וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנדיקט קמברבאץ': "הפצצת דעא"ש לא תעזור - צריך להבין אותם"

11.9.2014 / 17:30

"עלינו להבין באמת את ארגון המדינה האסלאמית", אומר השחקן האהוב ("שרלוק", "האויב בתוכנו - סטאר טרק"), שהיה מתנגד פעיל ועקבי למעורבות הבריטית בלחימה בעירק

בנדיקט קמברבאץ' בפסטיבל טורונטו. GettyImages
"אם אגויס, אלך". בנדיקט קמברבאץ'/GettyImages

לשחקן הנערץ בנדיקט קמברבאץ', שממש לאחרונה זכה באמי על תפקידו כשרלוק הולמס בסדרה של ה-BBC, יש כמה רעיונות להתמודדות מול ארגון הטרור הרצחני והאכזרי המדינה האסלאמית (לשעבר דעא"ש). קמברבאץ' השמיע את קולו מספר פעמים בעבר נגד המעורבות הבריטית במלחמה בעירק, וכעת רואה במדינה האסלאמית תוצר נלווה לכך. לדבריו, הפצצה של הטרוריסטים לא תועיל כי היא הורגת את המחבלים, אבל לא את הרעיון. "למעשה", הוא אומר, "הפצצות לפעמים מחזקות את הרעיון".

בראיון השבוע הוסיף השחקן ואמר כי "עלינו להבין באמת את ארגון המדינה האסלאמית - זה האופן שבו נוכל ללחום בו ולשנות אותו". אך הוא מבהיר בלשון שאינה משתמעת לשני פנים: "אם אגויס, אלך, כי זה משהו חיוני לאידאולוגיה של כל אדם על הפלנטה, לא משנה לאיזה גזע או אמונה אתה משתייך. זה או הדרך שלהם (המדינה האסלאמית) או מוות - זהו הפיצול הכי מובהק במוסר ובעקרונות שחזינו בו מאז הפשיזם במלחמת העולם השנייה, ובעבר לא באמת הייתה לנו הבנה משותפת שאיחדה אותנו מול משהו שמנוגד באופן כה קוטבי לכל מה שקדוש בחיים, כשם שקורה במקרה הנוכחי".

קמברבאץ' מפרט את האג'נדה השונאת של המדינה האסלאמית ואומר עליה כי היא "בלתי תיאמן, מעוררת אימה וחייבים לעמוד מולה. אבל אני חושב שהדרך החכמה לעשות זאת היא קודם כל להבין אותה על בוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully