וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפס ביחסי אנוש: גיליון הציונים המלא של גיבורי "משחקי הכס"

8.4.2015 / 0:00

אסטרטגיה, כוח צבאי, יכולת השפעה, לאנשים שמשחקים במשחקי הכס יש הרבה משימות לעמוד בהן. רגע לפני תחילת העונה החמישית החלטנו לבדוק איך הם עומדים בכל קטגוריה, מי מוביל ומי נכשל. הדירוג בסדר עולה

אריה סטארק

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
עדיין חלשה מדי/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 40

יחסית לאנשים שבמשך רוב ימות השנה סגורים בטירה ולומדים על ההיסטוריה של ווסטרוז, די מדהים כמה מעט למדו בני סטארק על העולם הבוגדני בו הם חיים. אריה לא שונה בענין הזה, והאימפולסיביות שלה הובילה אותה פעמים רבות לסכנת מוות. התקופה בדרכים עם "כלב הציד" שינתה אותה מעט, אבל זה עדיין רחוק מלהספיק.

עוצמה: 50

חוכמת רחוב ולימודים אצל סיריו פורל זה יפה, אבל אריה היא עדיין ילדה צנומה ושברירית בעולם של מפלצות רבות עוצמה. במקרה הגרוע מכולם יש לה את "מחט", בכל מקרה אחר אנחנו מציעים לה לעשות כמו ג'ורה מורמונט בסיטואציות רומנטיות. כלומר לברוח.

כלכלה: 10

התקופה בדרכים הובילה את אריה עד סף רעב, הכי רחוק שאפשר מימיה כליידי קטנה בווינטרפל. האמת היא שהדבר היחיד שדומה לכסף שיש ברשותה הוא המטבע שקיבלה מג'אקן הגאר, וזה גם מה שיכול להציל אותה כשתגיע לאסוס.

בעלי ברית: 0

כששכיר חרב רצחני עם צלקת בגודל חצי פנים (שאותו את מתכננת להרוג בקול רם) הוא הדבר הקרוב ביותר שלך לחבר, כנראה שמצבך הסוציאלי לא מזהיר. אם אריה לא תפסיק לאיים להרוג כל אדם שני שהיא פוגשת, זה לא צפוי להשתפר.

השפעה במעלה מלך: 0

ההנחה הרווחת היא שבתו של נד סטארק מתה. אלה חדשות טובות עבור אריה, שממש לא זקוקה לאנשים שיחפשו אחריה תמורת פרס יוקרתי, או סתם ארוחה חמה.

ממוצע: 20

יכולת ההישרדות של אריה מרשימה, אבל בשלב זה היא עדיין דמות חלשה, בודדה וחסרת השפעה.

ג'ון שלג

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
לא נתן סיבה להריע עד כה/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 20

כמה אסטרטג כבר אפשר להיות כשהמושגים הכי מזוהים איתך הם (לפי הסדר): "לא יודע" ו-"כלום". ג'ון שלג הסתכסך עם מפקדי המשמר ב"טירת שחור", נכשל בתפקידו כסוכן כפול ובאופן כללי די מדהים לגלות שהוא עדיין נושם. הקרב שניהל מול כוחותיו של מאנס ריידר מעניק לו מעט מאד נקודות, אבל בכדי להיות מנהיג שאנשים הולכים אחריו הוא יהיה חייב להפוך מתוחכם הרבה יותר.

עוצמה: 70

גם אם תחכום הוא לא הצד החזק שלו, חייבים להודות: ג'ון שלג לא פראייר עם חרב ביד. הבעיה, כמו עם כל בן סטארק כנראה, היא עם מה שקורה בין האזניים. המיקס המבלבל של ערכים נעלים, רצון לעשות את הדבר הנכון ועקשנות, הוביל כבר רבים מבני הבית הזה אל סופם המר. אז נכון, ג'ון הוא רק חצי סטארק, אבל הצד הזה יכול להיות ההבדל בין תהילת עולם לראש תלוי על עמוד.

כלכלה: 0

האמת? במקרה שלו זה כנראה עדיף. באזורים שבהם אנשים יסכימו למכור אותך לכל אחד - מקריפר בתוך בקתה לזומבי עם עיניים כחולות - עדיף שלא יהיה לך שום דבר בעל ערך בכיסים או בכלל.

בעלי ברית: 70

כאמור, דיפלומטיה היא לא החלק החזק ביותר של חברנו המושלג, אבל תהפוכות המציאות הביאו אותו למצב של שותפות גורל מחוסר ברירה. במקרה הראשון זה קרה עם סטאניס באראתיאון, שראה בו ממשיך דרכו ישיר של נד סטארק (ככל הנראה האדם היחיד בשבע הממלכות שהעריך את סטאניס). במקרה השני זה מאנס ריידר, שמבין שמול האתגרים שמגיעים עדיף לו ידיד מקרב העורבים מאשר אויב שיפתח מולו חזית נוספת. כך או אחרת, נראה שהוא מעולם לא היה פחות בודד במערכה.

השפעה במעלה מלך: 0

העובדה שאיש במעלה מלך אפילו לא טרח לוודא מה על בגורלו (לעומת אריה וסאנסה למשל), מלמדת יותר מכל על מידת היכולת של ג'ון להשפיע על השלטון. מצד שני הוא גם מעולם לא התיימר להשפיע עליו, כך שלפחות במקרה הזה אנחנו לא יכולים להאשים אותו בכישלון.

ממוצע: 32

אף אחד לא סופר את ג'ון שלג בשלב הנוכחי, ובצדק מוחלט. עד כה הוא לא עשה דבר מלבד טעויות שהובילו לתוצאות טרגיות (ייגריט :( ) ולתסבוכות.

עוד באותו נושא

משחקים בנדמה לי: מה היה קורה אם האירועים האלו לא היו מתרחשים ב"משחקי הכס"?

לכתבה המלאה

מאנס ריידר

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
אולי מאחורי החומה הוא ישפיע יותר/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 80

עד לפני הפשיטה על חומת הצפון נראה מאנס ריידר כמו המאסטרמיינד האולטימטיבי, זה שחיכה לשעת הכושר הנכונה כדי להכות במקום הנכון ולהשתלט על הצפון. אבל אז הגיע הכישלון לכבוש את חומת הצפון, כשלרשותו 100 אלף לוחמים, ממותות וענקים, ולצד השני יש את ג'ון שלג, ארבעה חיצים וסאמוול טארלי. חבל, רצינו לפרגן יותר.

עוצמה: 90

אי אפשר לזלזל בכוח של מי שאיחד את שבטי הצפון המסוכסכים, מקניבלים ועד אנשים שמתפארים ביחסי מין עם דובים. הכוח שעומד לרשותו של מאנס ריידר חזק מספיק כדי לאיים על כל צבא אחר בעולם של משחקי הכס.

כלכלה: 0

כסף מעולם לא עניין את האנשים שמעבר לחומה. הם הסתפקו במועט, צדו כדי להתקיים והתנחמו מדי פעם בהתייחדויות במערות תת קרקעיות רומנטיות. מה שנראה כמו חיסרון לכל אחד אחר בממלכה, הופך אצל אנשיו של מאנס ריידר ליתרון. עבורם המלחמה היא עניין של הישרדות ולא מקפצה לחיי מותרות בבירה.

בעלי ברית: 40

מלבד השבטים שאיחד במבצע מרשים, שמר ריידר על ניתוק מוחלט מהנעשה בווסטרוז. הריחוק הזה פגע במשימה לגייס עזרה במאבק מול הרוע הקדמוני שמתעורר בצפון הרחוק. הברית שהוצתה בינו לבין ג'ון שלג בעונה החולפת יכולה לשנות את המשוואה הזאת. זה אולי לא יוביל לתהילה, אבל יוכל להיות הסיכוי שבזכותו יגיע לסוף החורף כשהוא וחבריו עדיין נושמים.

השפעה במעלה מלך: 0

כמו בענייני כספים כך גם בענייני מלוכה, מאנס ריידר לא רואה סיבה להשתתף בקרב על כס הברזל. אולי זה בגלל שהוא מבין שעתידה של ווסטרוז יוכרע בקרב בצפון, אולי בגלל שמלכים ממילא לא מאריכים חיים מספיק כדי להותיר חותם. מה שבטוח? אם אי פעם הגישה הזאת תשתנה, יהיה קשה מאד למי שלא יישב במעלה מלך לעצור אותו מלדהור אל מטרתו.

ממוצע: 42

קשה להשפיע כשאתה "רק" המלך שמעבר לחומה.

בריאן מטארת'

משחקי הכס. HBO  באדיבות yes, yes
חזקה, אבל לא מספיק/yes, HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 70

נכון, בריאן לא מתחמנת אנשים לארוחת בוקר כמו אצבעון, אבל זה לא אומר שחוכמת הרחוב שצברה היא עניין שאפשר להקל בו ראש. היא בוחרת את הקרבות שלה היטב, יודעת לשמור על קור רוח ברגעים קשים ולייצר אמון גם בקרב האנשים החזקים ביותר.

עוצמה: 90

מג'יימי לאניסטר ועד "כלב הציד", טובי הלוחמים של ווסטרוז כבר זכו ללמוד לטעום מנחת זרועה של הלוחמת החזקה. בקרבות פנים אל פנים ספק אם מישהו בווסטרוז יכול לקרוא עליה תיגר באמת (אולי חוץ מ"ההר"), אבל הנאיביות שעדיין נותרה בה עלולה לפגוע בכוחה. כי בווסטרוז לרוב בקרבות שכאלה משחקים מלוכלך, ומי שלא מוכן להתפלש בבוץ יכול למצוא את עצמו מחפש את הראש.

כלכלה: 0

בריאן היא הצאצאית היחידה לבית עשיר ומכובד, אבל בגלל חסרונות היופי החיצוני שלה היא נותרה ללא בן זוג ועל כן גם ללא זכות בנחלה של אביה. בתור שכירת חרב, היא חיה בעיקר ממשימה למשימה.

בעלי ברית: 60

הידידות הקרובה שרקמה בריאן עם ג'יימי לאניסטר היא נכס חשוב, אבל לא מהסוג שמגדיל את כוחה באופן משמעותי (לפחות לא כל עוד סרסיי מנהלת את העניינים). בעבר היתה לה ברית לא פחות חשובה עם קייטלין סטארק, אבל לכו תשכנעו עכשיו מישהו שיאמין בזה.

השפעה במעלה מלך: 0

הבוז המופגן לו זכתה בזמן החתונה של ג'ופרי, מלמד יותר מכל על האופן שבו מתייחסים אליה האנשים החשובים בווסטרוז.

ממוצע: 44

בריאן היא אחת הדמויות החזקות ביותר פיזית בווסטרוז, עובדה שלבדה יכולה להחזיק אותה בחיים. אלא שבלי השפעה כלכלית או השתייכות לבית משמעותי, כל זה עדיין קצת מעט מדי.

טיריון לאניסטר

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
העיקר שהוא עדיין איתנו/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 95

כמות האויבים שלו משתווה רק לזו של אמיר חצרוני, וזה עוד ביום טוב. העובדה שטיריון הצליח לשרוד ארבע עונות של שלטון שהורכב משלושת האנשים ששונאים אותו יותר מכל (ג'ופרי, סרסיי, טייווין), שני משפטים, מבצע צבאי מאיים וחתונה אחת, מוכיחים מעל כל ספק את יכולת ההישרדות שלו. מצד שני הרצח של טייווין? לא בדיוק צעד שהייתם מצפים מאיש קר רוח.

עוצמה: 0

אפילו ברון הנאמן כבר לא לצידו. סוף העונה הרביעית מוצאת אותו לבד, חסר כל הגנה או יכולת תמרון התקפית. כל זאת כשסרסיי מוכנה לשלם כל סכום למי שיביא לה את ראשו ממוסגר לתלייה על הקיר.

כלכלה: 0

הניתוק מהמשפחה אומר גם ניתוק מהעושר הכלכלי הבלתי נגמר של הבית ממנו הגיע. לאניסטר תמיד משלם את חובותיו? זה הזמן להוסיף את האותיות הקטנות: "לא כולל אסונות טבע, חתונות או חשד לרצח. ט.ל.ח".

בעלי ברית: 90

כן, זאת לא טעות. בעל הברית היחידי של טיריון מתעלה על כמעט כל שילוב של בריתות אחרות. ואריז יודע הכל, מכיר את כולם ויכול לשמור עליו בחיים בזכות המידע הזה. מה הוא ידרוש בתמורה? ובכן, אם נחיה גם נראה.

השפעה במעלה מלך: 60

ג'יימי לאניסטר היה ונותר הקרוב היחיד של טיריון בממלכה. זה לא נראה הרבה שאביר ידוע לשמצה בלי יד החרב שלו מגבה אותך, אבל ג'יימי הוא עדיין ראש המשמר ועדיין האיש שמשפיע יותר מכל על סרסיי, שתפסה את מקומו של טייווין כמושכת בחוטים.

ממוצע: 49

טירון נמצא בנקודת השפל הגדולה ביותר שלו מאז שפגשנו אותו לראשונה.

ג'יימי לאניסטר

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
גם עם יד אחת לא כדאי לזלזל בו/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 60

יחסית לבן לאניסטר, ג'יימי לא הוכיח עד כה יכולות תחמון מרשימות במיוחד. זה לא אומר שהוא לא ניסה להוכיח שיש לו כאלה, אבל בסופו של דבר זה רק גרם לו להשאיר כף יד אחת בצפון. הטראומה הזאת השפיעה על ג'יימי, הפכה אותו לפחות זחוח ובטוח בעצמו, אבל היא עדיין לא הוכיחה לנו שהוא מסוגל להיות קטלני במזימה כמו עם חרב ביד.

עוצמה: 40

כוחו של ג'יימי נפגע משמעותית כשנאלץ ללמוד מחדש כיצד להשתמש בחרב, הפעם באמצעות ידו החלשה. הפגיעה הזאת היא לא רק פיזית אלא משפיעה גם על הכבוד שרוחשים לו חייליו במשמר המלך. כשלוקחים בחשבון שאסטרטגיה היא לא הדבר הכי חזק בארסנל שלו, זאת בהחלט פגיעה משמעותית.

כלכלה: 70

עם מותו של טיווין, ג'יימי הוא באופן רשמי ראש אחד הבתים העשירים בממלכה. כסף כנראה לא יהיה חסר לו, אבל גם כאן בכלל לא ברור אם הוא יידע לנהל אותו כפי שעשו זאת אביו ואחיו המושמץ.

בעלי ברית: 20

בהיעדרו של טיריון, האדם היחיד שעמו יצר ג'יימי קשרים של אמון וכבוד היא בריאן, שנמצאת גם היא רחוק מכדי להושיט עזרה. בלית ברירה נותר ג'יימי עם סרסיי אכולת השנאה והנקמה, לא בדיוק מי שכדאי לבוא ולפתוח את הלב בפניו.

השפעה במעלה מלך: 70

אחרי הכל ולמרות הכל, גם כשסרסיי ומרג'רי בשטח, ג'יימי הוא הסמכות המנהיגותית הקרובה ביותר לטומן. מעולם לא היתה לו השפעה גדולה יותר על מלך שלצדו עבד.

ממוצע: 52

אמנם לא חזק כמו בעבר, אבל גם במצבו הנוכחי ג'יימי לאניסטר הוא דמות שלא מומלץ להקל בה ראש.

סטאניס באראתיאון

משחקי הכס עונה 5. HBO,
אפור אבל מסוכן/HBO

אסטרטגיה: 70

קל לפטור אותו בזכות היותו הבוק המדכא שהוא ולהתעלם מיתרונותיו, ובכל זאת מתחת לשכבות הדאונר והאפרוריות המתפרצת מסתתרת יכולת מפתיעה לקרוא את המפה. סטאניס היה הראשון לזהות את הסכנה האורבת מצפון, ידע לרתום לצורך המשימה את בנק הברזל והפתיע את כולם. גם בקרב בלאקווטר הידוע לשמצה הוא עשה הכל נכון, חוץ מלצפות שכדורי אש ירוקים יירו לעברו.

עוצמה: 90

אחרי המפלה בבלאקווטר וכשנראה שדאבוס סיוורת' הוא החייל היחיד שעוד נותר לו, סטאניס המציא את עצמו מחדש. הצבא שרכש לעצמו בשילוב עם שאריות משמר החומה יכולים להפוך אותו לשחקן משמעותי מאד במשחקי הכס.

כלכלה: 50

ההלוואה הנדיבה שקיבל סטאניס מבנק הברזל של בראבוס אפשרה לו לרכוש לעצמו את צבא החלומות שלו. לא ברור כמה מהכסף הזה, אם בכלל, נותר בכיסו, אבל השאלה המעניינת באמת היא האם אי פעם יוכל להחזיר את ההלוואה. כי מהמעט שהספקנו ללמוד על אנשי הבנק, הם לא מקבלים בעין יפה איחורים בתשלום.

בעלי ברית: 70

בואו נודה בזה, אף אחד מאיתנו לא באמת יודע כמה מברבורי האברקדברה של מליסנדרה מבוססים, אבל הספיקה לנו הסצנה ההיא במערה כדי לא לפקפק בה יותר לעולם. זה לא נגמר כאן כי מלבד דיבורים על לילה ואל האור וגריל של אנשים תמימים, סטאניס הוא כעת בן בריתם של משמר המלך עם אפשרות לכרות ברית גם עם מאנס ריידר. עם ענקים וממותות בצד שלו, אפילו סטאניס נראה פתאום כמו טוען לכתר.

השפעה במעלה מלך: 0

מי? סטאניס? זאת טעות, תפסיקו להתקשר לפה. במעלה מלך לא באמת מודעים לקיומו של האביר האפור ואף אחד לא מסייע למטרותיו. אולי יום אחד זה ישתנה, אבל כרגע הוא נראה מהעיר כמעט כמו שחומת הצפון רחוקה ממנה.

ממוצע: 56

למרות החיזוק המשמעותי, סטאניס הוא עדיין האנדרדוג הגדול של ווסטרוז.

סרסיי לאניסטר

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
אל תראו לה את הגב/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 80

ספיידרמן בכבודו ובעצמו יודה שאין לו את היכולת לטוות רשתות כמו סרסיי, מלכת גילויי העריות, הראשונה לשמה וחובבת הבלונדינים. היא חשפה את הרומן בין טיריון לשיי, החזירה את "ההר" למעלה מלך וכפתה את רצונה על אביה רב העוצמה, אבל המזג החם (שמשולב באלכוהוליזם קל) הוא נקודת התורפה שלה. מרג'רי כבר הקדימה אותה בתור לאוזנו של המלך וזאת יכולה להיות רק ההתחלה.

עוצמה: 70

הנשק הממש לא סודי של סרסיי היה ונותר "ההר". עכשיו כשהוא מת והוחזר מחדש לחיים בתור סייבורג מהגיהינום, נראה שממש לא יהיה כדאי להסתבך איתה. עם זאת, גם סרסיי בעצמה לא יודעת כיצד ייראה ההר בגרסתו החדשה ואם לא יחליט לצאת פתאום דווקא נגד המפעילה שלו.

כלכלה: 60

אספקת היין לא תאזל בקרוב ככל הנראה, אבל מצבם הכלכלי של משפחת לאניסטר בפרט ומעלה מלך בכלל רחוקים מלהיות מעודדים. טייווין היה מומחה בהשגת כספים, טיריון ידע לנהל אותם (גם אם היא לא תודה בזאת לעולם), ועכשיו מי ידאג לממן את מזימותיה השטניות?

בעלי ברית: 20

הניכור של סרסיי מכל מי שאינו אחיה או ילדיה משפיע משמעותית על היכולת שלה לרתום לצדה כוחות נוספים. החלק הזה רק מסתבך כשלוקחים בחשבון שאפילו אנשי בית טיירל היו מעדיפים לראות אותה לוקחת שלוק מיין מורעל. אפילו את ג'יימי היא הצליחה להרחיק מעליה, וכן, אנחנו מתכוונים לזה בכל המובנים שאתם חושבים.

השפעה במעלה מלך: 90

על פניו נראה שהעבודה של סרסיי קלה יותר מאי פעם. ג'ופרי העיקש חוטף כאפות בגיהינום והנוכחות הדומיננטית של אביה כבר לא מפריעה גם היא. טומן כל כך קל לתפעול עד שזה כמעט אכזרי, אבל על האוזן שלו כבר התלבשה מלכה אחרת והיא יכולה להפעיל עליו מנופי לחץ מפתים הרבה יותר מאמא.

ממוצע: 64

עדיין האישה הכי מסוכנת במעלה מלך, ובכל זאת מי כמוה יודע שלא לעולם חוסן.

מרג'רי טיירל

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
עושה בית ספר לכולן/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 85

כמו ראשי ממשלה מסויימים בעיצומו של יום בחירות, גם מרג'רי טיירל למדה שהמטרה לגמרי מקדשת את האמצעים. את ג'ופרי היא שמרה קרוב בזכות טיפוח האגו הפסיכוטי שלו, את סרסיי היא מנטרלת בזכות פאסיב-אגרסיב שלא היה מבייש את הרוזנת ויולט קרולי, וטומן? אם הוא היה יותר בתול מזה, זה היה פשע. ועדיין היא צעירה מספיק כדי לא לשים לב, כדי להתאהב בהצלחה, ושם מחכה לה סרסיי בציפורניים שלופות.

עוצמה: 0

כוחם של בני טיירל מעולם לא נבע ממלחמות, יעידו על כך סיפוריה של אולנה טיירל על מותם של אלו שניסו. בסביבה כל כך מסוכנת כמו מעלה מלך, בה שורצים זה לצד זה מתנקשים, משתפי הפעולה עם סרסיי וסתם עניים מתוסכלים, וכשמעבר לפינה לוטשים עיניים כמה וכמה מלכים עם שאיפות לכס - נראה שמרג'רי תלויה לחלוטין ביכולת שלה לתמרן מאחורי הקלעים.

כלכלה: 80

היכולות הכלכליות של בני טיירל היו מהסיבות החשובות לברית שכרת עמם טייווין לאניסטר. כך מומנה החתונה עם ג'ופרי ומן הסתם גם זו שתבוא עלינו לטובה עם טומן. כסף הוא כוח גדול בעולם של משחקי הכס ואם מרג'רי תדע להשתמש בו היטב, הוא יכול לכפות על היעדר העוצמה הפיזית שלה.

בעלי ברית: 60

רק אחת, אבל שווה הרבה מאד. סבתא אולנה טיירל היא אחת הדמויות המבריקות שמסתובבות בווסטרוז, את הטריקים שהיא שכחה סרסיי לא תלמד לעולם. ההדרכה הצמודה שלה הביאה את מרג'רי לעמדת המפתח שבה היא נמצאת כיום. כל עוד היא נמצאת במרחק עורב אחד מעצה טובה, מרג'רי לא לבד.

השפעה במעלה מלך: 100

מילה אחת לא במקום ושליט שבע הממלכות, הראשון לשמו ומלך האנדלים, הולך לישון בסלון...מכורבל עם החתול.

ממוצע: 65

לא סרסיי, לא ג'יימי ובטח לא טומן, האישה החזקה בבירה היא הפתיינית הפקחית מבית טיירל.

דאינריז טארגאריין

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
מאבדת את המומנטום?/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 80

יודע כל נוגש עבדים באסוס, מי שמנסה להתחכם עם אם הדרקונים עשוי לגמור בתור טוסט. דאינריז עברה הרבה מאז ימיה התמימים כנסיכה הגולה והצעצוע בידיו של אחיה. זה לא אומר שלפעמים האימפולסיביות לא משתלטת עליה, אבל בטווח הארוך היא מגלה חושים חדים של הבנת הדרך שבה מנהיגה חזקה שולטת - על ידי כבוד ולא רק בזכות הכוח.

עוצמה: 100

שלושת הדרקונים היחידים בעולם, צבא עצום של שכירי חרב, דותראקים נאמנים, אלפי עבדים משוחררים ודאריו נהריס אחד. העוצמה שצברה דאני ביבשת של החיים עצמם היא חסרת תקדים לכל דבר ועניין. ביום שבו תחליט לחצות את הים הצר, נראה שהדרך היחידה לעצור אותה תהיה על ידי איחוד כל הצבאות הקיימים בווסטרוז. ולפני שזה יקרה, הגיהינום כנראה יקפא.

כלכלה: 90

מעבר להון אנושי, צברה דאני במסע הזה גם הרבה מאד הון חומרי, בין אם מדובר באוצרות או בנדל"ן שהנוף הנשקף ממנו היה גורם גם לשלדון אדלסון לקנא. מצד שני, הטריילרים לעונה הקרובה מסמלים ביותר מרמז סוג של נפילה בתחום הזה. האם זה רק גימיק מרהיב או שחאליסי באמת עומדת לעבור שנה פיננסית? את זה נצטרך לגלות.

בעלי ברית: 85

על אף שזה לא תמיד נראה כך, יש לדאני חברים ובני ברית חשובים לצדה. מעבר לבריסטאן סלמי ולדאריו נהריס, ישנו תולע אפור ומיסאנדי. כולם יחד מקיפים אותה במערכת שמאזנת את השקפת עולמה. היכן שהוא במדבריות מסתובב גם ג'ורה מורמונט, שאם צריך להמר היינו שמים את הכסף על כך שעוד נראה אותו שב אל מקומו כידיד הטוב בעולם.

השפעה במעלה מלך: 0

זה עדיין לא הזמן מבחינתה של דאינריז להשפיע על הנעשה בווסטרוז. ההחלטה המודעת שלה לבסס את עצמה כמשחררת העבדים באסוס משאירה עוד זמן לדיירי הבירה להתכונן לבואה. זה לא אומר בהכרח שיהיה להם משהו לעשות כשהרגע הזה יגיע, אבל ככל שכוחה גדל כך קל יותר ליריביה לעקוב אחר המהלכים שלה.

ממוצע: 71

דאינריז קרובה מאי פעם לזכות בכס ובנקמה שלהן היא כל כך מייחלת.

פטיר בייליש

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
תחמן תחמן/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 100

מאז דן מנו בהישרדות לא קם תחמן מהסוג הזה. אם פטיר בייליש מנסה למכור לכם מכונית יד שנייה, אייפון או קרמבו, ההמלצה שלנו היא לברוח בכל המהירות לצד השני. בארבע עונות הצליח האיש הזה לתרום למותו של נד סטארק, לרצוח את המלך, לרצוח את שליטת בית ארין ולגנוב מתחת לאף של כולם את היורשת לבית החשוב ביותר בצפון. כל זה כשאף אחד לא מצליח לקשר אותו למעשים. האמת שזה הרבה יותר חמור: רוב האנשים שנתקלים בו שוכחים מקיומו אחרי שתי דקות.

עוצמה: 80

לכו תגדירו עוצמה. פטיר בייליש הלא מעולם לא נזקק להגן על עצמו, וכשהיה זקוק שמישהו יקדם את מטרותיו הוא תמיד מצא דרך. אם אתם מתעקשים ממש, אז האיש מחזיק כעת בכוחו של בית ארין - שעצם המיקום שלו בקן הנשרים יבאס כל פולש עתידי עוד לפני שייצא לדרך - בשילוב בית טאלי (ביתה המקורי של ליסה), וזה עוד לפני שדיברנו על בני הברית וסנאסה סטארק. בקיצור, תחשבו פעמיים לפני שתחליטו להתעסק איתו.

כלכלה: 40

בית ארין אינו נחשב לבית רב אמצעים במיוחד, בטח לא בהשוואה לחלק מהבתים האחרים בממלכה. גם מבית טאלי לא תגיע הישועה. השאלה הנכונה שצריכה להישאל כאן היא האם אצבעון בכלל זקוק לכסף כדי להשפיע. עד כה לפחות לא היה נראה שהוא מחפש דרכים להגדיל את הונו (שהיה ממש בסדר, הודות לרשת בתי הבושת בבעלותו), אבל עד כה הוא לא היה בעמדת כוח כמו זו שבה הוא נמצא עכשיו.

בעלי ברית: 60

בעלי ברית ברי תחליף עבור פטיר בייליש כמו משקפי תלת ממד בקולנוע הקרוב אליכם. בשלב הזה הוא נעזר (לפחות על פי הרמזים שהוא פיזר) בבית טיירל כדי להוציא לפועל את מזימותיו. לצדו נמצאת גם סאנסה סטארק, אם כי בשלב זה לא נראה שהיא מייצגת את בית סטארק או שבכלל יש משמעות לברית כזאת. הדינמיות של אצבעון אפשרה לו עד עכשיו מרחב תמרון כמעט אינסופי בתחום הזה, אבל אפילו לדן מנו זה התהפך על הראש בסוף.

השפעה במעלה מלך: 80

וגם זה רק בגלל שכרגע הוא רחוק פיזית ממוקדי ההשפעה. זה עדיין הספיק לו, אגב, כדי לרצוח מלך, אז לא היינו בונים על זה במקום הקורבנות הבאים שלו. מה שחשוב לזכור הוא שגם כעת בטוחים בבית לאניסטר שפטיר בייליש הוא בן ברית, שנועד לסייע להם להשתלט על הצפון. עד שזה יתנפץ להם בפרצוף או שיחשפו את האמת הקשה, אצבעון הוא עדיין גורם משפיע במיוחד.

ממוצע: 72

פטיר בייליש הוא השורד האולטימטיבי והאיש שמכיר אולי טוב מכולם את החוקים של משחקי הכס. היחיד שמשתווה אליו בעניין הזה הוא ואריז.

ואריז

משחקי הכס עונה 5. HBO באדיבות yes,
ואריז, תעשה לנו קונספירציה/HBO באדיבות yes

אסטרטגיה: 100

ראובן אדלר? משה קלוגהפט? ארתור פינקלשטיין? כולכם חמודים ילדים, אבל שבו בבקשה בצד ותלמדו איך המבוגרים מנהלים את ההצגה. ואריז הוא אמן טווי החוטים, מזיז את הכלים על הלוח בהתאם לשאיפותיו, פעמים רבות מבלי שאיש ירגיש בכך. עכשיו נראה שהוא נחוש להציב מלכה חדשה על כס הברזל, וזה אומר שטומן צריך לחשוש מאד למה שעתיד לקרות.

עוצמה: 50

לא צריך להיות מומחה גדול מדי במאזן הכוחות של ווסטרוז כדי לדעת שואריז לא ייבחר ראשון (או שני או 705) כשיבחרו את הלוחמים לקרב הגדול הבא. ועדיין, כפי שלמד מכשף אכזרי אחד, ואריז ימצא את מי שיעשו עבורו את העבודה ואם פתחתם איתו חשבון אי פעם, תהיו בטוחים שהוא ידאג לסגור אותו.

כלכלה: ?

לא ברור. מצד אחד מדובר במי שפילס את דרכו מחיי רחוב עד למועצה העליונה, מצד שני הקשרים - כן, שוב הקשרים - לא ישאירו אותו בלי דרקונים מוזהבים כשיהיה זקוק להם. לכן, בפעם הראשונה והאחרונה בכתבה הזו, נשאיר קטגוריה ללא ציון.

בעלי ברית: 100

"הציפורים הקטנות" של ואריז מתעופפות להן ברחבי העולם המוכר, פורשות כנפיים ומגיעות גם לקצוות של אסוס. שום דבר לא קורה בעולם הזה בלי שואריז יודע עליו ומבלי שיוכל להפעיל את השפעתו כדי לנצל אותו. עכשיו, כשהוא רחוק מהבירה, הוא יזדקק להם יותר מתמיד.

השפעה במעלה מלך: 100

לפני שנייה אמרנו שהוא רחוק ממעלה מלך, אבל זה לא אומר שהשפעתו על מה שיקרה בבירה פוחתת. ואריז לקח את עצמו אל הטוענת הגדולה לכתר, מזהה את שינוי הרוח והאפשרות להיות בצד הנכון כשהדרקונים יחצו את הים הצר. אם וכאשר דאינריז תצא למהלך המכריע שלה, תהיו בטוחים שואריז יהיה שם.

ממוצע: 87.5

לא חייבים לדבר ברוך ולשאת מקל גדול, לפעמים מספיק לדבר ברוך ליד מישהו עם מקל גדול ולתת לו לעשות את כל העבודה הקשה שלך. ואריז אמנם לא נראה כמו אחד האנשים החזקים בווסטרוז, אבל זה בדיוק סוד הכוח שלו.

הערה: סאנסה סטארק וטומן לאניסטר לא נכנסו לדירוג בגלל ציון כולל אפס. מליסנדרה פשוט כי היא מפחידה אותנו נורא.

  • עוד באותו נושא:
  • משחקי הכס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully