וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתום זה השחור החדש: שיחה עם כוכבת "אורפן בלאק"

טטיאנה מסלני עדיין לא קיבלה מועמדות לפרסי האמי אבל מבחינתה, אהדת המעריצים היא הפרס הטוב ביותר. דודי כספי נפגש עם כוכבת ויוצרי "אורפן בלאק"

יח"צ - חד פעמי

בכל קיץ לאחר הכרזת המועמדים לטקס פרסי האמי קמים מבקרים וכתבי טלוויזיה - שלא לומר מעריצים – שתובעים צדק למען כוכב כזה או אחר שנשאר מחוץ לקטגוריות הנחשקות. בין אם זו סדרה מאחת הרשתות הארציות שעוררה באזז ורייטינג אבל נרמסה על ידי סדרות איכות מערוצי הכבלים או תצוגת משחק מופתית שבסופו של דבר לא הותירה חותם בקרב המצביעים – תמיד יש חוסר שביעות רצון. 2014 מסמלת את השנה השנייה ברציפות בה אחת השחקניות המוערכות ביותר על ידי המבקרים נשארה מחוץ לקטגוריית השחקנית הראשית בדרמה: טטיאנה מסלני, כוכבת "אורפן בלאק".

סדרת האקשן/מדע בדיוני, המשודרת בערוץ ביביסי אמריקה בארה"ב ועונתה השנייה עולה היום (שני) אצלנו, זכתה לשבחים רבים בקרב מבקרי הטלוויזיה האמריקאים, כולם שופעי מחמאות כלפי מסלני, המגלמת צרור של דמויות בסדרה אחת. עלילת "אורפן בלאק" מזמנת למסלני עבודה מפרכת של גילום שיבוטים גנטיים של אותה הבחורה בגרסאות שונות, והוורסטיליות לבדה לכדה במהרה את לב הצופים. לצד אליסון עקרת הבית מהפרברים, קוסימה המדענית והלנה האוקראינית שאינה יציבה בנפשה, השיבוט המרכזי שמגלמת מסלני הוא זה של שרה, שנמצאת במעקב על ידי אלו שהינדסו אותה ואת אחיותיה משום שהיא היחידה שהצליחה להוליד בת, קירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתם לא רואים כפול/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפופולריות של הסדרה הביאה אלפי מעריצים לפאנל מיוחד במסגרת כנס קומיק-קון שנערך בסן דייגו לפני כשבועיים. "דווקא הייתי אומרת שזה בא בקלות לגלם שורה של דמויות כי זה כמו לשחק מספר תפקידים בפרויקטים שונים במקביל ואתה הולך וחוזר בלי בעיה", אומרת מסלני (28) שהיתה מועמדת לגלובוס הזהב על תפקידה. "אם למדת בבית ספר למשחק, זה לא זר לך כי שם אתה תמיד עובד על מחזות נפרדים ומתמרן בין דמויות. זה משהו שבא באופן טבעי מכורח המקצוע הזה, מה גם שאתה צריך להיות קצת מחופף בראש".

כיצד את מתכוננת מנטלית לפני שאת מגלמת כל דמות מחדש?

"התהליך משתנה משיבוט אחד לשני, אני נעזרת במוזיקה ובתנועה כדי להיכנס להלך הרוח של הדמות, אבל עם קוסימה למשל עברתי על תחקירים גנטיים כדי להתחבר למקצוע שלה ועם הלנה דוחסים אותי בתוך קופסה עד שאני משתגעת (צוחקת)".

כמה חשוב בעינייך ערך הקאלט שמיוחס לסדרה הודות למעריצים?

"אני רוצה קודם כל להודות להם על כך שהם לא רק צופים בסדרה אלא גם מכריחים חברים לצפות, כי שמעתי לא אחת על מעריצים שפשוט הפצירו באנשים סביבם להשלים את כל פרקי העונה הראשונה. אני בהלם מהמחוות שקיבלנו, למשל היתה מעריצה שכתבה לי שיר שמצאתי בטאמבלר ויש סרטון שרץ ביוטיוב של קבוצת ילדים שהמחיזה את סצנת ההתערבות של אליסון מהעונה הראשונה, זה אדיר".

האם התאכזבת שלא קיבלת עדיין מועמדות לאמי?

"אני חושבת שאנחנו נמצאים בנקודה בזמן של טלוויזיה מרתקת בצורה יוצאת דופן ואני בת מזל לעבוד בתקופה כזו עם הסדרה שלנו לצד סדרות נוספות. פרסי האמי הם דבר נהדר אבל עבורי, הפידבקים מהמעריצים זו הסיבה שאני עובדת בתחום הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השיבוט מתחיל בתוכנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכוח שמאחורי "אורפן בלאק" הוא צמד היוצרים ג'ון פוסט וגרהאם מנסון, שהכירו כשעבדו על סדרת הדרמה "להיות אריקה", שרצה במשך ארבע עונות. מסלני, אגב, שיחקה גם בה. פוסט הוא במאי שביים בעבר פרקים בסדרות "הכי גאים שיש" ו"זינה הנסיכה הלוחמת" בעוד מנסון היה תסריטאי בסדרות קנדיות כמו "פלאשפוינט" ו"Endgame". "הסדרה היא אתגר כתיבה בראש ובראשונה משום שמדובר בפאזל מורכב שבמרכזו שחקנית אחת שמגלמת כמה דמויות", מסביר פוסט, "שאנחנו כותבים תסריט, אנחנו צריכים לקחת בחשבון כמה מבין המשובטות אנחנו הולכים לשלב בעלילה השבוע ואיך זה יתחבר לסיפור העל של הסדרה".

"וכמובן שישנם שיקולים הפקתיים שהם אתגר יומיומי בגלל העניין הטכני הזה", מוסיף מנסון, "באופן כללי אנחנו עובדים לפי תימה בכל עונה, כולל בשלישית שהתחלנו לעבוד עליה לאחרונה. ומי שחד אבחנה יכול גם לשים לב לזה בשמות הפרקים; בעונה הראשונה כל השמות הם למעשה ציטוטים מספרו של צ'ארלס דארווין אבי האבולוציה "מוצא המינים" ובעונה השנייה הם כולם ציטוטים מכתביו של הפילוסוף סיר פרנסיס בייקון. מבחינתנו זו בחירה של רלוונטיות לנושא העל של העונה והכיוון שבו אנחנו הולכים ומי שבוחרת את השמות היא למעשה היועצת המדעית של הסדרה, קוסימה הרטר, שעל שמה אגב קראנו לדמות קוסימה".

מה אתה יכול לספר על העונה השנייה?

"מבלי לתת ספוילרים אנחנו הולכים לקחת מעט יותר סיכונים ולהתרחק מהתסריט המקורי, בטח ברמה טכנית אנחנו עומדים לבחון את עצמנו יותר כמו גם את השחקנים שמצטרפים העונה. יש הרבה מחשבות כמה רחוק אפשר ללכת בסדרה סביב שיבוט ואנחנו לא עומדים ללכת רחוק מדי בעתיד הקרוב, אבל אנחנו כן נכנסים יותר לעומקם של דברים וכבר בסוף צילומי העונה השנייה הבנו כמה ארוכה הדרך שיש לנו עם הדמויות שיצרנו. העיקר שלא נאמץ יתר על המידה את טטיאנה".

נוכח התהפוכות הצפויות, כמה אתם יודעים מהו הכיוון הסופי בסדרה?

"אנחנו די סגורים לאן אנחנו רוצים להגיע עם העלילה אבל המסע משתנה ללא הרף. מאידך, ככל שהעלילה מתעבה כך אנחנו ממוקדים יותר לגבי הרעיון של כיצד הכל אמור להסתיים".

"אורפן בלאק" משודרת בימים ראשון-חמישי בשעה 22:00 ב-HOT Zone וב-HOT VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully