וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד"ש מהניינטיז: ריאיון עם טורי ספלינג וג'ני גארת'

פליטות "בוורלי הילס 90210" חזרו לשתף פעולה בסדרה הקומית "Mystery Girls". לשם המאורע הן שוחחו עם כתב וואלה! תרבות והעלו זכרונות

יח"צ - חד פעמי

שנת הלימודים בדיוק יצאה לדרך ובטיימינג הולם, אחת מקבוצות התיכוניסטים הפופולריות ביותר שנראו על המסך נמצאת כאן שוב. 24 שנים מאז התלווינו לראשונה לעלילות התאומים וולש ממינסוטה שנחתו בשכונה היוקרתית בעולם, והנה כוכבי "בוורלי הילס 90210" חוזרים במלוא הכוח. תחילה היה זה איאן זירינג, סטיב סנדרס כזכור, שזכה למעמד פולחן הודות לסרט האסונות "שארקנדו" בכיכובו שהוקרן בערוץ המד"ב בארה"ב בקיץ שעבר, זכה לתשואות אירוניות ולסרט המשך מגוחך ומצליח לא פחות. ג'ייסון פריסטלי מצדו סיים את "קוראים לי פיץ" ונכנע לגחמות המעריצות של ברנדון וולש כשפירסם אוטוביוגרפיה על חייו ככוכב נעורים. אבל מעל אלו ניצבות ג'ני גארת' וטורי ספלינג, שחזרו לכותרות הצהובונים נוכח התלאות בזוגיות של כל אחת. אצל האחרונה זה הפך לריאליטי אקסטרים.

באביב האחרון עלתה לאוויר תוכנית הריאליטי החדשה של ספלינג (41), שצולמה בסמוך לשידורה המקורי, העוקבת אחר המשבר בנישואיה לבעלה השני ואבי ארבעת ילדיה, דין מקדרמוט. לאחר שכבר מכרו את חייהם למצלמות הריאליטי בשלל תוכניות בעשור החולף, על פניו לא היה מדובר במשהו שלא נראה בעבר, אבל האופן שבו השתעבדה ספלינג להתמודדות מול האומה של השלכות הבגידה לכאורה של בעלה, עורר תרעומת. רבים ביקרו אותה על כך שמכרה את נשמתה ואת קודש חיי המשפחה לטובת נוכחות טלוויזיונית, בעוד אחרים הטילו ספק שבכלל מדובר בסיפור אמיתי ולא ניסיון להישאר בעין הסערה, כתחבולה לקדם את "Mystery Girls", הסדרה הקומית החדשה שבה שוב איחדה כוחות עם ג'ארת' ואשר שודרה בקיץ בארה"ב.

טורי ספלינג היא מי שלעד נודעת בשל הייחוס המשפחתי, שכן אביה המנוח אהרון ספלינג אחראי לשלל סדרות מצליחות, בהן "שושלת", "ספינת האהבה" וגם "בוורלי הילס 90210". היא דמות קבע במדורי הרכילות – החל מהעובדה שאמה נישלה אותה מהירושה כך שטורי לא קיבלה נתח מההון שהותיר אחריו אביה, ועד למאבק שלה במשקל. בריאיון שנערך לפני שבועות אחדים במלון הבוורלי הילטון, הממוקם בדיוק באותו אזור מיקוד אגדי, היא דווקא מרגישה שהסדרה החדשה היא סוף כל סוף התחברות שלה לשורשים המקצועיים שטבועים בגנים המשפחתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'ני וטורי, "Mystery Girls"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בתור מי שצפתה מהצד באבי יוצר סדרות במשך שנים, זה משהו שאני מאוד אוהבת, והעניין של ליצור ולכתוב את הסדרה החדשה הזו בא לי באופן טבעי", מספרת ספלינג. "כשכל החברים שלי נסעו למחנה קיץ בחופש הגדול אני נשארתי כדי לעבוד עם אבא שלי, הייתי מוקסמת מכל אספקט של היצירה וידעתי שגם שאהיה גדולה גם אני ארצה לבדר את הקהל בצורה דומה. הבן הבכור שלי ליאם בן ה-7 מזכיר מאוד את אבי, הוא מהופנט מכל מה שקשור בטלוויזיה. הוא מבין מהר מאוד את העלילה שמתפתחת אל מול עיניו כצופה".

זה היה איחוד מתבקש שלך ושל ג'ני?
"יצרתי את הסדרה כשאני חושבת על ג'ן באופן ספציפי ולא הייתי בטוחה אם היא בכלל מעוניינת או זמינה. מרגע שהתסריט היה מוכן שלחתי לה אותו באימייל וכתבתי 'יש פה תסריט לסדרה נהדרת, אם זה לא מוצא חן בעינייך זה בסדר גמור'. הייתי מתוחה כי אני לא חובבת גדולה של לבקש טובות מקצועיות מחברים ולא רציתי להיות בנעליים הללו. למזלי היא אהבה את מה שהיא קראה ועבור שתינו התזמון היה מושלם".

יש ניסיון להיבדל מהדמויות האלמותיות של קלי ודונה?
"הייתי אומרת שאנחנו דווקא משחקים לתוך הדינמיקה הזו. שתי הדמויות שלנו, הבלשיות החובבות צ'ארלי והולי הן למעשה כוכבות עבר שהייתה להן סדרה מצליחה בניינטיז, וכתבתי את התרחיש כקריצה לימי '90210' על שתי בחורות שהיו פעם בשיא תהילתן. כשרק חשבנו על איזה תסריטאים נרצה להביא, לא עלה במוחי רעיון לסדרה שכבר עשתה את מה שאנחנו כתבנו. אבל אם הייתי מוכרחה לנקוב בשם כלשהו הייתי אומרת שזה שילוב בין 'פשוט נהדרת' הבריטית והסדרה הבלשית המצוירת לילדים 'סקובי דו'. רציתי שאנשים יצאו איתנו להרפתקאה כיפית מלאה בבדיחות על תרבות הפופ והרבה מאוד צבע. אני מעריצה של סדרות מסתורין מהאייטיז כמו 'בלשים בלילה' ו'רמינגטון סטיל'. וכמובן גם 'המלאכיות של צ'ארלי' שאבי יצר".

איך האינטראקציה שלך עם המעריצים השתנתה מאז שנות ה-90?
"אני מכורה לרשתות החברתיות, זו ברכה בעיניי שכל אחד יכול לעשות זאת במו ידיו ולא צריך אנשים אחרים שיסייעו לך להפיץ את הבשורה שלך. הכל חינם ומיידי, אני יכולה להתחבר לאנשים מכל רחבי העולם, לקבל תגובות ועצות, לשמוע מה אוהבים ומה לא".

כמה פעמים ראית בטוויטר #DonnaMartinGraduate?
"המון (צוחקת). וגם שמעתי שבישראל יש מסעדה או בר עם השם של הדמות".

כן, יש ליין מסיבות בתל אביב.
"אז למה לא מזמינים אותי להיות אורחת הכבוד?".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סקובי דו" פוגש את "פשוט נהדרת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמיטב המסורת ממסדרונות תיכון ווסט בוורלי, הצלע המשלימה של דונה מרטין היא קלי טיילור, הבלונדינית היפה של השכבה, אותה גילמה ג'ני גארת' (42). לא רק שהיא הופיעה בכמות הרבה ביותר של פרקים במרוצת עשר העונות של "בברלי הילס 90210" והפכה להיות המובילה שלה כשפריסטלי עזב ב-1998, גארת' הייתה גם זו שהעבירה את הדגל הלאה כשכיכבה בעיבוד המחודש "90210" שעלה ב-2008. היא גילמה את קלי טיילור הבוגרת, הפעם יועצת בתיכון ואחות של ארין סילבר, מנישואיה של אמה ג'קי לאביו של דיוויד סילבר. גארת' הופיעה כמעט לאורך כל העונה הראשונה, בה גם התארחה ספלינג בתפקיד דונה שהפכה למעצבת אופנה נחשבת ואפילו שאנן דוהרטי בתפקיד ברנדה התיאטרלית, אלא שבעונה השנייה הסדרה כבר מצאה קצב עצמאי וגארת' נבעטה החוצה.

גארת' לא הסתירה את המרמור ואמרה, "הייתי שמחה להיות חלק מההתחלה של הסדרה הזו, אבל היא כבר הפכה מאז לעוד סדרה שראינו הרבה פעמים". מאז נאלצה להתמודד גם עם בגידה לכאורה מצד בעלה השחקן פיטר פצ'ינלי ("האחות ג'קי"), שעלה על הגל בהוליווד כחלק מאנסמבל סדרת הסרטים המצליחה "דמדומים". השניים התגרשו סופית ביוני 2013 והיא נותרה עם שלוש בנותיהם. כמו ספלינג גם גארת' הצטלמה למספר תוכניות ריאליטי, מ"רוקדים עם כוכבים" ועד "The Jennie Garth Project", תוכנית שעוקבת אחרי גארת' כשהיא "מעצבת מחדש את ביתה וחייה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברות חזקה מתמיד/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלא כמו ספלינג הטוטאלית שקורנת ברגע שהיא מתחילה להתראיין, גארת' מחייכת במבוכה ומקשיבה בקפידה לפני שהיא משיבה. "לעבוד עם טורי זה כמו לחזור ולרכוב על אופניים, כאילו הזמן עצר מלכת, החברות בינינו חזקה מתמיד", היא אומרת. "הסדרה החדשה נמצאת עם האצבע על הדופק ועוסקת בכל מיני דמויות וסיפורים שאנחנו מכירים מתרבות הפופ, וגם כוללת אנשים מכל מיני סוגים. אפילו משהו כמו תמיכה בשיוויון זכויות להומוסקסואלים זה דבר שהוא כה הכרחי להציג בסדרה טלוויזיה כיום. זה דבר שחשוב לטורי ולי. זו סדרה מאוד אופנתית ואקטואלית. לך תדע מה יהיה בגלגול הבא של שתינו".

את מרגישה שיש רצון של המעריצים לראות אתכן או שילוב אחר של כוכבים מהסדרה המקורית שוב יחד?
"אני מרגישה שאנחנו חייבים את זה למעריצים האדוקים של הסדרה, הם אלו שהפכו אותה להצלחה כבירה שכזו, וזה גם היה בנקודה מכרעת מבחינת הטלוויזיה כשכוחם של צופים באמת הוכיח את עצמו. הם אלו שהצילו אותנו והרימו אותנו לפסגה. אני נהנית מקריצות ומחוות לנדוניה המיוחדת הזו שכולנו נושאים".

וגם ביקרת בישראל בחנוכה 1992.
"נכון, ואני לא חושבת שהיה משהו ברשימת החובה של כל תייר שלא עשינו; לימדו אותנו לירות בעוזי, נסענו למרחצאות בים המלח ולבית לחם. ולכל יעד כזה נסענו באוטובוס עם הכיתוב "90210" עליו והייתי מבועתת כשהבנתי שבכל מקום יזהו אותנו. זאת הייתה חוויה שלא אשכח מאותן שנים של שיא ההצלחה של הסדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully