וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שהיינו רוצים לראות בעונה הרביעית של "משחקי הכס"

ניב שטנדל

7.4.2014 / 0:41

לניב שטנדל יש הרבה פנטזיות בראש על מה שצריך לקרות בווסטרוז. מוזמנים לשתף אותנו גם בתשוקות הכי מטורפות שלכם!

1. דרקונים

כבר שלוש עונות שאנחנו חוזים בהם גדלים בלי להתערב יותר מדי. אחרי שבעונה האחרונה סייע אחד מהם לדאינריז טארגריין לשחרר את העבדים של אסטפור ולגייס אותם לצבאה, הגיע הזמן לראות עוד קצת מהצאצאים הלוהטים שלה בפעולה. הפרומו הראשון של העונה החדשה נפתח בצלו של דרקון המרחף מעל עיר, ובפרומו השלישי כבר יכולנו לחזות בדרקון מתעופף מעל צוק במלוא תפארתו. עם חיל הרגלים הספרטני של תולע אפור וחיל האוויר הרושף של הדרקונים, חאליסי היא הדבר הכי מסוכן שמסתובב בווסטרוז כרגע והיא אפילו לא בווסטרוז עדיין.

DRACARYS

2. אריה הולכת על הראש של הלאניסטרים

אחרי שבפרומו הראשון של הסדרה אריה קיבלה בחזרה את "מחט", חרבה האהובה, הגיע הפרומו השני ורמז שזה בדיוק מה שהולך לקרות, ואלו חדשות נהדרות. אריה היתה מהדמויות המעניינות ב"משחקי הכס" למן הרגע הראשון (והסטארקית הפייבוריטית ללא עוררין), אבל בעונה האחרונה היא הורידה פרופיל – ואז הרגה את החייל שלעג לאחיה המנוח רוב. אריה חזרה, והיא תאבת נקם, ונקמת ילדה קטנה שנראית כמו ילד עוד לא ברא השטן.

arya

3. "האחווה ללא דגלים" מכסחת ישבנים מכל הצבעים

חוץ מאריה, וכל עוד דאינריז עדיין תקועה ביבשת המזרחית אסוס, ללאניסטרים לא נשארו הרבה אויבים פעילים אחרי טבח החתונה האדומה. למרבה המזל, "האחווה ללא דגלים" עדיין כאן, היא עדיין מגניבה, ומפקדה בריק עדיין נראה בלתי מנוצח כל עוד אל האור לצדו. יכולת ההתחדשות הבלתי נגמרת שלו, לצד הצהרתו כי "אם אתה ניזון מהחלשים – האחווה תצוד אותך", מבטיחים שאם האחווה תתייצב מאחורי אריה, הולך להיות שמח במעלה המלך בעונה הקרובה.

4. עוד מקרה מוות בטרם עת בשושלת סטארק

קודם כל – מסורת זו מסורת. וחוץ מזה, אחרי שהצד האפי של משפחת סטארק ספג מכות ניצחות, אפשר להיפטר מהילדים הפחות מעניינים במשפחה. אל תגעו בג'ון סנואו הממזר, אבל מה לגבי סאנסה, שמיטלטלת בתוך העלילה ללא רצונות משלה כמו גדם עץ בנהר של דמים? ומה עם בראן, שהפך מעולו של הודור למעמסה על כולנו? ואני כבר לא מדבר על האח ההוא שאף אחד לא זוכר איך קוראים לו (ריקון, אגב) ואיכשהו, עם שלוש שורות דיאלוג במצטבר, מצליח להיכנס בחיים לעונתו הרביעית. אולי השתיקה היא סגולת ההישרדות שלו?

5. מותו של ג'ופרי

אני קצת מתלבט לגבי הסעיף הזה, אני מודה. מצד אחד, ג'ופרי הוא ללא ספק הדמות המעצבנת ביותר בסדרה. מצד שני, הוא לא מעצבן בגלל בניית דמות גרועה או כתיבה רשלנית. בדיוק להפך – הוא אמור להיות מעצבן, מה שהופך אותו גם לאחת הדמויות הצבעוניות והמעניינות בווסטרוז. זה לא אומר שהוא פחות מעצבן; זה רק אומר שבניגוד לדמויות אחרות בסדרה – למשל, כמה ילדים קטנים ממשפחת סטארק – יש לו לפחות הצדקה וזכות קיום.

אבל כן, הגיע הזמן להיפטר מג'ופרי ולהשאיר את המשחקים על הכס לקליברים גדולים ממנו כמו חאליסי וטיריון. ואם מותו לא יבוא מידיה הקטנות של אריה, אלא דווקא ממשפחתו – סכין בגב משמדון פגוע, חניקה לילית בידיה של אם מעורערת – זה יהיה אפילו יותר טוב.

jofery

6. עלייתה של מרג'רי

אני מודה שיש לי חולשה למרג'רי, ואני מודה שיכול להיות שזה בגלל שהיא סקסית. היא לא נועזת כמו דאינריז והיא לא מניפולטיבית כמו סרסיי, אבל היא מוכנה לחיות עם ג'ופרי הבלתי נסבל בשביל להיות מלכה, וזאת חתיכת הקרבה. צריך להזכיר שבעלה הקודם היה גיי, כך שאין ספק שמרג'רי תמימת המראה לא בוחלת בפרטנרים בדרכה אל הכס.

זה בדיוק מה שגורם לי לחשוב שאם נעיף את ג'ופרי מהדרך, מרג'רי יכולה להמשיך ולשגשג על גווייתו. בניגוד אליו, היא יודעת לדבר אל לב העם. היא אפילו הצליחה להכשיר את המלך-שרץ בעיני ההמונים. כשמלבישים את החזות המתוקה שלה על האמביציות המפעפעות בפנים מתקבלת אחת הנשים המסוכנות ביבשת. העימות בינה לבין סרסיי הוא קאט-פייט שמחכה להתממש.

margaery

7. שובו של "ההר"

כן, אחיו האימתני של סנדור חוזר, וזה סופי. צריך רק לקוות שהוא יזכה ליריעה הסיפורית שהוא ראוי לה. הרי הדבר היחיד שיכול להיות יותר מפחיד מ"כלב הציד" זה האיש שגרם לפנים שלו להיראות כך.

יש אחים שרבים (קטע לא לבעלי לב חלש):

8. סרסיי וג'יימי: הקאמבק

כי מזמן לא היתה לנו מערכת יחסים מופרעת ב"משחקי הכס". אופציות נוספות שיתקבלו בעניין: ג'ופרי מתגלה כפרטנר האקטיבי של הסריס אריז; בריאן מגלה את המיניות שלה ברעמתה האדמונית של ייגריט; טיריון עושה שלישייה עם האחיות לבית סטארק; חאליסי שוכבת עם דרקונים. זאת "משחקי הכס", שום דבר כבר לא יפתיע אותנו.

ויש אחים שאוהבים מדי:

9. תחיית המתים

אל תגלגלו עיניים. לבריק דונדריון זה קורה כל הזמן, שלא לדבר על המהלכים הלבנים. אני לא בקיא במטאפיזיקה של ווסטרוז, אבל ברור שמוות הוא לא הסוף. יהיה נחמד לשמוע שאולי מיהרנו לקבור את קורבנות החתונה האדומה, לא?

אגב, סצנת החתונה האדומה עובדת לא רע גם עם המוסיקה של בני היל:

10. הודור יוצא מהארון

מה, היה כבר?

ואני מסכים עם באטרס בעניין הזה:

ולמי שרוצה להתכונן ולהיזכר בעונה הקודמת:

פורסם במקור בבלוג yes.blog
העונה הרביעית של "משחקי הכס" תשודר החל מה-7 באפריל, בימי שני ב- 04:00 לפנות בוקר ושידור נוסף ב-22:00, בערוץ HD וב yes VOD.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully