וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה סוד הקסם של אילן פלד?

לילך וולך

28.7.2013 / 1:07

אילן פלד חזר לפתע במקביל בתוכנית מערכונים עם יעל פוליאקוב ופרסומת חדשה. איך זה שהוא קומיקאי אדיר קשור לעובדה שהוא לא משחק את משחק הסלבס?

יח"צ - חד פעמי

לפעמים לא ברור איך אילן פלד צמח כאן, באדמה הצפופה הזו בה אנשים מטפסים האחד על ראשו של זה רק כדי שעין הציבור תחמם אותם קצת באורה המלאכותי. פלד הוא משהו אחר. אם לחזור על המובן מאליו והידוע כבר – הוא לא מתראיין, לא משתף פעולה עם התקשורת, ולא תורם מרצונו שום פרט על חייו. לא משחק את המשחק? לא משלם את המחיר? לא מעריך את מעריציו? האמת היא שבעצם כל זה די מעורר התפעלות. פלד משתייך לקבוצה מצומצמת מאוד של אמנים שבחרו שלא להיות בורג מהמכונה הגדולה יותר. באיזשהו רגע, יש להניח, הוא החליט כנראה ששום דבר טוב במיוחד לא ייצא מזה שהוא יענה ל"מה ההשראה שלך?", "מה ההעדפה המינית שלך?", "על מי מבוססת מירי פסקל?". וגם אם יש בזה בעיטה ברגל עליה אני עצמי עומדת – אילן פלד צודק.

אילן פלד, תלמה. שוקה כהן,
אילן פלד, תלמה/שוקה כהן

את אילן פלד אתם מכירים מזמן, ורק לקח לכם עוד כמה שנים לקשר את השם לפנים – לפני שלוש עשרה שנים הוא החל להופיע בטלוויזיה עם "דומינו", תוכנית מערכונים קצת מפוזרת מבית הסטנדאפיסטים של דומינו גרוס שהיתה חממה לקומיקאים מוצלחים ומצליחים רבים אחרים. אבל הוא חדר אל הלב והקאלט דרך "אחד העם 1", התוכנית שבזמן אמת נשארה קצת מתחת לרדאר, וגידלה לעצמה זנב ארוך של הערצה דווקא דרך הרשת. שם פלד היה בעיקר מירי פסקל – פקחית החנייה הוולגרית, הגרגרנית, הדוגרית והמצחיקה עד כאב בטן. פלד סירב לאינספור הצעות שונות לחזור לטלוויזיה בווריאציות כאלו ואחרות, ומי שהתמכרו נאלצו להסתפק במנות אדולן של יוטיובים. עד "אחד העם 101", שחזרה שבע שנים לאחר מכן, והיתה לפחות מבחינה הפקתית פי אלף יותר "אחד העם 1". יחד עם זאת - לא בטוח שייצרה את אותה אווירה מחתרתית, נסיונית ומופרעת של המקור.

מי שהכיר את פלד וההתנהלות החשאית-מסתורית-נשמרת לעצמה שלו, כבר היה מוכן להתכונן ולאבד אותו שוב עד להודעה חדשה, ואז לפתע הוא חזר, ולא סתם, אלא משתי חזיתות שונות. מכיוון אחד, חזר פלד עם יעל פוליאקוב - הפרטנרית הטלוויזיונית הטובה ביותר שהיתה לו אי פעם – לסדרת מערכונים המתארחת בעונה הנוכחית של "מה נסגר?" עם רועי בר נתן בערוץ 10. תחת הכותרות העקרוניות של המערכונים "אוקראינה מולטי טאלאנט", "Mission In Space", וג'ודי וסוזי החברות מ- L. A שמנהלות שירות שיחות סקס – נדמה על פני השטח שפלד ופוליאקוב פשוט עושים שטויות ונהנים יחד. אבל שימו לב לפרטים – הפרטים והניואנסים הם אלו שהופכים את אילן פלד מהעוד אחד הזה שעושה את הדמות של האישה הוולגרית, למופת קטנה של קומדיה מעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אלוהים נמצא בפרטים הקטנים – ההקפדה על הגייה נכונה של כל המילים בשירים של תחרות הכשרונות "אוקראינה מולטי טאלאנט", למשל – גם כאשר הם בספרדית, צרפתית או איטלקית; הכוריאוגרפיות המדויקות לחלוטין; הרפרורים המתוחכמים למקור. מהתלבושות בטלנובלת החלל הזולה והמיושנת "Mission In Space" ועד לניואנסים הזעירים – העישון בחללית, הקביים של קיקי מהנדסת החלל הנכה, הגבה המתרוממת חורשת הרע של הרופאה. כל אלו מגיעים רק מיוצרי קומדיה שמבינים לעומק שמה שמבדיל בין בדיחה טובה לבדיחה מבריקה, הוא אותו חלק שמפתיע אותך גם אחרי שכבר השתכנעת שמצחיק כאן.

את הדבר הזה, האילן פלדי, אי אפשר ללמוד, ויש לו די.אנ.איי משלו – הוא אולי לא ורסטילי עד אין קץ, אבל בעצם כל הקומיקאים הטובים באמת, התמחו בדבר האחד המיוחד להם והפכו אותו לשלהם. אחרי החזרה דרך הפלטפורמה הנדיבה של "מה נסגר?", הפתיע פלד עם הפרסומת לקורנפלקס של תלמה. אפשר לנחש שלא בקלות הסכים פלד לפרסומת, אם מניחים שזהו הז'אנר שזוכה להכי הרבה תגובות "מכר את עצמו", "התמסחר" וכיוב'. ובכל זאת – דנית זמרת החתונות (וריאציה יותר זוהרת ויותר חיובית של מירי פסקל), מפרסמת את הקורנפלקס הבריא יותר או משביע יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קונגרצ'וליישנס. אילן פלד מתוך "'קוקוריקו חתונה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הפעם, הבהלה שקומיקאי כמו פלד אולי יגלה צד שאי אפשר יהיה לאהוב וליישב עם כל מה שעשה ושיודעים עליו, מתחלפת מיד בהקלה – דנית זמרת החתונות היא הדבר הטוב ביותר שקרה בעולם הפרסום מאז המזכירה של שוקה. והשיר הלא פחות מנהדר (וכנראה ה"אחלה חמודה" של חתונות 2013), "קוקוריקו חתונה", הוא בונוס משגע.

מי שלא מבין מה העניין עם אילן פלד ועל מה כל השמחה, כבר ככל הנראה לא ילמד לאהוב. מי שמגיע מעריץ עוד מהבית – צריך לקוות שאילן פלד ישמור על העולם הפלדי הרמטי כפי שהיה עד כה – בתנאים שלו, עם השפה הייחודית לו, עם ההסתגרות הסאלינג'רית מהעולם. כנראה שככה ורק ככה יכול הדבר הזה להתקיים, בלתי נגוע, בלתי מופרע על ידי החוץ. כנראה רק ככה מתאפשר שיקרה הצ'ארם הזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully