וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בהישרדות כמו בהישרדות, כולכם שווים": בלוג הישרדות - פרק 1

אביעד "צפניה" קדרון

1.11.2015 / 23:46

לאחר שלוש שנות היעדרות מהמסכים, "הישרדות" חוזרת והבלוג המיתולוגי של צפניה חוזר ביחד איתה. והפעם: האם בן יהב הוא המתמודד הכי מושלם בתולדות הפורמט? למה עומר האנליסט לא שותק ומי זאת מיטל דוהן?

יח"צ - חד פעמי

כמו נגיף בדרכי הנשימה, כך גם "הישרדות" חוזרת לחיינו פעם בכמה שנים. הייתי בטוח שזה נגמר. באמת. אפילו בוקי נאה קיבל ספין-אוף. אחרי שש עונות ועשרות ירחים מלאים, הסיפור נגמר. ובכן, לא. האנשים הטובים והערכיים של רשת החליטו להחיות את הפורמט שהפך את לידר שני לשם מוכר בכל בית בישראל. אני יודע, אתם מרחמים על האנשים האומללים שמרעיבים את עצמם עבור מקום בהשקת משקפי השמש הבאה במתחם שרונה (במקרה של רוסלנה רודינה) או עבור אישור כניסה מחודש לישראל (במקרה של מיטל דוהן). אל. תרחמו על הקורבנות האמיתיים. אני, למשל. בכל מקרה, אחרי שלוש שנים, "הישרדות" שוב כאן ואנחנו יוצאים לדרך חדשה שרק אלוהים יודע מתי תסתיים. אפשר לקוות שבפסח זה יהיה מאחורינו. שנתחיל?

העונה החדשה של "הישרדות" (להלן: "הישרדות הונדורס") נפתחה לאחר ספירה לאחור מרגשת. רובוארץ מופיע על המרקע, בחולצת ג'ינס משופשפת, ומכריז שיש תשעה ישראלים שמפלסים את דרכם בג'ונגלים בדרך לאי נידח בצפון הונדורס. בדרך כלל איים מוקפים במים אז לא ממש ברור למה הישראלים מפלסים את דרכם בג'ונגלים ולא, נניח, לוקחים סירה לפאקינג אי, אבל נעזוב את זה כרגע. אותם אנשים, כך מספר רובוארץ, ייאלצו לשרוד 46 ימים באי הנידח בצפון הונדורס. מי בישראלים? מישהי בשם ז'נט שמכריזה שהיא "יכולה להיות המאמא של כולם" ואז מסמנת בתנועת יד מה תעשה למי שיעצבן אותה. פרענקים, הם לעולם לא ישתנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התגעגענו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מי זאת?/מערכת וואלה!, צילום מסך

מפה לשם, מתברר שיש עוד תשעה ישראלים שמפלסים את דרכם בארצם של האינדיאנים בני המאיה, שאגב, שווה לזכור שבכל עונה "הישרדות" מבקרת בארץ בה היו אינדיאנים בני המאיה. לגמרי הפלסטינים של לפני הספירה. אותם אנשים, מכריז רובוארץ, הם "לא אנונימיים" ו"נמצאים באופן קבוע תחת אור הזרקורים". אנחנו מדברים על אנשים כמו ג'ני צ'רוואני ומיטל דוהן. כן, העסק הזה רציני. כמובן שמדובר באור הזרקורים של רכב שתקוע מאחוריהן בפקק אבל אל תתנו לזה לבלבל אתכם.

שנדבר על הפתיח החדש וכמה הפתיח הקודם היה שווה יותר? איזה עצב. אני ממש מתגעגע ל"אמאי-ה". חבל שערוץ 10 לא פרגן לרשת את הפתיח. אחרי הפתיח האנשים הלא אנונימיים נהנים מקבלת פנים שכוללת גם אננס ופפאיה. "זה נראה כמו השקה מגניבה של איזה משהו בתל אביב", מלמלה אחת המפורסמות שאני לא זוכר את שמה. אחרי שמיטל דוהן מספרת שהיא שיחקה בכל מיני סרטי אינדי, החבר'ה המפורסמים מתהפכים עליה וטוענים שהיא לא באמת מפורסמת. דקה לאחר מכן מגיעים הלא מפורסמים האמיתיים וכל המפורסמים הלא מפורסמים נכנסים לדיפרסיה. "הבטיחו לנו עונת VIP", "איך מתווה הגז עבר ואיזה יופי שאחיו של אריה דרעי יהיה סגן יו"ר קק"ל ממש לא משתינים עלינו בקשת", "למה ג'ופרי מת" ועוד כל מיני משפטים נאמרים על רקע יער אפל. ברור שעם הגעת הלא מפורסמים האמיתיים האוכל נעלם. האוכל והכבוד העצמי של בן יהב שלא מפסיק להתרגש מכל המפורסמים הלא מפורסמים שלידו. זה גם הסימן של רובוארץ להגיע ולזהות כמה חברים ("היי מושיק") שהגיעו להשתתף ב"פרויקט עוצמתי". מה זה עוצמתי, עוצמתי כמו נייר טואלט תלת שכבתי.

עוד באותו נושא

הבאזז ואיש השלג: מה יש לעומר מ"הישרדות" נגד שמנות?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הונדורס נורא מזכירה את רמת החייל לאחרונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ואז הרפסודה, מתברר שהם עמדו על רפסודה - כמה נוח, מתנתקת מהיבשה וההפקה מבקשת מהמתמודדים לעמוד בקצה הרפסודה עבור הסצנה הבאה. כולם עומדים על הקצה ומנסים לשרבב שפתיים בחושניות. מושיק גלאמין פשוט עומד. הם מגיעים לחוף ורובוארץ מכריז שמיד יתמודדו במרוץ "בסגנון ספרטני". למה יש מרוץ? מה קורה עם השבטים? יש בכלל שבטים? המתמודד שינצח במרוץ יזכה בפסלון חסינות אישית ושני האחרונים יתמודדו ב"משימה נוספת גורלית". זה מה שנחמד אצל רובוארץ, הכל דרמטי וגדול מהחיים. ומלא פרופורציות.

אבל עוד לפני תחילת המרוץ הספרטני, המתמודדים צריכים להחליף לנעלי ספורט של ריבוק פלוס זום על הלוגו. יש כל כך הרבה דגמים ויש כל כך הרבה צבעים. כל מי שרוצה נעל ספורט פשוט יכול לבחור נעל ספורט של ריבוק כי היא מתאימה לכל אחד. גם לגבר, גם לאישה. גם לזקן, גם לטף. כמה טוב שיש נעלי ספורט של ריבוק. רגע, זום על הלוגו. זהו, אפשר להמשיך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אליל בהתהוות/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתמודדים יוצאים לדרך וכחלק מהמרוץ הספרטני הם צריכים להשיב על שאלות טריוויה ממש קשות כמו כמה דיסקים דנה ברגר הוציאה (שבעה אלבומי סולו, לא כולל מה שהוציאה עם להקת בלאגן), כמה משחקי כדורסל שמעון אמסלם הפסיד (24345,67678,3464,57543) ועוד דברים מוזרים. בדרך הם גם נתקלים בדילמות אתיות כמו איזה דיסק של דנה ברגר לקנות ("עד הקצה") ואיזה מתמודד להציל (אף אחד). בסוף טיטי זוכה בפסלון החסינות, שמעון אמסלם מקטר וטילטיל מציל את המצב אחרי שהוא מחליט לסייע לאנשים. יש גם מנגינה עצובה ברקע ואני חייב להודות שלא ממש הבנתי את כל הסיפור של טילטיל אבל כנראה שזה לא היה חשוב מספיק ובכל מקרה בטח נראה את זה שוב בפרק הבא. משהו צריך למלא את עשר השעות שנמשך כל פרק. שתי האחרונות במרוץ הספרטני הן דנה ורוסלנה שמתמודדות בקרב חפירות. כלומר, חפירות אמיתיות. רוסלנה מנצחת ודנה מודחת מהמשחק על רקע יללות "בנינו על המוזיקה. בנינו על השירים בלילה" של מושיק.

משום מקום רץ עוזר הפקה ולוחש משהו לטיטי. היא מתלבטת, נותנת לדנה את פסלון החסינות ודנה חוזרת למשחק. כולם הולכים לישון ביחד. אבל עוד לפני זה, צריך לבנות מדורה ולראות פעם נוספת את בן מתלהב מזה שיש סביבו מפורסמים. יש מצב שהוא המתמודד הכי מושלם בתולדות הפורמט. טיטי מסבירה לדנה למה היא הצילה אותה. זה סיפור מאוד מרגש שכולל מוות אבל הפואנטה היא שטיטי חושבת שדנה יכולה להיות אמא שלה. כלומר, חושבת שדנה זקנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברור/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מביאה את זה על עצמה, טייק 1/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מביאה את זה על עצמה, טייק 2/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקמת גלאמין לא ברא העורך/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה סתווי. בן מקים בריתות עם כל מה שזז והמפורסמים שרים שירים של רון שובל. זה קורה גם בבוקר. כמות התמלוגים שרון שובל עושה כאן פסיכית ואנחנו רק בפרק הראשון. מיטל דוהן מתפשטת ורון שובל וטילטיל נחרדים. הם רק מנסים לשמור על צניעות ובגלל זה הם באו לתוכנית טלוויזיה עם המון בנות בביקיני. פתאום יש תופי טאם-טאם ומגיע שבט ילידים עם עוגות מוזרות. ועוד מתנה. אה, בגדי הים. ומה אתם יודעים, לריבוק יש גם בנדנות. איזו חברה קסומה. האם יש משהו שריבוק לא מייצרת? יאללה, דואר אי שמכריז על משימת חסינות.

המתמודדים צועדים לעבר שדה בו נמצאים 18 ארגזים. "בכל ארגז, אתה יודע, יכול להיות עולם", מלרלר בן יהב בזמן שעומר האנליסט מנתח את משימה למוות. אלוהים אדירים, הוא לא שותק אף פעם? המתמודדים פותחים את הארגזים המשונים ומה שיש בארגזים שייך גם למתמודדים. טוויסט נחמד. ביוש אמסלם, אף אחד לא באמת צריך מפוחית על האי. או קפטן לוזר. ואז רובוארץ מכריז ש"לראשונה בהישרדות" המתמודדים מחלקים את עצמם לשבטים. כל אחד בוחר באיזה שבט הוא רוצה להיות. "זה קצת מוזר", אומרת ג'ני צ'רוואני וקצת צודקת. למרות שזה מוזר, השבטים מתחלקים ואין חלוקה בין המפורסמים ללא מפורסמים כי בן יהב נדבק לרוסלנה כמו שלירן חולצה אפורה נדבק למצלמות. שבט הוראקן בצבע טורקיז, שבט קויופה בצבע סגול. בן יהב עדיין שחור.

בפרק הבא: מרימים את רוסלנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully