וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היי דרומה: צילומים מהסט של "משחקי הכס" חושפים שינוי משמעותי ביחס לספרים

21.10.2014 / 11:26

ספוילרים קלים לעונה החמישית: "משחקי הכס" סוטה מהמקור הספרותי שלה פעם נוספת, במקרה הזה עם קו העלילה של ג'יימי לאניסטר, שבמקום לצאת לנהרן חובר אל "אחייניתו" בדורן

ככל שמתקדמים צילומי העונה החמישית של "משחקי הכס", כך נדמה שהיא עשויה להיות שונה מאוד ממה שקורה בספרים. טעימה גדולה מזה כבר קיבלנו בסוף העונה הרביעית, כאשר מרכיב מהותי מהספר שונה כליל - יחסיהם של ג'יימי וטיריון. חדי הזיכרון זוכרים כי בעונה השנייה סיפר טיריון לברון ולשיי שכאשר היה בן 16 נשא לאישה את טיישה, מישהי שהתאהב בה אחרי שג'יימי והוא הצילו אותה מאונס, ובדיעבד התגלתה כזונה שג'יימי אירגן עבורו כדי שידע אישה. כאשר הדבר הגיע לאוזני אביו, טייווין מסר אותה למשכב של אנשי המשמר שבזה אחר זה בעלו אותה ושילמו לה לעיני טיריון.

כאשר ג'יימי שיחרר את אחיו מהכלא בגרסה המקורית, הוא ידע שזו כנראה הפעם האחרונה שייתראו ולכן הרגיש צורך להתוודות: טיישה לא הייתה זונה כלל. טייווין פשוט ביקש לבטל את הנישואין האלה ועל כן המציא את הסיפור ונעזר לשם כך בג'יימי. אישה אומללה שבאמת אהבה את טיריון ולבסוף נאנסה על ידי המונים. בתמורה לאמת שחשף ביקש ג'יימי לדעת את האמת מטיריון – האם אכן רצח את ג'ופרי? טיריון הנבגד, במאמץ להכאיב לאחיו, ענה שכן ואף נשבע להרוג את ג'יימי יום אחד. בסדרה לא היה דבר מזה. טיריון וג'יימי נפרדו כחברים טובים כפי שהיו לפני כן, מה שייצור השפעה גם על המשך דרכו של טיריון אחרי שנמלט ממעלה מלך.

כעת אנחנו למדים שגם לג'יימי אירגנה "משחקי הכס" המשך שונה בתכלית מכפי שהיה בספרים. בצילומים מהסט בספרד ניתן לראות כי בעונה החמישית מגיע ג'יימי יחד עם ברון לדורן, ממלכת מוצאו של הנסיך אוברין הי"ד, היכן שנמצאת מירסלה באראתיאון, בתה של סרסי (וגם של ג'יימי עצמו, אבל היא מכירה אותו כדודה כמובן) שנשלחה לשם על ידי טיריון בעונה השנייה כדי ליצור עמם ברית. בווידאו למעלה ניתן לראות בין היתר את איליריה חול (אינדירה וארמה), שחזרה הביתה אחרי מותו של אוברין אהובה, ואת הדמות החדשה דוראן מארטל (אלכסנדר סידיג מ"חלל עמוק 9").

נוכחותו של ג'יימי בדורן מהווה הבדל גדול מהמקור, שבו ג'יימי נשאר זמן מה במעלה מלך ואז נשלח לסייע במצור על נהרן, ואילו ברון פרש, קיבל אדמות ונשא מישהי לאישה. ניסיונה של "משחקי הכס" מוכיח כי סטייה של הסדרה מהמקור יוצרת פעמים רבות עלילות מביכות. העונה הקודמת הייתה דוגמה טובה לכך עם ניסיון החילוץ הנואל של של תיאון גרייג'וי על ידי אחותו יארה, או המסע של ג'ון שלג צפונה כדי להרוג את חברי המשמר הסוררים שהשתלטו על ביתו ונשותיו של קראסטר, בזמן שאחיו בראן נמצא צעדים ספורים משם.

רבים מהשינויים הללו נדמים כמו ניסיון ללכוד מהות שאבדה במעבר מהספרים אל המסך, ואחרים נראים כמו טקטיקות השהיה שנועדו לנפח את הסיפור ולאפשר לג'ורג' ר. ר. מרטין לנסות לצמצם פער נוסף בכתיבת הספר השישי. ייתכן שבסופו של דבר עלילת ג'יימי כפי שהייתה בספרים עדיין תתרחש אחרי ביקורו בדורן, אבל מסקרן לראות מה מתכננים יוצרי הסדרה, ובעיקר אם יצליחו ליצור מזה משהו טוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully