וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 26: ישחקו המפורסמים לפנינו

אביעד "צפניה" קדרון

19.9.2014 / 0:00

לפני שהמפורסמים לא ידעו לשיר בלהקה צבאית או לבשל, הם גם לא ידעו לשחק כדורגל ולשיר באנגלית. בקיצור, הם לא יודעים לעשות כלום. בדיוק כמו ליצני חצר בימי הביניים. טור הטלוויזיה של צפניה

יח"צ - חד פעמי

באופן אירוני, לא ממש מפתיע שישראל הקדימה את העולם וחזרה לימי הביניים. מבחינה טלוויזיונית כמובן. אווירת ימי הביניים עוטפת מקומות רבים במדינה לכן אין טעם להיות מופתעים כשהדבר מגיע גם למסך הקטן. האנשים שאחראים על הטלוויזיה בישראל אפילו כבר לא מתאמצים להעמיד פנים שהם מסוגלים לנפק משהו אחר. היצירות, אם אפשר לקרוא להן כך, שנמצאות בחוד החנית כרגע: "היחידה" ו"הצילו! אני לא יודע לבשל".

מתברר שמפורסמים לא יודעים לבשל. או לשיר בלהקה צבאית. או לעשות כל דבר חוץ מלהיות מפורסמים. לפני שהמפורסמים לא ידעו לשיר בלהקה צבאית או לבשל, הם גם לא ידעו לשחק כדורגל ולשיר באנגלית. בקיצור, הם לא יודעים לעשות כלום. בדיוק כמו ליצני חצר בימי הביניים. כל מה שהיה דרוש מליצן חצר בימי הביניים הוא הנכונות להשפיל ולהביך את עצמו בפומבי. "היחידה", "הצילו! אני לא יודע לבשל", "גולסטאר", "חי ב-La La לנד" ו"רוקדים עם כוכבים" הן צלחת הפטרי עליה גדלים ליצני החצר המודרניים.

נטולי כישורים רלוונטיים וכבוד עצמי, ליצני החצר המודרניים יעשו הכל כדי להישאר בתודעה. קותי סבג, אחד מזוכי "האח הגדול" זיקק בצורה מופלאה ועצובה את מהות המפורסם הישראלי בעידן החדש: "האופק המקצועי שלי אחרי שלוש שנים בטלוויזיה הוא להיות בטלוויזיה" אמר סבג בריאיון שהעניק ל"פנאי פלוס". סבג אף טען שהוא "קומיקאי". נו, ליצני חצר.

ליצן. ShutterStock
קומיקאי. אילוסטרציה/ShutterStock

חלק מהמשתתפים בתוכניות הכלום האלה ממש מתחזקים קריירה (בחסות סוכנות ADD כמובן) מהשתתפות בתוכניות. סבג למשל כדרר ב"גולסטאר" לפני שלמד לשיר ב"היחידה". גם סלוצקי ודומינגז עשו את אותו המסלול. מה יש לאנשים האלה לתרום לעולם הבידור מלבד להיות סוג של טופו אנושי שמקבל בכל שנה צורה וטעם אחרים? שאלה טובה. (עדכון: קותי, כמובן, לא השתתף ב"גולסטאר". אלה היו אלירז שדה וג'קי מנחם. הם כל כך דומים במהותם שהיא כלום. לעזאזל).

וכך, כמו קרחון שמפשיר לאיטו, הטלוויזיה בישראל ממשיכה להתעצב בצורת כלום ופוגעת בתעשייה המקומית. הכלבים ממשיכים לנבוח אבל במקום למצוא איזון בין הכלום והממשי, גופי השידור השונים בוחרים להשמיד תעשייה שלמה.
תסריטאים, במאים, מפיקים, שחקנים – כולם נרמסים בידי הכלום. היום המפורסמים לא יודעים לבשל, מחר הם לא יידעו להיות שוטרים, בשבוע הבא הם לא יידעו להיות רופאים. הם רק מפורסמים, הם אוויר נפוח שמלא בעיקר בעצמו. והם לא הכתובת האמיתית לתלונות, הם לא האשמים. כמו כולנו, הם רק רוצים לגמור את החודש. לצערנו, בניגוד לשאר הדברים, את זה הם דווקא יודעים לעשות.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

כבר הסתיו עכשיו

ממש השבוע זה התחיל: עונת הסתיו של הטלוויזיה האמריקאית יצאה לדרך ובשבועות הקרובים אנו צפויים ליהנות מהגעתן של סדרות חדשות ומשובן של סדרות ישנות ואהובות (ושיקום מי שלא נדהם מהטריילר לעונה הרביעית של "נקמה"). גם בוואלה! תרבות נחגוג את עונת הסתיו החדשה ובסדרת כתבות מיוחדת נסקור (כלומר, אני ועידו ישעיהו הנהדר) את הסדרות ונספר לכם, כן כן, במה שווה לצפות. יש למה לחכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully