וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיון עם דון צ'ידל מ"בית השקרים"

כוכב "בית השקרים" החל מתפקידי אורח קטנים, אבל פילס דרכו למועמדות אמי טרייה על תפקידו. צ'ידל מספר על החבר מאט דיימון המגיע להתארח בסדרה, וגם על התפקיד ב"איירון מן"

נוכח הצלחות ענק כגון "הומלנד" ו"דקסטר", נדמה כי אחת הסדרות היותר צעירות של רשת Showtime, "בית השקרים", נותרת לעתים בצילן של אותן דרמות עטורות פרסים ושבחים. הסדרה, שבמרכזה היועצים הארגוניים הפיקחים של חברת "גלוות'ר ושטרן", אשר כל עיסוקה הוא לשמר ולשפר את תדמיתם של איילי הון ומפורסמים המרוכזים בעצמם, חוזרת בעונה שנייה החל מה-25.7, ימי חמישי, בשעה 22:15, ב-HOT3 ובחינם ב-HOT VOD. בחזית מסע הקידום ניצב הכוכב הראשי ומי שנמנה על צוות המפיקים, דון צ'ידל, המגלם את מרטי קאן, המוביל את הצוות המלוטש במשרד.

עוד לפני הסדרה הנוכחית שלו, שכבר הוזמנה לעונה שלישית, הרזומה העמוס לעייפה של צ'ידל כולל הופעות טלוויזיונית ב"תהילה" מתחילת שנות ה-80, תפקיד משנה בסדרת הבת של "בנות הזהב" ותפקיד אורח ב-"אי.אר" בתור מתמחה חולה פרקינסון, שסידר לו אחת מבין חמש מועמדויות לאמי עד כה, האחרונה מביניהן מהשנה שעברה על "בית השקרים". על תפקידו כמרטי קאן הוא זכה בחודש ינואר האחרון בפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בסדרה קומית, 14 שנים לאחר שזכה באותו הפרס על תפקיד הזמר המיתולוגי סמי דייויס ג'וניור בסרט הטלוויזיה על חבורת זמרי ה"ראט פאק" משנות ה-60.

מיד לאחר הזכייה האחרונה הודה צ'ידל כי לחלוטין לא ציפה לגבור על לואי סי. קיי. באותה קטגוריה והצטער ששכח לציין את שמו של יוצר הסדרה במהלך נאומו. אולם באירוע עיתונאי לקידום העונה החדשה, הוא מגלה שדווקא לא החמיר עם עצמו, ודווקא נסחף ברוח שטות ביום שאחרי. "למחרת הטקס הגעתי לסט וביקשתי מאחד מאנשי הפרופס לארגן לי שרשרת כך שאוכל לענוד את הפסל סביב צווארי", הוא מספר בהומור, "וכך הסתובבתי כשכולם מסתכלים ואני אדיש כאילו לא מבין על מה כולם מסתכלים, אבל אז מה שהפתיע אותי הוא שהצוות כבר הכין לי כס מלכות, כתר ושרביט. הייתי הראפר פלייבור פלייב ליום אחד".

-האם יש יראת כבוד יוצאת דופן כלפייך, מה גם שאתה מפיק?

"החלוקה בנטל מבחינת השחקנים והמידה בה הם חלק מכל פרק לא קשורה לתפקיד שלי כמפיק וזה איזון שנשמר מתחילת הדרך. ההחלטה התקבלה בראשית העבודה על הסדרה, כאשר הובהר מראש שאני לא עומד לצאת במפגן כוח להרשים את כולם. רציתי להיות חלק מסדרה טובה שמורכבת מאנסמבל שחקנים טוב, כדי שכל אחד מהם יקבל את ההזדמנות לעשות את העבודה שלו. לעניות דעתי מה שעובד בסדרה הוא האנסמבל המוביל שמרגיש מגובש כמו בלהקה. אנחנו נדיבים אחד כלפי השני וניתן לראות את זה בדינמיקה בינינו. האינטראקציה והאנרגיה באה לידי ביטוי הרבה פעמים בתסריט כי הכתיבה מאוד שוטפת ונעשית בשילוב שלנו".

-מה אתה יכול לספר על הדמויות הנוספות בעונה החדשה?

"התוספת העיקרית היא של מלקולם, אחיו של מרטי, שמזמנת מתיחות עבור הדמות שלי, משום שאחיו הוא זה שגדל כבן המועדף על אבינו. בנוסף יש גם את הדמות של תמרה, שמצטרפת לכבוד בחברה והיא גם מכרה מספסל הלימודים לשעבר של מרטי מבית הספר לעסקים יוצרת משולש דינמי יחד עם ג'יני, יד ימינו".

-גם מאט דיימון מגיע להתארח באחד הפרקים.

"אני לא יודע מי בכלל חשב על הרעיון המטופש להביא אותו לסדרה שלי, הוא לחלוטין לא שייך", מתלוצץ צ'ידל.

מאט דיימון בפסטיבל קומיק-קון. AP
קופץ לביקור. מאט דיימון/AP

מאט דיימון, כמו גם בראד פיט וג'ורג' קלוני הם חברים קרובים של צ'ידל, את כולם הכיר כמובן ב"אושן 11" ושני סרטי ההמשך מהעשור החולף. לבד מההצלחה הקופתית לצד החבורה העליזה הזו, גם על המסך הגדול מחזיק צ'ידל ברקורד מרשים עם תפקידים שלו בסרטים כמו "סידורים אחרונים בדנוור", "לילות בוגי", שני הסרטים האחרונים בסדרת "איירון מן" וכן זוכה פרס האוסקר משנת 2006 כסרט הטוב ביותר "קראש".

צ'ידל עצמו היה מועמד שנה קודם לכן בקטגורית השחקן הראשי על "מלון רואנדה", שם גילם מנהל מלון במדינה האפריקאית במהלך רצח העם שהתרחש בה בשנות ה-90. בעקבות העבודה על הסרט החל לגלות עניין בנעשה ביבשת ויחד עם חבריו מסדרת סרטי "אושן" והמפיק הותיק ג'רי וויינטראוב הקים ארגון להגברת המודעות לעוולות באפריקה. צ'ידל וקלוני אף קיבלו פרס הוקרה מטעם ועידת השלום של ועדת פרס נובל שהתכנסה בדצמבר 2007 ברומא. לפני שלוש שנים הוא הוכרז ע"י האו"ם כשגריר של רצון טוב לענייני הסביבה.

דון צ'ידל. Larry Busacca, GettyImages
שגריר של רצון טוב. דון צ'ידל/GettyImages, Larry Busacca

בהמשך לשאלה אודות הדבר המהותי ביותר עבורו לאורך הקריירה הענפה, הוא נעשה רציני לרגע ומספר בצנעה על הפרויקט ששינה את חייו. "ההשתתפות בסרט 'מלון רואנדה' היתה חוויה משמעותית בחיי כי היא בעצם פתחה בפניי את כל אספקט הפעילות החברתית בה פצחתי בדרפור", הוא מגלה ברגע של רצינות, "זה התחיל כסרט אליו הצטלמתי וזה משהו שבסופו של דבר העניק לי כל כך הרבה".

-יש גם ערך מוסף עבורך מהסדרה?

"הסדרה היא רלוונטית לזמן בו אנו חיים בכל מה שקשור למחאות והתארגנויות חברתיות ברחבי העולם. אבל אני לא הגעתי אליה מתוך רצון לשנות דינמיקה כלשהי בפוליטיקה ובוודאי שלא בקונוטציה של סילוף האמת. אדם שמשקר יכול להחזיק מעמד כל עוד הוא לא נחשף, אבל אני מאמין שכל שקר סופו להתגלות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עובד בשביל המעריצים. צ'ידל ב"איירון מן 3"/מערכת וואלה!, צילום מסך

-איך זה להיות חלק משובר הקופות האחרון "איירון מן 3"?

"אני שחקן מאוד פיזי בבסיס שלי אז כל הפעלולים בסצנות האקשן הם המהנים ביותר עבורי. לכל שלושת הסרטים יש קהל צופים מאוד נאמן שממשיך כל הזמן לפרגן לגיבור רוברט דאוני ג'וניור, כך שאני רוצה לעשות את העבודה הטובה ביותר עבור המעריצים שיהנו מהמוצר הסופי על המסך".

-לעומת דאוני ג'וניור איך החיבור עם קריסטן בל, הכוכבת לצידך ב"בית השקרים"?

"שנינו מאוד מרוכזים בעצמנו, ומבחינתי הסדרה מלכתחילה היא אך ורק סביבנו".

מחכים לעונה השנייה של "בית השקרים"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully