וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 18: הקאמבק המופלא של ג'ק באוור

אביעד "צפניה" קדרון

18.7.2014 / 0:00

העונה התשיעית והמקוצרת של "24" היתה צריכה להוכיח שהיא רלוונטית וראויה לשידור - בניגוד לכל הציפיות, היא עשתה זאת בהצלחה (זהירות - ספוילרים לכל העונה התשיעית). טור הטלוויזיה של צפניה

ג'ק באוור עזב את הבניין. כלומר, עלה על מסוק ועבר להתגורר בכלא רוסי. סביר להניח שמדובר בכלא רוסי, זה לא שיש באמא רוסיה יותר מדי הזדמנויות נדל"ן. העונה התשיעית המקוצרת של "24" סיימה השבוע את ריצת המבחן בהצלחה יתרה. קווי עלילה נסגרו, קווי עלילה נפתחו ובתווך הוכיחו יוצרי הסדרה כי "24" היא יותר מסדרת אקשן רגילה – "24" היא סדרת אקשן שלא מתביישת לעסוק במיתולוגיה שלה ולהביא אותה לקדמת המסך.

מלכתחילה החזרה של "24" היתה בעייתית. האם לג'ק באוור יש באמת מקום בחיינו? מה הסיכויים שמיליוני אנשים יצפו, באופן עקבי, בשובו גיבור אקשן שכמעט הפך ללא רלוונטי בעקבות ההאצה בקצב השינויים בעולם. בדיוק כמו ג'ון מקליין, גם ג'ק באוור היה צריך להצדיק את קיומו בעידן החדש.
לרגעים, בודדים יש לציין, היה נדמה שהקאמבק של "24" עתיד להיות אחד הכישלונות המפוארים בתולדות הטלוויזיה המודרנית אולם בדיוק כמו ג'ק באוור, "24" ידעה להרים את עצמה מהרצפה ולהילחם על חייה.

הפרק האחרון בעונה המקוצרת היה דוגמה נהדרת להצלחת הקאמבק. רבות נכתב על שינוי הפורמט של "24": לא עוד 24 פרקים המתארים יממה כי אם 12 פרקים המתארים יממה. השאלה הגדולה סביב העונה, חוץ משאלת הישרדותו של ג'ק באוור, היתה כיצד יוצרי הסדרה יתמודדו עם הקפיצה הזמנים. הפרק האחרון טיפל בסוגיה בדרך מופלאה – הקפיצה בזמן הגיעה בעשר הדקות האחרונות של העונה כשהיא מדלגת על 12 שעות וכך השעון המלווה את הסדרה, כמעט לא השתנה.

24.
הקאמבק המפתיע של השנה

בנוסף להתמודדות עם הקפיצה בזמן, יוצרי "24" הפליאו לשנות, בצורה שנראתה טבעית – בדיוק כמו השעון, את דמותו של ג'ק באוור. הסצנה בה ג'ק מגלה כי אודרי מתה מזקקת במדויק את השינוי. לרגע נדמה כי באוור, אחרי תשע עונות עמוסות, נכנע והחליט להתאבד. באוור, ברנש שהקפיד לשמור את רגשותיו לעצמו פרט לשחרור "damn it" מדי פעם, לא עמד בעומס הרגשי.

העומס הרגשי נבנה בהקפדה לאורך הפרק. תחילתו בסצנה בה קלואי אומרת לג'ק שהיא, ככל הנראה, החברה היחידה שנותרה לו. ג'ק מתייחס לאמירה הזו בסצנה האחרונה בה הוא מקריב את עצמו על מנת שהרוסים ישחררו את קלואי וברגע נדיר, השניים אף אוחזים ידיים. המופע של שיא הרגש אליבא דבאוור לא היה עוצמתי יותר מעולם.

החלטתו של באוור לא מפתיעה. לא בעונה הזו. לאחר שנים ארוכות בהן באוור היה מוכן להקריב אינסוף אנשים וחברים קרובים למען שלום עולמי, הוא לא מוכן לוותר על קלואי, החברה היחידה שנותרה לו. הפוסטר שקידם את העונה התשיעית רמז לבאות – בפוסטר מופיע ג'ק כשהוא מגן על קלואי, לא על העולם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החברה היחידה של ג'ק/מערכת וואלה!, צילום מסך

והעולם? העולם יזכור את ג'ק באוור. נשיאים באים ונשיאים הולכים אבל כולם, כך נראה, מכירים את פועלו של ג'ק באוור. בעצם, לא כל העולם יזכור את באוור. תצוגת המשחק הנהדרת של וויליאם דיוויין כנשיא הלר בסצנה בה הוא מלווה את ארונה של בתו היא אחד מהרגעים המצמררים שנראו לאחרונה בטלוויזיה. הנשיא הלר לא היסטרי לאחר מותה של בתו, הוא אפילו נינוח. כחולה אלצהיימר הוא יודע שלא יזכור שהיא מתה. מה הטעם בהבעת רגשות?

מפתה לדמיין כיצד תיראה העונה הבאה של "24". כלומר, אם תהיה אחת. נכון לעכשיו לא התקבלה כל החלטה בנוגע לעתידו של באוור. אבל הפונטציאל, הו, הפוטנציאל. אחרי ש-"24" הוכיחה כי היא רלוונטית גם לאחר ארבע שנות היעדרות, העתיד, על כל דקותיו, נראה ורוד מתמיד.

מה חשבתם על העונה התשיעית של "24"? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully