וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריסטין ברנסקי: "חורה לי שלא קיבלנו הכרה בפרסי האמי"

דודי כספי, לוס אנג'לס

5.1.2015 / 6:54

ברנסקי, המגלמת את דיאן לוקהארט, כועסת על היעדר המועמדות של "האישה הטובה" לפרס האמי, ובריאיון עם כתב וואלה! תרבות מספרת על על אובדן בעלה: "לא מספיק להיות אישה טובה, את צריכה גם איש טוב לצדך"

יח"צ - חד פעמי

אל מול מפגן שרירי האיכות של סדרות הכבלים האמריקאיות, שגוזלות בקלות את תהילת העבר של דרמות ברשתות הטלוויזיה הארציות, ניצבת "האישה הטובה". לאחר שבעונה שעברה סדרת הדרמה המשפטית קצרה שבחים גורפים מצד כל המבקרים, עם הכרזת המועמדויות לאמי נודע כי הסדרה נשארה מחוץ לקטגוריית סדרה הדרמה הטובה. המעריצים זעמו, המבקרים הרימו גבה והיוצרים הביעו את חמתם בתקשורת על כך שלא זכו להכרה על עונה דשנה בת 22 פרקים, יותר מכפול ממוצע הפרקים לעונה של הסדרות שכן קיבלו מועמדות על חשבונה.

האקדמיה מצדה דבקה במגמה של זכיות ניחומים, וכצפוי היתה זו הכוכבת הראשית ג'וליאנה מרגוליס שזכתה בשנית באמי על תפקיד כאלישיה פלוריק – אחרי שבשנה שבין הזכיה ב-2011 והמועמדות ב-2012 כלל לא היתה מועמדת. כריסטין ברנסקי, שבעצמה היתה מועמדת חמש פעמים ברציפות על תפקיד דיאן לוקהארט, לא מהססת להפנות מאשימה כבר בתחילת הריאיון איתה שמתקיים במלון ההילטון בבוורלי הילס.

"מאוד חרה לי לדעת שהתסריטאים שלנו לא קיבלו הכרה על עונה יוצאת מן הכלל שכזו", היא אומרת. "מצד שני אני מנסה להישאר אופטימית ולקוות שזה יעבוד לטובתנו לטווח הארוך, ושאנשים יבינו מה זה לעשות 22 פרקים לעומת משהו כמו 'בלש אמיתי' - כי כמה פרקים הם בכלל עשו, חמישה-שישה? אצלנו מועסקים רצי מרתון שמגוללים בהצלחה עלילה בהמשכים בסטנדרטים הגבוהים. יש לנו אהדה מהציבור, אנשים שמכריזים על הסדרה שלנו כטובה ביותר, לא רק מבין הרשתות הארציות, אלא גם בהשוואה לכבלים או נטפליקס, בין אם באיך שהסדרה נבנית וכיצד היא מבוצעת על ידי השחקנים. ובעונה החדשה שמרנו על השיא אליו הגענו בעונה החמישית. אנחנו חזקים מתמיד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו חזקים מתמיד". כריסטין ברנסקי, "האישה הטובה"/מערכת וואלה!, צילום מסך
ברנסקי: "נישואין משמעם התחייבות לכל החיים, כי בנדרי החתונה אומרים 'בחולי ובבריאות, בעוני ובעושר', וזה צובר משקל לאורך השנים. אבל זה הריקוד שלך עם הפרטנר, אתם שניכם במסגרת הזו|

השינויים הקיצוניים לא עוררו בך חשש? העזיבה של ג'וש צ'ארלס או העריקה של דיאן ל"פלוריק-אגוס"?
"אני שמה את מבטחי באמונה שלמה בכותבים מעל הכל, שיש תכנית-על שמנחה אותם באופן הפעולה. ידענו כולם שג'וש עומד לעזוב ושהולך להיות פיצול במשרד, אבל למען האמת עד סוף העונה הקודמת לא ידעתי אודות הצעד של דיאן וברגע שקראתי את המהלך שהיא עושה בתסריט שקיבלתי היכתה בי צמרמורת. זו היתה עונה דרמטית שממשיכה בעוד צעד מעולה שהסדרה עומדת לקחת, ואתה מתפלא כל פעם מחדש כמה הסדרה מסוגלת להפתיע אותך ואת הצופה, וזו אינדיקציה לגאונים שמובילים אותנו. אני זוכרת איך ישבתי כמו ישו בסעודה האחרונה, לובשת שמלה אדומה ומתרברבת במיליונים של דולרים שיש באמתחתי בזכות הלקוחות שאני אביא איתי. אני חושבת שזה היה סיבוב פרסה שהקהל לא צפה".

איפה דיאן היום לעומת הדמות שפגשנו בפרק הראשון בסדרה?
"דיאן היתה הדמות שכבר ממבט ראשון הצופה חשב שהיא הבוסית שהולכת להיות הכלבה של הסדרה. היה ברור שהיא תעשה לאלישיה את המוות, היא היתה בספק אם בכלל להעסיק אותה במשרד עד שוויל התערב. אבל במרוצת הזמן אני חושבת שאחת התכונות הניכרות בסדרה היא שהנשים החזקות הן לא סטריאוטיפ, דיאן היא לא הכלבה מהגיהנום, היא קשוחה כשהיא צריכה להיות וגם יודעת להעריך את אלישיה. הסיבה שהיא ערקה העונה למשרד החדש היא כדי להמשיך ולעבוד עם אלישיה ובארוחת הצהריים המשותפת שלהן בתחילת העונה היא אומרת לה שהן יכולות להיות משרד עורכי הדין המוביל, בראשו עומדות נשים. אני חשה שדיאן ידעה שיש פה הזדמנות נהדרת עבור שתיהן בעבודה יחד וזה השתלב באופן מושלם בעלילה. זה מצוין שהיא לא 'השטן לובשת פראדה' שלבושה בבגדי מעצבים ורודה באלישיה".

ברנסקי בת ה-62 גדלה בעיירה באפלו שבעברה המערבי של ניו יורק, ולימים התחנכה בבית הספר היוקרתי לאמנויות ג'וליארד שבמנהטן. במהלך שני העשורים הראשונים לקריירה התרכזה בתיאטרון ואף זכתה בשני פרסי טוני, ולאורך השנים הופיעה גם בעשרות סרטים, בהם "כלוב הציפורים", "משחקי פיתוי" ו"שיקגו", ולאחרונה גילמה את אמה החורגת של סינדרלה בעיבוד הקולנועי למחזמר "אל תוך היער" בכיכובן של מריל סטריפ ואמילי בלאנט, שיעלה אצלנו לאקרנים בחודש הבא. אולם רבים זוכרים אותה בעיקר בתור חברתה האלכוהוליסטית המשעשעת של סיביל שפרד בסיטקום "סיביל" משנות ה-90, תפקיד שזיכה אותה בפרס האמי. יש לה שתי בנות בוגרות מנישואיה לשחקן מת'יו קאוולס, לו היתה נשואה מאז 1983 ועד למותו מאי ספיקת לב במאי האחרון.

בריאיון היא מתייחסת לאבידה שחוותה בשאלה אודות מה זה בעצם אומר להיות אישה טובה. "לאחרונה איבדתי את בעלי ולחשוב על זה מעלה בי דמעות", היא מספרת, "על פניו אישה טובה היא זו שניצבת לצד בעלה ומתגייסת לטובת הקריירה שלו, כך שהשם של הסדרה הוא אירוני בסופו של דבר. בעיניי זה אומר שהיא אדם טוב, מלא הומור וחמלה שנמצא שם עבורך באש ובמים. נישואין משמעם התחייבות לכל החיים, כי בנדרי החתונה אומרים 'בחולי ובבריאות, בעוני ובעושר', וזה צובר משקל לאורך השנים. אבל זה הריקוד שלך עם הפרטנר, אתם שניכם במסגרת הזו. לא מספיק להיות אישה טובה, את צריכה גם איש טוב לצדך. לי היה אחד כזה".

עוד באותו נושא

יוצרי "האישה הטובה": "כיף לכתוב לג'וליאנה מרגוליס"

לכתבה המלאה
האישה הטובה, כריסטין ברנסקי. CBS,
"המורדת משוועת לפרוץ החוצה". כריסטין ברנסקי, "האישה הטובה"/CBS

איפה מצאת את החיבור לדיאן?
"למדתי בבית ספר קתולי בבאפלו, מאותן נערות שחינכו אותן להיות אדיבות וצייתניות, כאשר המורדת משוועת לפרוץ החוצה - שם חבויה בי דיאן. היא יותר קשוחה ממני, כלומר הייתי רוצה לחשוב שאני אישה חזקה אבל להחזיק משרד עורכי דין שאת עומדת בראשו, עם קבוצה גדולה של אנשים תחתייך ותמיד להילחם ללא הרף, זה אתגר נהדר עבורי כשחקנית. אני תמיד צריכה לחפש בתוכי את העוצמות לעמוד בתור מנהיגה בניצבת בחדר מלא גברים חזקים. זה מסע שנשים רבות עוברות כיום, להשיג את עצמאותן וכוחן, וזה עומד לזכותן של דיאן ואלישיה שהן לא מרפות ואוזרות אומץ לנקוט בצעדים מסוכנים".

היית אומרת שזה מאפיין מספר דמויות נשיות בטלוויזיה כיום?
"לחלוטין, אין שחקנית שלא מאחלת לעצמה תפקיד טלוויזיוני כזה, לעבור משבוע לשבוע, מעונה לעונה, ולראות כיצד הדמות מתפתחת. זה לא משהו שהייתי מצליחה להעביר בשעה וחצי של סרט קולנוע. קח את אלישיה למשל, אותה רעיה מובסת לצד בעלה, עם עור חיוור ושיער שמוט, זה היה מראה כואב, והנה עכשיו היא במירוץ להיות תובעת המדינה והיוצרות התהפכו כי הוא זה שעומד לצדה. על המסך הגדול זה היה עובר במהירות הבזק. כאן יש לצופה סיפור שלם אודות הדמות שהוא מכיר חמש וחצי עונות, יחסיה עם ילדיה והקולגות עמן היא עובדת, ההישגים והמפלות שחוותה. אני יודעת שאת הסיפור האישי שלי לא הייתי רוצה שיספרו על פני 90 דקות, החיים מעניינים מכדי להסתפק בזה".

מה את עושה בזמנך הפנוי? צופה בטלוויזיה, קוראת?
"אני עכשיו עמוק בקריאת מדריכי תיירות אודות ברזיל, אני מבלה שם את פגרת האמצע עונה שלנו יחד עם בתי. היא יפהפיה בלונדינית וגבוהה שדוברת פורטוגזית כך שהיא תשתלב נפלא ואני רק נהנית מכך שהיא בת הלוויה שלי לטיול. אני בעיקר הולכת להיגרר אחרי למועדוני סמבה".

העונה השישית של "האישה הטובה" זמינה לצפייה בyes Binge, ומשודרת בימי שני, בשעה 22:00 בערוץ yes Drama וב yesVOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully