וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקידי ממשל בפקיסטן זועמים על "הומלנד"

28.12.2014 / 11:23

דיפלומטים פקיסטניים זועמים על הפקת "הומלנד". לתחושתם, עונתה הרביעית של הסדרה הציגה את פקיסטן כ"גיהנום מטונף" מלא טרור, כיעור ובורות, בעוד שלדבריהם "איסלמבאד זו עיר שקטה וציורית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"'הומלנד' מציגה את פקיסטן כמזלזלת באמריקאים ובערכים שלהם. זה לא נכון". קטע מתוך העונה הרביעית של "הומלנד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

פקידי ממשל פקיסטניים זועמים על שואוטיים לאחר שצפו בעונה הרביעית של הסדרה "הומלנד". לתחושתם הסדרה מציירת את מדינתם כ"גיהנום", כמוכת טרור וכמלאת כיעור ובורות. הדיפלומטים השמיעו את טענותיהם ישירות בפני המפיקים, ולטענתם דבריהם נפלו על אוזניים ערלות, כך פורסם ב"ניו יורק פוסט".

"הכפשת מדינה שהיא בת ברית קרובה של ארצות הברית (...) היא שירות רע לא רק לאינטרסים הביטחוניים של ארצות הברית, אלא גם לאמריקאיים", אמר לתקשורת הזרה דובר שגרירות פקיסטן. גורם אחר צוטט כאומר "איסלמבאד זאת עיר שקטה וציורית עם הרים יפים ושטחים ירוקים. ב'הומלנד' היא מצטיירת כגיהנום מטונף וכאזור מלחמה עם יריות, פצצות וגופות הפזורות סביב. זה הדבר הכי רחוק מהאמת". הסצנות המתרחשות באיסלמבאד, למעשה צולמו בקייפטאון, דרום אפריקה.

דיפלומטים פקיסטניים טענו עוד כי בסדרה הוצגה השפה שלהם בצורה מעוותת. "הדמויות הפקיסטניות בסדרה מדברות אנגלית כמו אמריקאים", אמר גורם לתקשורת הזרה, "בנוסף, כאשר דמויות בסדרה מדברות באורדו, המבטא שלהן רחוק מהמבטא המקומי".

תלונתם הגדולה ביותר של פקידי הממשל היא שהסדרה מתארת את פקיסטן כלא דמוקרטית וכבעלת ברית של הטרוריסטים. "הרמיזות החוזרות ונשנות בסדרה, שסוכנות מודיעין של פקיסטן מגנה על טרוריסטים על חשבונם על אזרחים פקיסטניים חפים מפשע, הן לא רק מגוכחות אלא גם עלבון להקרבת אלפי אנשי ביטחון פקיסטניים במלחמה נגד הטרור", אמר המקור. "'הומלנד' מציגה את פקיסטן כמזלזלת באמריקאים ובערכים שלהם. זה לא נכון".

בשבוע שעבר עורר פרק הסיום של העונה הרביעית סערה בישראל לאחר שראש ממשלת ישראל לשעבר מנחם בגין הושווה לטרוריסטים במסגרת הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully