וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הופתעתי לגלות שבוני נשארה נאמנה לאנליס אחרי הבגידה": ריאיון עם לייזה וייל

8.3.2015 / 0:00

לייזה וייל, שמגלמת את בוני ווינטרבוטום ב"המדריך לרוצח", מספרת בריאיון מיוחד לוואלה תרבות על החוויות מאחורי הקלעים של הדרמה המצליחה: "אין זמן ללכת לפינה ולבכות, הקצב נורא מהיר"

יח"צ - חד פעמי

לייזה וייל רצתה בכלל להיות רורי גילמור. האגדה, כמו גם וייל עצמה, מספרת שלאחר שנבחנה לתפקיד הראשי ב"בנות גילמור", קיבלה הודעה כי הוא הלך אמנם למישהי אחרת, אבל יוצרת הסדרה, איימי שרמן-פלדינו, התרשמה ממנה כל כך עד שהחליטה לכתוב דמות חדשה במיוחד עבורה. הדמות הזו היתה פריס גלר, וכשדמות נכתבת במיוחד עבור שחקנית או שחקן, לא פלא שהיא נשארת מזוהה איתם גם שנים לאחר שנעלמה מהמסך.

זהו אחד מן האתגרים איתם נאלצה וייל להתמודד כשנכנסה לתפקיד הנוכחי שלה ב"המדריך לרוצח", דרמת המתח המשפטית מבית "שונדה לנד". לא רק את שרמן-פלדינו הצליחה וייל לכבוש, אלא גם את שונדה ריימס. זו ליהקה אותו לתפקידי אורח ב"האנטומיה של גריי" ו"מרפאה פרטית" שלה, ובהמשך גם לשישה פרקים בעונה הראשונה של "סקנדל". מערכת היחסים המקצועית בין השתיים מגיעה לשיאה ב"המדריך לרוצח" (עליה חתומה ריימס כמפיקה), שם היא מגלמת את בוני ווינטרבוטום, שותפה במשרדה של עורכת הדין והפרופסורית למשפט פלילי אנליס קיטינג (ויולה דיוויס).

לאלו מכם שאינם מכירים את הסדרה נספר ש"המדריך לרוצח" עוקבת אחרי מרצה מבריקה ומסתורית בחוג למשפט פלילי, שיחד עם כמה סטודנטים שאפתניים מהכיתה שלה נקלעת לחקירת רצח, שעתידה לזעזע את האוניברסיטה כולה ולשנות את חייהם. ויולה דיוויס ("העזרה") מגלמת את המרצה המבריקה.

פרומו המדריך לרוצח.
מרורי ועד בוני

"אני עדיין מנסה לפענח את בוני", מספרת וייל בשיחה טלפונית מלוס אנג'לס. צילומי העונה הראשונה כבר הסתיימו, ווייל מתפנה לראיון כשהיא ישובה במכוניתה, רגע לפני שהיא יוצאת לכמה סידורים. "היא דמות מסתורית, וככל שנהיה באוויר יותר זמן, נגלה עוד ועוד על הרקע שלה. אנחנו יודעים שלאנליס, פרנק ובוני יש היסטוריה משותפת, ושהם נאמנים לחלוטין אלו לאלו, אבל אנחנו לא יודעים על מה מתבסס הקשר שלהם."

מה את יודעת על הרקע שלה?

"אני חושבת שבוני היא מישהי שלא ממש היתה לה קבוצה של חברים קרובים, סביר להניח שהיא היתה מאוכזבת מהמשפחה שלה, והיא מתייחסת לאנליס וסאם כאל משפחה, וזה משהו שבהחלט יכול להסתבך."

העניינים, כמצופה מהז'אנר, אכן מסתבכים. וייל קוראת לזה "כשהחרא פגע במאוורר", והיא מתכוונת לגילויים מרעישים בחקירת הרצח של הסטודנטית לילה, פרשייה המתפרשת על פני העונה כולה, כאלו שיש להם השפעות מיידיות על מערכות היחסים שלה, כמו גם על עתידה המקצועי.

"לבוני היה רגע של בגידה רצינית עם סאם, אבל היא מיד מתוודה עליו. ברגע שהוא מתחיל להפעיל עליה מניפולציות היא מספרת לאנליס ומפוטרת מהעבודה שלה. באופן אישי, הופתעתי לגלות שבוני נשארה נאמנה לאנליס אחרי מה שקרה עם סאם, וזה עזר לי להבין כמה עמוקה הנאמנות שלה אליה."

הסצנה בה בוני מפוטרת עוררה הרבה עניין ברשת. איך היה לצלם אותה?

"זו היתה נקודת שיא עבור בוני, וכמובן שחששתי לקראתה. התרגשתי גם להיכנס למשהו כזה מול שחקנית כמו ויולה דיוויס. הייתי צריכה לצבוט את עצמי כל הזמן, לא האמנתי שזה קורה."

עוד באותו נושא

כוכבת "המדריך לרוצח": "בעיירות העניות באמריקה אפשר למצוא גופות באמצע הרחוב"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"התרגשתי להיכנס למשהו כזה מול שחקנית כמו ויולה דייויס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע הזה הוא מה שדוחף אותה אל זרועותיו של אשר?

"הקשר של בוני עם סאם החל בתור הסחת דעת תמימה והתפתח למשהו בעייתי לפני שהיא בכלל הבינה שזה מה שקורה. בוני היא בעיניי מישהי שתמיד עבדה מאוד קשה ושמה את הקריירה לפני כל דבר אחר בחייה, אני לא חושבת שהיו לה הרבה מערכות יחסים. אחרי שהיא מפוטרת מתעורר אצל בוני צורך להרגיש שמישהו מבחין בה. שיהיה לה רגע של חיבור עם מישהו שהוא לא זר לחלוטין. כמובן שיש לדבר כזה השלכות, כי בשבילה זה היה חד פעמי, והוא אולי רואה את זה אחרת."

אבל הוא כזה דוש!

"יש באשר הרבה יותר ממה שרואים, ואני חושבת שבבסיסו הוא בחור טוב ומתוק. הוא מאיר את בוני באיזה אור שגורם לה להרגיש שונה ומיוחדת, ואני חושבת שכל אחד יכול להתחבר לרצון שיש לה להרגיש כזו."

עם עלייתה נהנתה "המדריך לרוצח" מהלך רוח חיובי יחסית בקרב המבקרים, שהכתירו אותה כגילטי פלז'ר עם מקדם התמכרות גבוה. נקודת התורפה המשמעותית שלה היא ריבוי האלמנטים: אינספור דמויות או קפיצות בזמנים שמנסות לתפור סיפור-על עם עלילות שבועיות, שלא תמיד מצליחות תמיד לשמור על רמה אחידה. כל אלו הופכים את "המדריך" לסדרה שצריך לגייס מאמצים על מנת לעקוב אחריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בוני ופריס מתהלכות על אותו הציר"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנחנו, השחקנים, לא מקבלים את החלקים של הפאזל העלילתי הרבה לפני הצופים. אנחנו לומדים על כל מיני צדדים בדמויות שלנו בסך הכל שבועות ספורים לפני שהפרקים משודרים, וזה דבר שמביא איתו המון אנרגיות ועוזר לשמור על רמה גבוהה של התלהבות. בעונה ראשונה של סדרה, במיוחד סדרה כזו שמתרחשים בה הרבה דברים והקצב מהיר, דמויות מוצאות את עצמן בסיטואציות שלא קל לעכל אותן. כלומר, המון דברים קורים, אבל עדיין צריך לתפקד בעולם המשפטי ולייצג אנשים, אז אין ממש זמן ללכת לפינה ולבכות על משהו שקרה."

איך את מצליחה להישאר בעניינים?

"כולם קוראים את התסריט ביחד לפני צילומי כל פרק. אנחנו מאוד מעורבים במה שקורה ופשוט מוצאים את עצמנו מדברים על הפרקים. לפעמים אני מוצאת את עצמי חוזרת וצופה בשנית בפרקים כי אנחנו עושים לייב-טוויטינג בזמן השידור, וזו לא הדרך האידיאלית לצפות. אחר כך אני צופה שוב ומקדישה לפרק את מלוא תשומת הלב."

במה שונה החוויה הזו ב"בנות גילמור"?

"'בנות גילמור' היתה ללא ספק חוויה יוצאת דופן. האתגר שם היה במילוליות: השפה היא המפתח לסדרה הזו, ובעצם אמרנו שם את כל מה שחשבנו, הכל יצא בדיאלוג. ב"המדריך לרוצח" יש ממד יותר התנהגותי, צריך להקשיב ולהגיב. לבוני יש נטייה לארוב במסדרונות, לרחרח ולרגל, ולנסות ולהגיב לדברים באופן בלתי מילולי היה חלק גדול מהכיף."

מה פריס גלר היתה חושבת על בוני?

"בוני ופריס מתהלכות על אותו הציר. שתיהן נשים חזקות וחכמות, שעובדות קשה ואין להן סבלנות לאנשים טיפשים. היא בטח היתה רואה בבוני סוג של נפש תאומה. אני אוהבת את הרעיון של פריס גלר צופה בתכנית", היא צוחקת, "לוקחת הפסקה של שעה מהלו"ז שלה, שאני בטוחה שעמוס בדברים נורא חשובים."
.
"המדריך לרוצח" משודרת בימי ראשון ב-20:45, HOT3 ו-HOT VOD

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully