניות שלי המשיכו לקריירות מופלאות. הרעיון שהכותב הוא חשוב". מלבד אשתו הותיר אחריו שתי בנות: שאנה, שהפיקה ביחד עם בעלה את סדרת הלהיט "חברים", וקאלין, מכותבי האתר האפינגטון פוסט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully