וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 11: ערוץ 10 קורס אבל רפי גינת ישרוד

אביעד "צפניה" קדרון

30.5.2014 / 7:53

העונה השישית של "האח הגדול" מסתמנת כעונה הכושלת של הפורמט ורפי גינת מקריב את "עד סוף העולם" בתמורה להצלחת "כלבוטק". טור הטלוויזיה של צפניה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל כך מעניין/מערכת וואלה!, צילום מסך

אפשר להריח את הייאוש של אנשי "האח הגדול". או את הריקבון של הגופה של מה שאמורה להיות העונה השישית של פורמט הריאליטי המצליח. שבועיים וחצי עברו מאז ש"האח הגדול" עלתה לאוויר ונדמה שבינתיים, המומנטום הדורסני אליו אנחנו רגילים נעצר. ואולי זה בדיוק מה שאנשי התכנית רצו לאור הדיבורים על החזרה לתמימות העונה הראשונה. הבעיה היא שבדרך לתמימות, "האח הגדול" שכחה שלוהקו אליה מתמודדים שכבר מכירים את הפורמט ואיבדה את הדרך ואת נתוני הרייטינג הטובים אליהם הורגלה.

השליטה נמצאת בידיו של יורם זק, מעורכי התכניות האקטיביים יותר בישראל, אבל משום מה, זק מסרב לפעול ונותן לזמן לעשות את שלו. שבועיים וחצי ללא הדחה בתכנית שמבוססת, בין היתר, על הדחות הם פרק זמן ארוך מדי. אורטל גושן פרשה בגלל מחלה? אין סיבה לבטל את ההדחה. הרי באמצע העונה נכנסים דיירים חדשים, תמיד אפשר לבחור בדייר נוסף. שבועיים וחצי שמורכבים ממשימה סודית מפוספסת וממשימה רגילה בינונית הם נצח. וכך, לא ברור כמה זמן יעבור עד שמדבקת הכישלון תוצמד לעונה השישית של "האח הגדול" אבל כשהעיסוק התקשורתי העיקרי בתכנית הוא סביב בחורה שמתפשטת בתור למקלחת, כאילו אנשים לא מתפשטים מדי יום בתור למקלחת, ברור ש"האח הגדול" נווטה לכיוון הלא נכון.

הצופים רק מרוויחים מזה. ככל שבלון "האח הגדול" יצטמק, כך גם תפחת השפעת התכנית על המרחב הציבורי ואולי, בשלב מאוחר יותר, יבחרו ראשי הזכייניות השונות להשקיע את כספיהם בתכנים אחרים. כן, אולי.

שמן זית וטחינה יצאו לסיבוב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חפץ ביקרו. של עצמו/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמעט, רק אם ממש מתאמצים, יחלחלו הרחמים. הרחמים על אברי גלעד כמובן. בפעם השניה תוך שנה הוא הולך לחטוף בראש מרפי גינת. באפריל שעבר הושקה "כלבוטק" בערוץ 10 עם 23.7% רייטינג מול 20.3% רייטינג של "אחד נגד מאה". שנה עברה, ו"כלבוטק" פותחת עונה חדשה ביום שני מול, תאמינו או לא, "המיזם" המדשדשת. גינת הריח דם במים ומיהר לזנק. נדמה שאפשר לומר קדיש על "המיזם". היא לא תשרוד את המתקפה הזו. לא אחרי שלושה שבועות של רייטינג בינוני.

הסיפור האמיתי כאן הוא לא הקריסה (שהיתה צפויה ממרחק קילומטרים לכל מי שהוא לא מנכ"ל רשת) של "המיזם" אלא הנכונות של רפי גינת, מנכ"ל ערוץ 10, להקריב, שוב ושוב, תכנים שונים המשודרים בערוץ 10 לטובת הצלחת פרויקטים אישיים. הרקע לשיבוץ "כלבוטק" בימי שני משעשע שכן ממש לאחרונה, "עד סוף העולם" עברה דירה ושובצה לשידור בימים שני ושלישי. לאחר השינוי הזה, גורם בערוץ 10 אמר שלא לציטוט כי אינו מבין את שינויי הפרוגרמינג שחלים בערוץ. שבוע אחד אחרי האמירה הזו, "עד סוף העולם" עוברת דירה פעם נוספת לימים ראשון ושלישי. את משבצת השידור שלה תופסת, כאמור, "כלבוטק". למרות ש"עד סוף העולם" התחזקה באופן איטי מול תכני רשת, מישהו בערוץ 10, נחשו מי, החליט שיהיה עדיף לשבץ אותה מול "אבודים" החזקה ולתת ל"כלבוטק" לבלוס את "המיזם".

כמה אירוני שבזמן ש"הישרדות" עדיין משמשת נושא למאבק משפטי בין ערוץ 10 ורשת וכשברקע נשמעים קולות ויוזמות חקיקה, נדירים כמובן, לסגירת ערוץ 10, התכנים השונים בערוץ 10 מוסתים אחד כנגד השני והופכים לקורבן, מסתמן שהשורד היחיד מסגירתו של ערוץ 10 יהיה רפי גינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully