וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קארי פרסטון: "אני מנסה להמשיך ולדחוק את תקרת הזכוכית כמה שאפשר"

16.9.2015 / 0:03

אהובת הקהל הגדולה של "האישה הטובה" מככבת בסדרה החדשה "רגעים קטנים של אושר". בריאיון לוואלה תרבות היא מספרת על איך זה לחלוק מסך עם בן זוגה, על מיעוט התפקידים לנשים והדברים הקטנים שגורמים לה אושר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצליח לשרוד את הקריירה שאחרי "האישה הטובה"? קארי פרסטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחת מהסצנות הזכורות בעונה השנייה של סדרת האנימציה הנהדרת "בוג'ק הורסמן", פוצחת בת דמותה של מרגו מרטינדייל, או כפי שהיא מכונה בסדרה, "שחקנית האופי מרגו מרטינדייל", במטח יריות על זוג שוטרים שלא זכרו את שמה. "זה לא רק בשבילי!", היא זועמת, "זה בשביל ג'ון קרול לינץ', סי.סי.אייץ' פאונדר, וכל שאר שחקני האופי אשר חיים באלמוניות מזהרת".

השחקנית קארי פרסטון אמנם לא היתה חלק מאותה הרשימה, אך גם היא משתייכת למועדון "ההיא מהזה". אם לא ראיתם אותה ב"דם אמיתי", ראיתם אותה ב"מבוקש", ואם פספסתם אותה שם, תזהו אותה כאליזבת' טסיוני מ"האישה הטובה", תפקיד עליו זכתה בפרס האמי (על חשבונה של מרטינדייל). לרזומה העמוס הזה מצטרפת עכשיו הסדרה הקומית "רגעים קטנים של אושר", והיא תנסה להשאיר אותה הפעם בזיכרון הצופים. בכלל לא בטוח שהיא תצליח.

במידה מסוימת, גורלה של "רגעים קטנים של אושר" היה כמעט ידוע מראש. היא פרי יצירתו של הסופר והמחזאי שלום אוסלנדר, שראה אותה בעיני רוחו בכיכובו של פיליפ סימור הופמן. לאחר חיזור של קרוב לשנה, נרתם הופמן לפרויקט והשתתף בפיילוט שצולם ב-2013. כזכור, חודשים ספורים לאחר מכן נמצא השחקן ללא רוח חיים בדירתו בניו יורק, ואוסלנדר נותר אמנם עם פיסת היסטוריה ביד, אבל בלי סדרת טלוויזיה. בכירי רשת הכבלים "שואוטיים" המתינו עד שגופתו של הכוכב הראשי שלהם תתקרר, והציעו לאוסלנדר להתקדם עם הפרויקט, כששמות כמו וודי הארלסון וג'ון סי. ריילי נזרקים באוויר כמועמדים להיכנס לנעליו הגדולות של הופמן. מי שזכה לבסוף בתפקיד הוא הבריטי סטיב קוגן, שמוביל קאסט הכולל גם את קתרין האן, בראדלי וויטפורד, וכן, גם את קארי פרסטון.

"הדילמה הגדולה של דבי היא האם לאבד את עבודתה, או למכור את הנשמה שלה", ממשיכה פרסטון. "השבדים שמשתלטים על החברה כל כך צעירים, והשקפת העולם שלהם יכולה להיות נורא מעצבנת עבור מי שנמצא בעולם הפרסום למעלה מעשרים שנה"

במידה מסוימת, גורלה של "רגעים קטנים של אושר" היה כמעט ידוע מראש. היא פרי יצירתו של הסופר והמחזאי שלום אוסלנדר, שראה אותה בעיני רוחו בכיכובו של פיליפ סימור הופמן. לאחר חיזור של קרוב לשנה, נרתם הופמן לפרויקט והשתתף בפיילוט שצולם ב-2013. כזכור, חודשים ספורים לאחר מכן נמצא השחקן ללא רוח חיים בדירתו בניו יורק, ואוסלנדר נותר אמנם עם פיסת היסטוריה ביד, אבל בלי סדרת טלוויזיה. בכירי רשת הכבלים "שואוטיים" המתינו עד שגופתו של הכוכב הראשי שלהם תתקרר, והציעו לאוסלנדר להתקדם עם הפרויקט, כששמות כמו וודי הארלסון וג'ון סי. ריילי נזרקים באוויר כמועמדים להיכנס לנעליו הגדולות של הופמן. מי שזכה לבסוף בתפקיד הוא הבריטי סטיב קוגן, שמוביל קאסט הכולל גם את קתרין האן, בראדלי וויטפורד, וכן, גם את קארי פרסטון. עונה אחת של הסדרה הספיקה כדי לשלוח אותה בדרכו של הכוכב המקורי שלה. כעת היא מגיעה לשידור בישראל למנויי yes.

"אפילו לא שמעתי על הפיילוט המקורי, לא ידעתי עליו בכלל", מספרת פרסטון בשיחה טלפונית מקליפורניה, "אחרי שפנו אליי, נפגשתי עם שלום אוסלנדר והיה בינינו קליק. מאוד אהבתי את התסריט, חשבתי שהוא נורא מצחיק, חדשני וחצוף. הוא סיפק מבט שונה וחדש על עולם הפרסום, והיה נראה כמו פרויקט שיהיה כיף לקחת בו חלק."

ב"רגעים קטנים של אושר" מגלם סטיב קוגן את טום, שחוגג את יום הולדתו ה-44 בדיוק כששני שבדים צעירים ומוגזמים משתלטים על משרד הפרסום בו הוא מועסק, והוא בבת אחת מבין שהוא זקן מדי. בזמן שהשבדים עסוקים בלהבהיר לטום ובני דורו עד כמה הם לא רלבנטיים, טום חווה משבר קיומי ומאבד את מעט האמון שהיה לו ברעיון הכל-אמריקאי של המרדף אחר האושר. דבי, דמותה של פרסטון, היא קולגה וידידה של טום, והיא מתמודדת עם שאלות דומות. בזמן שהוא מתמודד עם השדים שלו, היא נלחמת על מקום העבודה שלה.

"הדילמה הגדולה של דבי היא האם לאבד את עבודתה, או למכור את הנשמה שלה", ממשיכה פרסטון. "השבדים שמשתלטים על החברה כל כך צעירים, והשקפת העולם שלהם יכולה להיות נורא מעצבנת עבור מי שנמצא בעולם הפרסום למעלה מעשרים שנה".

אבל לא רק עולם הפרסום הוא העניין כאן
"שלום אוסלנדר הוא אמנם סופר, אבל יש לו רקע בפרסום והוא בא לפרויקט עם אינספור חוויות. כך שהיתה לו לא רק הבנה מוחלטת של הנושא בו הסדרה עוסקת, אלא גם זווית מאוד ספציפית ומוחלטת על הנושא הזה. כשצופים בסדרה קולטים מיד שהוא לא מעריץ גדול של עולם הפרסום, של ההשפעות שלו על התרבות ושל מה שהוא עושה לאנשים שעוסקים בו. אבל זה נכון לגבי כל תחום. התרבות שלנו סוגדת לנעורים, והתחושה היא שאנחנו נמצאים בשיא של הסגידה הזו כיום. ככל שמתבגרים, כך גם עולה המודעות לתופעה."

מה היה הדבר שקרץ לך בדמות שלה?
"בדרך כלל אני לא מגלמת דמויות כל כך אסרטיביות, כאלו שהן קשות באופן מוחצן. היא תחרותית ואופורטוניסטית, ואני לא ממש. היה מעניין לשחק מישהי קצת יותר צינית, יותר אפלה, ועדיין לעשות קומדיה."

עוד באותו נושא

כריסטין ברנסקי: "חורה לי שלא קיבלנו הכרה בפרסי האמי"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה מעניין לשחק מישהי קצת צינית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

את מרגישה כמו דבי, צריכה למכור את הנשמה שלך בשביל לשמור על העבודה?
"אני אדם די חיובי, אני לא צינית בגישה שלי, אבל אני מבינה למה דבי היא כזו. בייחוד בתקופה הנוכחית, בה אנשים נמדדים לפי ההישגים שלהם וככה גם היא מודדת את עצמה. אני פחות מזדהה עם הגישה הזו, כי אני כן מנסה למצוא את האושר בכל רגע, ולא מרשה לעצמי להיות מושפעת יותר מדי מהסביבה. ובכל זאת, אני מבינה לחלוטין למה הדמויות בסדרה מתנהגות כמו שהן מתנהגות ומדוע הן מתוסכלות כל כך מהחיים."

עם או בלי קשר לגישה האופטימית של פרסטון לחיים, הקריירה שלה מתנהלת ביציבות מרשימה כבר עשור. ב-17 השנים האחרונות היא עושה את זה לצדו של בעלה מייקל אמרסון, המתחזק קריירה עשירה גם הוא, וזכור בעיקר כבן ליינוס מ"אבודים". כמצופה משני שחקני טלוויזיה פעילים, גם דרכיהם המקצועיות הצטלבו, למשל כאשר התארחה פרסטון ב"מבוקש" בכיכובו של אמרסון, שם גם שיחקו השניים נאהבים וחלקו מיטה גם על המסך. אבל כעת פרסטון יכולה לקחת הפוגה משלל תפקידי המשנה, מאחר ובימים אלו היא מככבת בתפקיד ראשי בסדרה ""Crowded, שתעלה בעונה הקרובה ב- NBC.

"אני עובדת עכשיו הרבה יותר ממה שעבדתי בעבר", היא מסכמת, "אבל מצד שני, התפקידים כן הלכו והתמעטו ככל שהתבגרתי, וזה משהו שבהחלט מורגש לא רק בעולם הפרסום, אלא גם בהוליווד. אני רואה מה קורה לנשים בתחום המשחק, אבל אני מנסה להמשיך ולדחוק את תקרת הזכוכית הזו עד כמה שאני יכולה. אני משתדלת להקיף את עצמי באנשים עם מטרות דומות, ואולי ביחד, צעד אחר צעד, משהו ישתנה."

אז מה הם הרגעים הקטנים של האושר שלך?
"לטייל עם הכלב, לבלות ערב שקט עם בעלי, ארוחה משפחתית עם אחותי, בעלה והילדים, דברים כאלה. תענוגות קטנים. אני מחכה לדברים האלה כשאני מתעסקת עם הדברים הגדולים יותר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully