וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצופים ישמחו להפוגה מכל הפרשנויות והאולפנים"

25.7.2014 / 10:51

בצל הלחימה, ואחרי שכבר פעמיים נדחתה עלייתה לאוויר של תוכניתו החדשה, איל קיציס מסביר לוואלה! ברנז'ה מה הציפיות, מהם שיקולי התוכן, ומה דעתו על שידור "האח הגדול" בימים אלו

"יום חמישי בערב, תוך כדי שאנחנו מצלמים את התכנית הראשונה, התחילה הפעולה הקרקעית בעזה. למחרת, כל מה שצילמנו הרגיש מאוד לא אקטואלי, האווירה השתנתה ולשדר את התכנית הרגיש מאוד לא מתאים", מסביר איל קיציס את ההחלטה שיישרה קו עם המציאות מחוץ לאולפנים - שלא לשדר ביום שישי שעבר את תוכניתו החדשה "תוכנית קיציס" לאוויר, וחושף חלק מהשיקולים המורכבים, וגם מההפסד הכספי הגלומים בעשייה טלוויזיונית מהסוג הזה.

על רקע האירועים: קשת מורידה מהאוויר את "חי בלילה" ו"אנשים"

השיחה עם וואלה! ברנז'ה נערכת בדיוק שבוע אחרי, ביום חמישי, כאשר גם כעת - עדיין לא ברור אם תוכניתו תשודר בשישי כרגיל. לדבריו, "אני מניח שגם היום, לפני ואחרי הצילומים, נתלבט אם כדאי לעלות לאוויר. נכון לעכשיו אנחנו עולים".

מה הולך לקרות בתכנית הערב?

"מה שבטוח נעשה זה לתת את הפרשנות שלנו לשבועיים האחרונים ולשלב את החברים מ'ארץ נהדרת' לכמה קטעים משעשעים. הכל במטרה לגוון קצת לצופים את רצף שידורי החדשות הבלתי נגמר הזה".

"יש דברים שכדאי וצריך להגיד ויש כאלה שעדיף לחכות איתם קצת"

בשל אירועי הלחימה אשר עדיין נמשכים, לא מן הנמנע שהפיתרון שיתקבל במערכת התוכנית יהיה להעניק לצופים גרסה מרוככת יחסית למה שהם הורגלו בתוכניות סאטירה אחרות. "ארץ נהדרת", למשל.

לדברי קיציס, "הפורמט של התכנית הוא אקטואלי, ככה שבכל מקרה היינו מתעסקים בחומרים שעשו את השבוע., אבל ברור שאי אפשר להתעלם מזה שאנחנו במצב של מלחמה ויש דברים שכדאי וצריך להגיד ויש כאלה שעדיף לחכות איתם קצת".

מה ההבדל בין הפקת תכנית כזו ל"ארץ נהדרת"?

"התכנית החדשה הרבה יותר קטנה. הרבה יותר צנועה הפקתית. אין שחקנים, אין תלבושות ושעות של איפור. אין מערכונים מורכבים שמצטלמים לאורך ימים ארוכים כל השבוע".

מה דעתך על שידורי החדשות מסביב לשעון?

"גם כשלא קורה פה כלום משדרים אצלנו משהו כמו שלוש שעות חדשות ביום. בכל ערוץ. אז ברור שצרכני חדשות כמונו, בזמן מלחמה, ירצו להיות מעודכנים שבע פעמים בשעה. גם שדרני ופרשני החדשות שלנו מיומנים מאוד בלמשוך שידור כמה שרק צריך. לצערי, בימים האחרונים יש הרבה על מה לדווח וקשה להוריד עיניים מהמסך".

"אם נקבל רייטינג של 20% זה יהיה סבבה"

נושא אחר שעורר השבוע, ולא רק, לא מעט ביקורת, בעיקר ברשתות החברתיות התקשר לתוכנית אחרת של הזכיינית - "האח הגדול", ולהחלטתה של קשת לשדר אותה למרות האירועים העצובים. בקשת הסבירו את החלטה לצופים בצורך בהפוגה, אך בתעשייה ברור היה שמדובר גם בשיקולים כלכליים הקשורים במגבלות הפורמט המצריך שידור חי.

אתה בעד או נגד שידור "האח הגדול" בזמן מלחמה, ואם כן, למה הוא כן, ואתם לא?

"קודם כל אף אחד לא אמר שאנחנו לא. בחרנו לא לשדר בשבוע שעבר בגלל שזה היה ממש היום הראשון לפעולה הקרקעית, עם ההרוג הראשון של המבצע ולאף אחד לא היה חשק לראות משהו אחר מאשר חדשות. היום אני מרגיש שהצופים ישמחו להפוגה מכל הפרשנויות והאולפנים הפזורים על גגות וגבעות ברחבי הארץ. ואם כבר הזכרנו קודם רייטינג, בעניין הזה אין ספק שהמספרים מראים שהצופים מאוד שמחים מהשידורים האלה של האח הגדול. אז יאללה קבלו את החתן והכלה במחיאות כפיים סוערות".

ולשאלה החשובה באמת: לאיזה רייטינג אתה מצפה?

"קודם כל חשוב לי לעשות תכנית טובה לטעמי. חוץ מזה התכנית משודרת ביום שישי שמלכתחילה זה לא יום של רייטינג. עכשיו אחרי שהתנצלתי, אם נהיה בסביבות 20 אחוז, קצת פחות קצת יותר זה יהיה סבבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully