וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריות של הכס: תזמורת בניו יורק מעלה מופעים בהשראת סדרות טלוויזיה

18.8.2014 / 12:56

"משחקי הכס", "בחורה חדשה" ו"חניבעל" משתלטים על ערבי אופרה ניו יורקיים בשילוב בין הקלאסי לפופי, בתקווה לכבוש כך את לב הקהל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשה לי לשיר לך רצ'יטטיב קטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנה דרך טובה להנחיל קצת קולטורה להמונים. התזמורת הניו-יורקית One World Symphony, חרתה על דגלה "פרוגרמינג הרפתקני", כלשונה, כדי למלא את המושבים בישבני הקהל. במסגרת הזו הושקה עונה חדשה של התזמורת בשם "Operasodes", התכה בין "אופרה" ל"פרקים", שבמסגרתה הם מתמקדים בשלוש סדרות טלוויזיות: הפנטזיה האפית והרצחנית "משחקי הכס", דרמת המתח על הקניבל האהוב "חניבעל", והמשונה מכולן - הסיטקום "בחורה חדשה" בכיכובה של זואי דשאנל.

כל מופע שמוקדש לאחת מהן משתמש ביצירות קיימות - קלאסיות ועכשוויות כאחת - כדי להביא את רוחה של הסדרה אל הבמה. במקרה של "משחקי הכס" (שיזכו לשני ערבים רצופים ב-1 ו-2 בפברואר) ניתן למצוא ברפרטואר בין היתר את הריכרדים ואגנר ושטראוס, את מוצרט וצ'ייקובסקי, ולצדם גם אנני לנוקס בשיר שביצעה בפסקול "שר הטבעות". בערבים של "בחורה חדשה" (26 ו-27 באוקטובר) יבוצעו יצירות של מוצרט ופוצ'יני, ולצדם נתח ניכר של עיבודים תזמורתיים לפופ עכשווי יותר או פחות, דוגמת קייטי פרי, ביורק וזואי דשאנל עצמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחורה חדשה במיוחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערבים שיוקדשו לשני הסדרות הללו הם רק המתאבן לקראת "חניבעל", שמגיעה בסוף מאי ותחילת יוני 2015, ומבוססת הן על הסדרה שמשודרת בימים אלה (אצלנו בארץ ב-yes) והן על הספרים המקוריים של תומאס האריס. שם לצד סטרבינסקי, ויוואלדי ובאך, תהיה אופרה מקורית שיצר סונג ג'ין הונג - המלחין, המנצח, הפרוגרמר והוגה כל המיזם הזה. הרשעות והאפלה של הרוצח שיצר האריס, נסכו ביונג השראה ליצירה הזו.

הונג כבר הקדיש בעבר ערבים לתמהיל של קלאסי וחדש, כמו גם לסדרות טלוויזיה, מה שהפך את One World Symphony ליעד שיקי למדי עבור הקהל בניו יורק, וזיכה אותם בביקורות משבחות על המצאה מחדש של החוויה התזמורתית. הנה דוגמה מתוך חזרות של התזמורת בתחילת השנה לערב שהוקדש לפרק המופת "אוזימנדיאס" מתוך "שובר שורות" - ולמעשה פועל בהשראתו ובהשראת הפואמה המקורית של פרסי שלי - קטע שבו התזמורת כולה תיעלה את המילה החביבה על ג'סי פינקמן, "ביץ'", לטובת היצירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully